FIECARE LITRU DE COMBUSTIBIL ADUCE UN PLUS DE ADRENALINĂ.

Dinamica de condus şi eficienţa BMW Seria 1, cu 5 uşi.

FIECARE LITRU DE COMBUSTIBIL ADUCE UN PLUS DE ADRENALINĂ.

Dinamica de condus şi eficienţa BMW Seria 1, cu 5 uşi.

Caracterul agil şi plin de energie fac din BMW Seria 1 automobilul ideal pentru traficul urban. Motoarele BMW TwinPower Turbo şi transmisia Steptronic cu 8 trepte disponibilă opţional se asigură că rulezi confortabil şi eficient, de îndată ce ai pornit la drum. În plus, modul ECO PRO îţi permite să exploatezi toată gamă de turaţii în mod eficient. În concluzie, BMW Seria 1 este companionul ideal - foarte rapid atunci când accelerează, dar şi foarte calculat în ceea ce priveşte consumul de combustibil.

FIECARE LITRU DE COMBUSTIBIL ADUCE UN PLUS DE ADRENALINĂ.Dinamica de condus şi eficienţa BMW Seria 1, cu 5 uşi.

Caracterul agil şi plin de energie fac din BMW Seria 1 automobilul ideal pentru traficul urban. Motoarele BMW TwinPower Turbo şi transmisia Steptronic cu 8 trepte disponibilă opţional se asigură că rulezi confortabil şi eficient, de îndată ce ai pornit la drum. În plus, modul ECO PRO îţi permite să exploatezi toată gamă de turaţii în mod eficient. În concluzie, BMW Seria 1 este companionul ideal - foarte rapid atunci când accelerează, dar şi foarte calculat în ceea ce priveşte consumul de combustibil.

TEHNOLOGII BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Cu tehnologiile BMW EfficientDynamics, cu un litru de combustibil ajungi mai departe decât înainte: acestea oferă putere suplimentară, eficienţă crescută şi mai multă distracţie la condus. Tehnologii inovatoare care oferă consum mic de combustibil şi cresc plăcerea de a conduce – în echiparea standard a fiecărui automobil BMW.

  • BMW 116d Ediţie EfficientDynamics.

    BMW 116d Ediţie EfficientDynamics are motor BMW TwinPower Turbo diesel cu 3 cilindri şi capacitate de 1.5 litri, care îşi depăşeşte propriile limite atunci când vine vorba de eficienţă. Motorul are putere de 85 kW (116 CP) la 4.000 rpm şi cuplu maxim de 270 Nm între 1.750 şi 2.250 rpm. Astfel, BMW 116d Ediţie EfficientDynamics accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde. Consumul mixt de combustibil este de la doar 3,4 până la 3,8 litri per 100 kilometri şi produce emisii de la doar 89 până la 101 g/km de CO2 – o declaraţie impresionantă a eficienţei motorului.
    Motorul BMW TwinPower Turbo diesel cu 3 cilindri şi capacitate de 1.5 litri oferă răspuns incredibil chiar şi la turaţii mici, are rulare lină şi este echipat cu sistemul de injecţie directă Common Rail şi tehnologia inovatoare a turbocompresorului cu geometrie variabilă a turbinei. Cifrele extraordinare de eficienţă se datorează de asemenea în mare parte măsurilor de aerodinamică, care includ jantele din aliaj uşor de 16” optimizate aerodinamic şi controlul electric al ventilaţiei, care deschide şi închide priza de aer din faţa radiatorului după cum este necesar.

MOTOARE BMW TWINPOWER TURBO.

Datorită tehnologiei BMW TwinPower Turbo, noua generaţie de motoare BMW diesel şi pe benzină inovatoare din portofoliul de motoare BMW EfficientDynamics oferă performanţă agilă şi răspuns excelent chiar şi la turaţii scăzute, în timp ce consumul de combustibil şi nivelul emisiilor de noxe rămân mici.
Eficienţa sporită şi dinamica optimă oferă plăcere intensă de a conduce. Motoarele pe benzină sunt echipate cu tehnologie inovatoare a turbocompresorului, control variabil al supapei Valvetronic, control variabil al arborelui cu came, sistem Vanos dublu şi sistem High Precision Injection. Împreună, aceste componente asigură eliberare optimă a puterii şi eficienţă mare. Motoarele diesel includ şi alte tehnologii, precum turbocompresoare cu geometrie variabilă a turbinei şi cea mai recentă generaţie de sistem de injecţie Common Rail. Sistemul de combustie optimizat contribuie de asemenea la valorile mici ale consumului de combustibil şi ale emisiilor de noxe.

TRANSMISIE STEPTRONIC CU 8 TREPTE.

Transmisia Steptronic cu 8 trepte impune standarde noi în materie de confort şi performanţă dinamică şi constituie un element cheie al tehnologiilor BMW EfficientDynamics. Gradaţiile fine dintre trepte permit distribuţie optimă a puterii în toate treptele de viteze. Acest lucru are drept rezultat consum de combustibil mic, în timp ce conducătorul auto se bucură de sportivitate şi de performanţă dinamică. Turaţiile motorului sunt reduse în special la viteze mari, iar acest lucru rezultă în consum mic de combustibil şi reducerea zgomotului produs de motor.
Sistemul este susţinut şi de ambreiajul convertor – chiar dacă automobilul se află în modul manual de operare. Tranziţiile rapide între vitezele motorului şi reglajul precis al transmisiei garantează schimbări imperceptibile de treaptă.
Funcţiile integrate precum trenul de rulare cu sistem de anticipare şi sistemul de monitorizare permanentă a traseului automobilului şi a situaţiiilor din trafic influenţează în mare măsură modul în care transmisia schimbă treptele. Indiferent de modul curent de condus, sistemul detectează treapta potrivită de rulare. Unitatea de control a transmisiei este conectată la sistemul de navigaţie, astfel că în funcţie de traseu, trenul de rulare cu sistem de anticipare face schimbarea între setarea mai atletică şi cu răspuns rapid (modul SPORT) şi cea mai confortabilă, cu mai puţine schimbări de trepte (modul COMFORT).

100% SPORTIV.

Modelul BMW M135i M Performance este cea mai sportivă versiune BMW Seria 1, din toate punctele de vedere. Dinamica de condus este crescută prin direcţia sport variabilă, suspensia M Sport sau suspensia M adaptivă.

  • BMW M135i

    BMW M135i înseamnă plăcere pură de a conduce şi dinamică de condus deosebită. Motorul cu turaţii înalte BMW M Performance TwinPower Turbo pe benzină cu 6 cilindri în linie şi capacitate de 3.0 litri produce 240 kW (326 CP) la 5.800 rpm şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,1 secunde (cu transmisie Steptronic: 4,9 secunde; cu xDrive: 4,7 secunde). Mai mult decât atât, sunetul puternic al motorului este incredibil, la fel şi forţa de propulsie oricând este necesar, datorită cuplului de 450 Nm.

    Şasiul este coborât cu 10 mm, iar amortizorul atletic şi suspensia sunt mai ferme, în mod caracteristic modelelor M. Iar astfel toată puterea motorului este transferată către suprafaţa şoselei în siguranţă. Frânele M Sport cu etriere în albastru şi logo-ul „M” asigură putere maximă de frânare, chiar şi atunci când automobilul rulează cu toată forţa. Direcţia sport variabilă cu caracteristici specifice M îţi oferă un răspuns excelent, precum şi manevrabilitate sigură şi precisă. Pachetul M Aerodinamic cu prizele de aer caracteristice din partea frontală, jantele M din aliaj uşor de 18” cu anvelope Performance şi două ţevi de eşapament – toate completează perfect echipamentele pentru exterior.

    În interior, finisajele de pe pragurile M ale portierelor, scaunele M sport, volanul M îmbrăcat în piele şi panoul de instrumente caracteristic M conturează genele dinamice ale automobilului.

    Consum de combustibil/ emisii de CO2
    Cifre pentru BMW M135i, cu 5 uşi
    Consum mixt de combustibil:
    8,0 l/100 km
    [7,5 l/100 km]
    Emisii medii de CO2:
    188 g/km
    [175 g/km]
    Valorile din afara parantezelor se referă la modelul de bază cu transmisie standard; valorile din paranteze se referă la modelul cu transmisia disponibilă opţional (a se vedea echipamentele speciale).
    Cifrele pentru consumul de combustibil şi emisiile de CO2 se aplică în funcţie de jantele şi anvelopele selectate.
    Informaţii suplimentare despre consumul de combustibil şi despre emisiile oficiale de CO2 pot fi obţinute consultând reglementările referitoare la consumul de combustibil şi emisiile de CO2 ale autoturismelor noi. Acestea pot fi obţinute gratuit de la dealerul tău BMW.

  • Direcţie sport variabilă

    Direcţia sport variabilă cu Servotronic oferă răspuns direct şi agil cu efort fizic redus la virare. Aceasta reacţionează la unghiul volanului cu diverse proporţii de direcţie, indiferent de viteza curentă. Acest lucru reduce mişcările volanului necesare pentru unghiurile mai mari de virare. Sistemul are de asemenea servodirecţie variabilă care depinde de viteza de rulare, pentru agilitate sporită şi manevrabilitate îmbunătăţită în timpul condusului dinamic în viraje înguste, la schimbarea direcţiei sau în cazul manevrelor bruşte pentru a evita obstacole. Astfel, parcarea, virajele şi manevrarea devin mai uşoare. Pentru unghiuri mici de virare, sistemul oferă stabilitate direcţională deosebită şi precizie mare din partea direcţiei.

  • Suspensie M Sport

    Suspensia M Sport oferă reglaje sport, iar în cazul automobilelor cu tracţiune integrală include şasiul coborât cu aproximativ 10 mm. Arcurile suspensiei sunt mai scurte, reglajele amortizoarelor sunt mai ferme, iar stabilizatoarele sunt mai tari. Toate acestea creează reglaje mai directe ale suspensiei, care permit un stil de condus foarte dinamic.

  • Suspensie M adaptivă

    Suspensia M adaptivă este coborâtă cu 10 mm şi astfel creşte dinamica automobilului. Poţi regla caracteristicile de condus în funcţie de stilul de condus pe care îl preferi în momentul respectiv – de la confortabil până la foarte atletic. Orice reglaj alegi, amortizoarele controlate electronic ale suspensiei M adaptive sunt calibrate în câteva fracţiuni de secundă pentru a se potrivi condiţiilor de drum. Sistemul utilizează de asemenea numeroşi senzori care măsoară vibraţiile roţilor, precum şi viteza automobilului. Iar astfel te bucuri de amortizare optimă şi de siguranţă.
    Pentru călătoriile relaxate poate fi selectat modul COMFORT. Modul SPORT permite un reglaj deosebit de atletic al suspensiei, cu amortizoare configurate mai rigid. Pentru un stil condus foarte dinamic, alegerea cea mai bună este modul SPORT+: Controlul dinamic al tracţiunii (DTC – Dynamic Traction Control) este activat pentru a permite alunecarea mai mare a roţilor cu tracţiune, pentru condus foarte atletic, ce împinge dinamica automobilului spre limite. Cu toate acestea, Controlul dinamic al stabilităţii (DSC – Dynamic Stability Control) nu este complet dezactivat, ci doar intervine mult mai târziu pentru a stabiliza automobilul – în limitele fizice şi de siguranţă posibile.

MODUL ECO PRO.

Modul ECO PRO îţi permite să reduci consumul de combustibil cu până la 20%, în funcţie de stilul tău de condus – potrivit unui studiu BMW intern de consum. Funcţiile suplimentare precum „Coasting” (doar împreună cu transmisia Steptronic), Asistentul pentru condus proactiv (doar împreună cu sistemul de navigaţie Professional) şi Rutele ECO PRO (doar împreună cu sistemul de navigaţie Professional sau Business) permit economisirea a încă cinci procente din consumul de combustibil.

  • Funcţia „Coasting”

    Funcţia „Coasting” deconectează trenul de rulare de la motor, iar automobilul rulează la liber („coasting”), fără putere de la motor. Acest lucru este posibil la viteze cuprinse între 50 şi 160 km/h, când iei piciorul de pe acceleraţie şi nu apeşi frâna. Dacă este necesar, Asistentul pentru condus proactiv poate întrerupe rularea la liber.

  • Asistent pentru condus proactiv

    Pe baza informaţiilor primite de la sistemul de navigaţie, Asistentul pentru condus proactiv anticipează limitele de viteză, zonele urbane, virajele, sensurile giratorii, întoarcerile şi ieşirile de pe autostradă şi îţi oferă sfaturi pentru reducerea vitezei la momentul potrivit.

  • Rute ECO PRO

    În funcţie de trafic, de stilul individual de condus şi de condiţiile rutiere locale, Rutele ECO PRO afişează recomandări privind cel mai eficient traseu de urmat. Computerul de bord afişează procentul de combustibil care poate fi economisit dacă alegi Ruta ECO PRO indicată.

MANAGEMENT INTELIGENT AL ENERGIEI.

Managementul inteligent al energiei BMW Seria 1 constă într-un număr de tehnologii BMW EfficientDynamics disponibile în echiparea standard, care includ funcţia Start Stop motor automată, Recuperarea energiei la frânare, servodirecţia electrică şi Indicatorul de schimbare optimă a treptelor de viteză. Interacţiunea dintre aceste tehnologii asigură mobilitate sustenabilă şi eficienţă.

  • Funcţie Start Stop motor automată

    Funcţia Start Stop motor automată se asigură că se consumă combustibil doar atunci când automobilul tău funcţionează efectiv. Atunci când automobilul se opreşte temporar, de exemplu în timp ce aştepţi la semafor sau în trafic aglomerat, funcţia Start Stop motor automată economiseşte combustibil prin oprirea motorului imediat ce automobilul este la ralanti şi ai luat piciorul de pe ambreiaj (transmisie manuală) sau atunci când frânezi până la oprire completă (transmisie Steptronic).
    Un semnal pe Info Display indică faptul că funcţia Start Stop motor automată este activă. De îndată ce apeşi ambreiajul (transmisie manuală) sau iei piciorul de pe frână (transmisie Steptronic), motorul porneşte din nou imediat, în mod automat.
    Această funcţie nu scade niciodată confortul la condus şi siguranţa, pentru că rămâne inactivă în cazul în care motorul nu a atins temperatura optimă de funcţionare, interiorul nu a fost încă suficient încălzit/ răcit, dacă nivelul bateriei este prea scăzut sau dacă roteşti volanul. O unitate de control centrală reporneşte motorul dacă este necesar, chiar şi atunci când automobilul este oprit: de exemplu, dacă automobilul începe să înainteze încet sau dacă parbrizul se abureşte. Funcţia Start Stop motor automată poate fi dezactivată în orice moment, prin apăsarea unui buton.

  • Recuperarea energiei la frânare

    Fiecare proces de frânare generează energie cinetică, iar până de curând această energie nu era utilizată. Sistemul de Recuperare a energiei la frânare profită acum de acest potenţial, mult timp necunoscut. Acesta canalizează energia generată de fiecare dată când frânezi sau iei piciorul de pe pedala de acceleraţie şi o transformă în electricitate. Această electricitate este apoi utilizată pentru a încărca bateria automobilului. Sistemul inteligent de management al energiei înseamnă că alternatorul nu mai trebuie să funcţioneze constant şi că generatorul este astfel mai puţin solicitat. Drept rezultat, consumul de combustibil este mic, iar forţa de propulsie creşte – caracteristic tehnologiei BMW EfficientDynamics.

  • Servodirecţie electrică

    Servodirecţia electrică adaptează în mod optim sprijinul la viraje în funcţie de viteza de rulare. Astfel, direcţia este precisă la viteze mari şi oferă manevrabilitate fără efort la parcare. Servodirecţia utilizează energie doar atunci când este nevoie, pentru consum de combustibil şi emisii de noxe mici.
    Pompa hidraulică a fost înlocuită cu un motor electric. În sistemele convenţionale, pompa are constant nevoie de putere de la motor, dar acest sprijin electric funcţionează doar atunci când roteşti volanul. Atunci când conduci în linie dreaptă sau când unghiul virajului rămâne constant (de exemplu, în curbe lungi), motorul electric nu este activ şi nu consumă energie absolut deloc. Prin reglarea flexibilă a sprijinului la direcţionare în funcţie de situaţia curentă de condus şi de viteză, confortul la virare creşte.

  • Indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză

    Schimbarea treptelor de viteză la momentul potrivit poate economisi combustibil, în special în trafic urban şi pe distanţe lungi. Schimbi treapta de viteză la momentul optim, consumi mai puţin combustibil – sistemul electronic al motorului identifică cea mai eficientă treaptă de viteză pe baza condiţiilor de drum şi a vitezei motorului. Pe Info Display se aprinde o săgeată pentru a anunţa că este mai eficient să conduci într-o treaptă de viteză superioară sau inferioară. De asemenea, sistemul detectează accelerarea puternică şi în acest caz recomandarea va fi amânată până ce viteza motorului este mare din nou. Conducătorii auto care utilizează transmisia Steptronic în modul manual primesc şi sugestii relevante pentru schimbarea treptelor de viteză. Teste BMW comparative interne au demonstrat că automobilele cu indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză folosesc cu aproximativ 4% mai puţin combustibil.

BMW XDRIVE.

Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive se adaptează perfect chiar şi celor mai dificile suprafeţe de rulare şi asigură tracţiune excepţională în orice moment. Cu xDrive şi Controlul dinamic al stabilităţii (DSC – Dynamic Stability Control), automobilul tău BMW rămâne sigur şi stabil. Sistemul xDrive este controlat prin intermediul senzorului DSC şi distribuie puterea în mod flexibil între cele două punţi, pentru a preveni subvirarea sau supravirarea pe carosabil – asigurând aderenţă maximă. Mai mult de atât, asigură acceleraţie rapidă şi sigură chiar şi pe porţiuni alunecoase ori abrupte. În situaţii critice de condus, sistemul DSC nu trebuie să intervină prea mult. BMW xDrive îmbină toate avantajele unui sistem de tracţiune integrală – tracţiune, stabilitate direcţională şi siguranţă la condus – cu agilitatea caracteristică BMW.