DINAMICĂ FĂRĂ LIMITE. EFICIENŢĂ FĂRĂ COMPROMIS.

BMW EfficientDynamics în BMW Seria 2 Coupé.

Noul BMW Seria 2 Coupé oferă totul la superlativ: mai multă performanţă, mai multă sportivitate, mai multă uimire. Dar este maestru al superlativelor şi atunci când vine vorba de mai puţin: mai puţin consum şi mai puţine emisii de noxe. Fie că este activat Modul PRO ECO, sistemul de Recuperare a energiei la frânare sau funcţia Start Stop motor automată, acest automobil coupé ştie cum să utilizeze în mod expert măsurile BMW EfficientDynamics inteligente. Şi datorită designului aerodinamic, BMW Seria 2 Coupé are şi aspect deosebit.

MODUL ECO PRO.

Modul ECO PRO îţi permite să reduci consumul de combustibil cu până la 20%, în funcţie de stilul tău de condus – potrivit unui studiu BMW intern de consum. Funcţiile suplimentare precum „Coasting” (disponibilă doar împreună cu transmisia Steptronic), Asistentul pentru condus proactiv şi Rutele ECO PRO (ambele disponibile doar împreună cu sistemul de navigaţie Professional) permit un potenţial de economisire suplimentar.
Funcţia „Coasting” deconectează trenul de rulare de la motor şi lasă automobilul să ruleze la liber („coasting”), fără a fi necesară putere suplimentară. Acest lucru se întâmplă imediat ce conducătorul auto ridică piciorul de pe acceleraţie la viteze cuprinse între 50 şi 160 km/h, fără să frâneze, iar Asistentul pentru condus proactiv nu detectează nicio schimbare a limitei de viteză.
Folosind datele de la sistemul de navigaţie, Asistentul pentru condus proactiv poate identifica virajele, zonele urbane, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi îţi oferă sfaturi în timp util pentru reducerea vitezei. În funcţie de stilul individual de condus, de trafic şi de condiţiile rutiere, Rutele ECO PRO afişează recomandări privind cel mai eficient traseu de urmat. Computerul de bord afişează procentul de combustibil care poate fi economisit dacă alegi Ruta ECO PRO indicată.

AERODINAMICĂ.

Întregul design al automobilului susţine filosofia BMW EfficientDynamics. Silueta optimizată îl transformă într-un automobil incredibil de aerodinamic. Şorţul faţă este o caracteristică de design remarcabilă, care întrupează filosofia BMW EfficientDynamics. Elementul „Air Curtain” integrat orientează fluxul de aer prin prizele de aer verticale şi de-a lungul arcadelor roţilor faţă. Fluxul de aer accelerat creează un fel de „cortină” pe suprafaţa exterioară a roţilor. Aceste tehnologii inovatoare reduc efectul de frânare al turbulenţelor şi prin urmare se reduce consumul de combustibil. Carcasa plată a şasiului, care adăposteşte şi compartimentul motorului şi puntea spate, este un detaliu suplimentar care îmbunătăţeşte semnificativ aerodinamica automobilului. Aceste elemente noi sunt eficiente din punct de vedere al aerodinamicii şi în acelaşi timp îmbunătăţesc izolarea fonică şi oferă protecţie suplimentară împotriva ruginii.

FUNCŢIE START STOP MOTOR AUTOMATĂ.

Funcţia Start Stop motor automată se asigură că se consumă combustibil doar atunci când automobilul tău funcţionează efectiv. Atunci când automobilul se opreşte temporar, de exemplu în timp ce aştepţi la semafor sau în trafic aglomerat, funcţia Start Stop motor automată economiseşte combustibil prin oprirea motorului imediat ce automobilul este la ralanti şi ai luat piciorul de pe ambreiaj (transmisie manuală) sau atunci când frânezi până la oprire completă (transmisie Steptronic).
Un semnal pe Info Display indică faptul că funcţia Start Stop motor automată este activă. De îndată ce comuţi într-o treaptă de viteză (transmisie manuală) sau iei piciorul de pe frână (transmisie Steptronic), motorul porneşte din nou imediat, în mod automat.
Funcţia Start Stop motor automată nu scade niciodată confortul la condus şi siguranţa, pentru că rămâne inactivă în cazul în care motorul nu a atins temperatura ideală de funcţionare, interiorul nu a fost încă suficient încălzit/ răcit, dacă nivelul bateriei este prea scăzut sau dacă roteşti volanul. O unitate de control centrală reporneşte motorul dacă este necesar, chiar şi atunci când automobilul este oprit: de exemplu, dacă automobilul începe să înainteze încet sau dacă se formează condens pe parbriz. Funcţia Start Stop motor automată poate fi dezactivată în orice moment, prin apăsarea unui buton.

RECUPERAREA ENERGIEI LA FRÂNARE.

De fiecare dată când frânezi se generează energie cinetică, iar până de curând această energie nu era utilizată. Sistemul de Recuperare a energiei la frânare profită acum de acest potenţial, mult timp necunoscut. Acesta canalizează energia generată de fiecare dată când conducătorul auto frânează sau ia piciorul de pe pedala de acceleraţie şi o transformă în electricitate. Această electricitate este apoi utilizată pentru a încărca bateria automobilului. Sistemul inteligent de management al energiei înseamnă că alternatorul nu mai trebuie să funcţioneze constant şi că generatorul este astfel mai puţin solicitat. Drept rezultat, consumul de combustibil scade, iar performanţa creşte – caracteristic tehnologiei BMW EfficientDynamics.

TRANSMISIE STEPTRONIC CU 8 TREPTE.

Transmisia Steptronic cu 8 trepte impune standarde noi în materie de confort şi performanţă dinamică şi constituie un element cheie al tehnologiilor BMW EfficientDynamics. Gradaţiile fine dintre trepte permit distribuţie optimă a puterii în toate treptele de viteze. Acest lucru are drept rezultat reducerea semnificativă a consumului de combustibil, în timp ce îi permite conducătorului auto să se bucure de sportivitate sporită şi de performanţă dinamică. Turaţiile motorului sunt reduse în special la viteze mari, iar acest lucru reduce atât consumul de combustibil, cât şi zgomotul motorului.
Sistemul este susţinut şi de ambreiajul convertor – chiar dacă automobilul se află în modul manual de operare. Împreună cu tranziţiile rapide între vitezele motorului, precum şi cu reglajul precis al transmisiei, transmisia garantează confort deosebit de ridicat la schimbarea treptelor de viteză şi o reducere semnificativă a zgomotului de fond.
Datorită transmisiei Steptronic cu 8 trepte de la BMW EfficientDynamics, acum este posibilă sporirea activă a performanţei în cazul automobilelor echipate cu noul tren de rulare cu sistem de anticipare, prin intermediul sistemului Driving Experience Control. În modul „Sport”, managementul transmisiei utilizează date primite de la sistemul de navigaţie pentru a oferi răspuns mai dinamic şi spontan pe baza caracteristicilor de drum. Modul „Comfort”, după cum sugerează şi numele acestuia, oferă un program orientat spre confort, cu mai puţine schimbări ale treptelor de viteză.

INDICATOR DE SCHIMBARE OPTIMĂ A TREPTEI DE VITEZĂ.

Schimbarea optimă şi la momentul potrivit a treptelor de viteză poate economisi combustibil, în special în trafic urban şi pe distanţe lungi. Schimbări de treaptă la momentul optim, consum redus de combustibil – sistemul electronic al motorului identifică cea mai eficientă treaptă de viteză pe baza condiţiilor de drum şi a turaţiei motorului. Pe Info Display se aprinde o săgeată pentru a anunţa că este mai eficient să conduci într-o treaptă de viteză superioară sau inferioară. De asemenea, sistemul detectează accelerarea puternică şi în acest caz recomandarea va fi amânată până ce viteza motorului este mare din nou. Conducătorii auto care utilizează transmisia Steptronic în modul manual primesc şi sugestii relevante pentru schimbarea treptelor de viteză. Teste comparative interne au demonstrat că automobilele cu indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză folosesc cu aproximativ 4% mai puţin combustibil.