SPORTIV ÎNNĂSCUT. CU RESURSE GENEROASE.

Dinamica de condus şi eficienţa BMW Seria 3 Touring.

SPORTIV ÎNNĂSCUT. CU RESURSE GENEROASE.

Dinamica de condus şi eficienţa BMW Seria 3 Touring.

BMW Seria 3 Touring oferă dinamică sub multe forme. Suspensia M adaptivă disponibilă opţional sau direcţia sport variabilă garantează agilitate supremă şi oferă manevrabilitate şi precizie maxime chiar şi atunci când conduci sportiv. Motoarele BMW TwinPower Turbo şi transmisia Steptronic Sport cu 8 trepte disponibilă opţional asigură plăcere deosebită de a conduce. Toate acestea, precum şi alte tehnologii BMW EfficientDynamics, garantează performanţă impresionantă şi în acelaşi timp oferă consum mic de combustibil

SPORTIV ÎNNĂSCUT. CU RESURSE GENEROASE.Dinamica de condus şi eficienţa BMW Seria 3 Touring.

BMW Seria 3 Touring oferă dinamică sub multe forme. Suspensia M adaptivă disponibilă opţional sau direcţia sport variabilă garantează agilitate supremă şi oferă manevrabilitate şi precizie maxime chiar şi atunci când conduci sportiv. Motoarele BMW TwinPower Turbo şi transmisia Steptronic Sport cu 8 trepte disponibilă opţional asigură plăcere deosebită de a conduce. Toate acestea, precum şi alte tehnologii BMW EfficientDynamics, garantează performanţă impresionantă şi în acelaşi timp oferă consum mic de combustibil

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Cu tehnologiile BMW EfficientDynamics, cu un litru de combustibil ajungi mai departe decât înainte: acestea oferă putere suplimentară, eficienţă crescută şi mai multă distracţie la condus. Sunt tehnologii inovatoare ce oferă consum mic de combustibil şi cresc plăcerea de a conduce – în echiparea standard a fiecărui automobil BMW.

ATLET ÎN FORMĂ MAXIMĂ.

Dinamica de condus a BMW Seria 3.

ATLET ÎN FORMĂ MAXIMĂ.

Dinamica de condus a BMW Seria 3.

TRANSMISIE STEPTRONIC SPORT CU 8 TREPTE.

Transmisia automată Steptronic Sport cu 8 trepte se adaptează stilului individual de condus. Aceasta este ideală atât pentru viteze de croazieră, cât şi pentru un stil de condus dinamic. Pe lângă selecţia automată a treptelor de viteză, ai desigur posibilitatea de a schimba treptele de viteză şi manual, iar opţional beneficiezi de asistenţă din partea Indicatorului de schimbare optimă a treptelor de viteză. Poţi schimba treapta de viteză prin intermediul manetei mai scurte a schimbătorului de viteze sau prin intermediul padelelelor de schimbare a treptelor de pe volanul Sport îmbrăcat în piele.
În modul SPORT, schimbarea treptelor este configurată pentru cea mai bună performanţă posibilă. Tranziţiile rapide între vitezele motorului susţin acceleraţia puternică. Motorul îşi menţine mereu turaţiile la nivelul la care îşi poate folosi puterea remarcabilă în orice moment. Funcţia „Launch Control” adaptează viteza ideală de pornire a motorului şi permite accelerare maximă de pe loc. La viteze mai mari, treapta a opta de viteză reduce turaţiile motorului şi prin urmare consumul de combustibil este mic. Acest lucru este valabil şi atunci când intră în acţiune ambreiajul convertor nou creat. Transmisia Steptronic Sport cu 8 trepte lucrează împreună cu motorul pentru a asigura schimbări line ale treptelor de viteză şi eficienţă şi putere.

  • Transmisie Steptronic cu 8 trepte

    Transmisia Steptronic cu 8 trepte impune standarde noi în materie de confort şi performanţă dinamică şi constituie un element cheie al tehnologiilor BMW EfficientDynamics. Gradaţiile fine dintre trepte permit distribuţie optimă a puterii în toate treptele de viteze. Acest lucru are drept rezultat un consum de combustibil mic, în timp ce tu te bucuri de sportivitate mare şi de performanţă dinamică. Turaţiile motorului sunt reduse în special la viteze mari, iar acest lucru rezultă în consum mic de combustibil şi scăderea zgomotul produs de motor.
    Sistemul este susţinut şi de ambreiajul convertor – chiar dacă automobilul se află în modul manual de operare. Tranziţiile rapide între vitezele motorului şi reglajul precis al transmisiei garantează schimbări imperceptibile de treaptă.
    Funcţiile integrate precum trenul de rulare cu sistem de anticipare şi sistemul de monitorizare permanentă a traseului automobilului şi a situaţiiilor din trafic influenţează în mare măsură modul în care transmisia schimbă treptele. Indiferent de modul curent de condus, sistemul detectează treapta potrivită de rulare. Unitatea de control al transmisiei este conectată la sistemul de navigaţie, astfel că în funcţie de traseu, trenul de rulare cu sistem de anticipare face schimbarea între setarea mai atletică şi cu răspuns rapid (modul SPORT) şi setarea mai confortabilă, cu mai puţine schimbări de trepte (modul COMFORT).

BMW 340i Touring.

BMW 340i Touring.

Puterea impresionantă şi rularea foarte lină sunt caracteristici esenţiale ale motorului BMW TwinPower Turbo pe benzină cu 6 cilindri în linie din gama de motoare BMW EfficientDynamics. Acest motor puternic cu capacitate de 3.0 litri are control variabil al supapei Valvetronic, sistem VANOS dublu, sistem High Precision Injection şi turbocompresor TwinScroll pentru a umple cilindrii în mod optim. Rezultatul: putere de 240 kW (326 CP) şi cuplu maxim de 450 Nm de la 1.380 până la 5.000 rpm. Acest lucru înseamnă că motorul Turbo pe benzină accelerează automobilul BMW 340i Touring de la 0 la 100 km/h în doar 5,1 secunde şi atinge viteza maximă de 250 km/h. Datorită numeroaselor inovaţii tehnologice inteligente, consumul mixt de combustibil este de la doar 6,8 până la 7,0 litri per 100 km, cu emisii de CO2 de la doar 158 până la 164 g/km.
Tren de rulare creat pentru a încânta orice conducător auto: foarte eficient, oferă performanţă înaltă într-un spectru larg de turaţii, precum şi răspuns direct chiar şi la turaţii mici ale motorului. Cu alte cuvinte, un motor caracteristic BMW.

BMW 320d Touring Ediţie EfficientDynamics.

BMW 320d Touring Ediţie EfficientDynamics cu motor BMW TwinPower Turbo diesel cu 4 cilindri şi capacitate de 2.0 litri este eficient din punct de vedere al consumului de combustibil şi este în acelaşi timp puternic. Motorul generează 120 kW (163 CP) la 4.000 rpm şi oferă cuplu maxim de 400 Nm între 1.750 şi 2.250 rpm. Astfel, BMW 320d Touring Ediţie EfficientDynamics ajunge la 100 km/h de pe loc în 8,1 până la 8,2 secunde. Consumul mixt de combustibil este de la doar 4,0 până la 4,5 litri per 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de la doar 104 până la 118 g/km.


Motorul BMW TwinPower Turbo diesel cu 4 cilindri şi capacitate de 2.0 litri oferă răspuns incredibil, chiar şi la viteze reduse ale motorului. Iar alături de noua generaţie a sistemului de injecţie Common Rail, acesta rulează foarte lin. Turbocompresorul cu geometrie variabilă a turbinei furnizează impulsuri ridicate de presiune şi prin urmare cuplu mare şi tracţiune puternică într-un spectru larg de rotaţii pe minut.


Eficienţa excepţională a automobilului se datorează în mare parte transmisiei optimizate, Indicatorului de schimbare optimă a treptelor de viteză fin reglat, precum şi numeroaselor îmbunătăţiri din punct de vedere aerodinamic.

ŞASIU.

Atunci când vine vorba despre dinamica de condus, BMW Seria 3 continuă să stabilească standarde noi de generaţii întregi. Tehnologia amortizorului, şasiul restructurat şi direcţia mai sofisticată oferă mai multă plăcere de a conduce. Prin reglarea fină a suspensiei s-au îmbunătăţit atât caracteristicile longitudinale, cât şi cele laterale. Acest lucru este valabil atât pentru suspensia standard, cât şi pentru suspensia M Sport şi suspensia M adaptivă. Mai mult, acum direcţia este mai precisă, a fost redus riscul de rostogolire şi s-a optimizat stabilitatea direcţională. BMW Seria 3 Touring impresionează cu ţinuta de drum excelentă, cu manevrabilitatea perfectă, cu agilitatea remarcabilă şi oferă confort deosebit în orice situaţie de condus.

  • Suspensie M adaptivă

    Suspensia M adaptivă este coborâtă cu 10 mm şi astfel dinamica BMW Seria 3 creşte. Poţi regla caracteristicile de condus în funcţie de stilul de condus pe care îl preferi în momentul respectiv – de la confortabil până la foarte atletic. Orice reglaj alegi, amortizoarele controlate electronic ale suspensiei M adaptive sunt calibrate în câteva fracţiuni de secundă pentru a se potrivi condiţiilor de drum. Sistemul utilizează de asemenea numeroşi senzori care măsoară vibraţiile roţilor, precum şi viteza automobilului. Iar astfel te bucuri de amortizare optimă şi de siguranţă.
    Pentru călătoriile relaxate poate fi selectat modul COMFORT. Modul SPORT permite un reglaj deosebit de atletic al suspensiei, cu amortizoare configurate mai rigid. Pentru un stil de condus foarte dinamic, alegerea cea mai bună este modul SPORT+: Controlul dinamic al tracţiunii (DTC – Dynamic Traction Control) este activat pentru a permite alunecarea mai mare a roţilor cu tracţiune, pentru condus foarte atletic, ce împinge dinamica automobilului spre limite. Cu toate acestea, Controlul dinamic al stabilităţii (DSC – Dynamic Stability Control) nu este complet dezactivat, ci doar intervine mult mai târziu pentru a stabiliza automobilul – în limitele fizice şi de siguranţă posibile.

  • Direcţie sport variabilă

    Direcţia sport variabilă cu Servotronic oferă răspuns direct şi agil cu efort fizic redus la virare. Aceasta reacţionează la unghiul volanului cu diverse proporţii de direcţie, indiferent de viteza curentă. Acest lucru reduce mişcările volanului necesare pentru unghiurile mai mari de virare. Sistemul are de asemenea servodirecţie variabilă care depinde de viteza de rulare, pentru agilitate sporită şi pentru manevrabilitate îmbunătăţită în timpul condusului dinamic în viraje înguste, la schimbarea direcţiei sau în cazul manevrelor bruşte pentru a evita obstacole. Astfel, parcarea, virajele şi manevrarea devin mai uşoare. Pentru unghiuri mici de virare, sistemul oferă stabilitate direcţională excelentă şi precizie mare din partea direcţiei.

  • BMW xDrive

    Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive se adaptează perfect chiar şi celor mai dificile suprafeţe de rulare şi asigură tracţiune excepţională în orice moment. Cu xDrive şi Controlul dinamic al stabilităţii (DSC – Dynamic Stability Control), automobilul tău BMW rămâne sigur şi stabil. Sistemul xDrive este controlat prin intermediul senzorului DSC şi distribuie putere în mod flexibil între cele două punţi, pentru a preveni subvirarea sau supravirarea pe carosabil – adică asigură aderenţă maximă. Mai mult de atât, asigură acceleraţie rapidă şi sigură chiar şi pe porţiuni alunecoase ori abrupte. În situaţii critice de condus, sistemul DSC nu trebuie să intervină prea mult. BMW xDrive îmbină toate avantajele unui sistem de tracţiune integrală – tracţiune, stabilitate direcţională şi siguranţă la condus – cu agilitatea caracteristică BMW.

DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCLUSIV MODUL ECO PRO.

Sistemul Driving Experience Control îţi oferă posibilitatea de a alege modul COMFORT pentru reglaje standard ale motorului şi transmisiei, modul ECO PRO orientat spre eficienţă, modul SPORT pentru dinamică sau modul SPORT+, care împinge dinamica de condus spre limite. Modul ECO PRO adaptează în mod inteligent caracteristicile transmisiei Steptronic (dacă aceasta este disponibilă), precum şi setările pentru sistemul de încălzire/ aer condiţionat, pentru a face condusul cât mai eficient posibil, în timp ce oferă consum de combustibil mai mic cu până la 20%. Se pot economisi încă cinci procente din consumul de combustibil cu funcţii precum „Coasting” şi Rutele ECO PRO, care îţi oferă o rută optimizată privind eficienţa pe baza volumului traficului, a stilurilor individuale de condus şi a condiţiilor locale. Eficienţa optimizată înseamnă consum mic de combustibil. Cu funcţia „Coasting”, automobilul „alunecă” de-a lungul drumului la viteze de până la 160 km/h fără a fi necesară putere suplimentară, imediat ce iei piciorul de pe acceleraţie şi nu apeşi frâna.
Modul COMFORT oferă o experienţă de condus foarte confortabilă, prin reglarea corespunzătoare a setărilor componentelor suspensiei. În modurile SPORT şi SPORT+ toate setările tracţiunii şi suspensiei sunt reglate pentru condus mai dinamic. Motorul răspunde mai rapid, treptele transmisiei automate sunt schimbate la turaţii mai mari, punctele de schimbare a treptelor de viteză în cazul transmisiei manuale sunt indicate mai târziu, iar per ansamblu, automobilul reacţionează mult mai direct şi mai dinamic.

DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCLUSIV MODUL ECO PRO.

DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCLUSIV MODUL ECO PRO.

Sistemul Driving Experience Control îţi oferă posibilitatea de a alege modul COMFORT pentru reglaje standard ale motorului şi transmisiei, modul ECO PRO orientat spre eficienţă, modul SPORT pentru dinamică sau modul SPORT+, care împinge dinamica de condus spre limite. Modul ECO PRO adaptează în mod inteligent caracteristicile transmisiei Steptronic (dacă aceasta este disponibilă), precum şi setările pentru sistemul de încălzire/ aer condiţionat, pentru a face condusul cât mai eficient posibil, în timp ce oferă consum de combustibil mai mic cu până la 20%. Se pot economisi încă cinci procente din consumul de combustibil cu funcţii precum „Coasting” şi Rutele ECO PRO, care îţi oferă o rută optimizată privind eficienţa pe baza volumului traficului, a stilurilor individuale de condus şi a condiţiilor locale. Eficienţa optimizată înseamnă consum mic de combustibil. Cu funcţia „Coasting”, automobilul „alunecă” de-a lungul drumului la viteze de până la 160 km/h fără a fi necesară putere suplimentară, imediat ce iei piciorul de pe acceleraţie şi nu apeşi frâna.
Modul COMFORT oferă o experienţă de condus foarte confortabilă, prin reglarea corespunzătoare a setărilor componentelor suspensiei. În modurile SPORT şi SPORT+ toate setările tracţiunii şi suspensiei sunt reglate pentru condus mai dinamic. Motorul răspunde mai rapid, treptele transmisiei automate sunt schimbate la turaţii mai mari, punctele de schimbare a treptelor de viteză în cazul transmisiei manuale sunt indicate mai târziu, iar per ansamblu, automobilul reacţionează mult mai direct şi mai dinamic.

MANAGEMENT INTELIGENT AL ENERGIEI.

Managementul inteligent al energiei BMW Seria 3 Touring constă într-un număr de tehnologii BMW EfficientDynamics disponibile în echiparea standard, care includ funcţia Start Stop motor automată, Recuperarea energiei la frânare, servodirecţia electrică şi Indicatorul de schimbare optimă a treptelor de viteză. Interacţiunea dintre aceste tehnologii asigură eficienţă şi mobilitate sustenabilă.

  • Funcţie Start Stop motor automată

    Funcţia Start Stop motor automată se asigură că se consumă combustibil doar atunci când automobilul tău funcţionează efectiv. Atunci când automobilul se opreşte temporar, de exemplu în timp ce aştepţi la semafor sau în trafic aglomerat, funcţia Start Stop motor automată economiseşte combustibil prin oprirea motorului imediat ce automobilul este la ralanti şi ai luat piciorul de pe ambreiaj (transmisie manuală) sau atunci când frânezi până la oprire completă (transmisie Steptronic).
    Un semnal pe Info Display indică faptul că funcţia Start Stop motor automată este activă. De îndată ce apeşi ambreiajul (transmisie manuală) sau iei piciorul de pe frână (transmisie Steptronic), motorul porneşte din nou imediat, în mod automat.
    Această funcţie nu scade niciodată confortul la condus şi siguranţa, pentru că rămâne inactivă în cazul în care motorul nu a atins temperatura optimă de funcţionare, interiorul nu a fost încă suficient încălzit/ răcit, dacă nivelul bateriei este prea scăzut sau dacă roteşti volanul. O unitate de control centrală reporneşte motorul dacă este necesar, chiar şi atunci când automobilul este oprit: de exemplu, dacă automobilul începe să înainteze încet sau dacă parbrizul se abureşte. Funcţia Start Stop motor automată poate fi dezactivată în orice moment, prin apăsarea unui buton.

  • Recuperarea energiei la frânare

    Sistemul de Recuperare a energiei la frânare scade consumul de combustibil şi creşte eficienţa forţei de propulsie. Atunci când conducătorul auto frânează sau ia piciorul de pe pedala de acceleraţie, motorul electric transformă energia cinetică în electricitate. Această electricitate este apoi stocată în bateria de înaltă tensiune pentru a putea fi utilizată ulterior la încărcarea bateriei automobilului.

  • Servodirecţie electrică

    Servodirecţia electrică adaptează în mod optim sprijinul la viraje în funcţie de viteza de rulare. Astfel, direcţia este precisă la viteze mari şi oferă manevrabilitate fără efort la parcare. Servodirecţia utilizează energie doar atunci când este nevoie, pentru consum de combustibil şi emisii de noxe mici.
    Pompa hidraulică a fost înlocuită cu un motor electric. În sistemele convenţionale, pompa are constant nevoie de putere de la motor, dar acest sprijin electric funcţionează doar atunci când roteşti volanul. Atunci când conduci în linie dreaptă sau când unghiul virajului rămâne constant (de exemplu, în curbe lungi), motorul electric nu este activ şi nu consumă energie absolut deloc. Prin reglarea flexibilă a sprijinului la direcţionare în funcţie de situaţia curentă de condus şi de viteză, confortul la virare creşte.

  • Indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză

    Schimbarea treptelor de viteză la momentul potrivit poate economisi combustibil, în special în trafic urban şi pe distanţe lungi. Schimbi treapta de viteză la momentul optim, consumi mai puţin combustibil – sistemul electronic al motorului identifică cea mai eficientă treaptă de viteză pe baza condiţiilor de drum şi a vitezei motorului. Pe Info Display se aprinde o săgeată pentru a anunţa că este mai eficient să conduci într-o treaptă de viteză superioară sau inferioară. De asemenea, sistemul detectează accelerarea puternică şi în acest caz recomandarea va fi amânată până ce viteza motorului este mare din nou. Conducătorii auto care utilizează transmisia Steptronic în modul manual primesc şi sugestii relevante pentru schimbarea treptelor de viteză. Teste BMW comparative interne au demonstrat că automobilele cu indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză folosesc cu aproximativ 4% mai puţin combustibil.