UN ATLET ÎN FORMĂ MAXIMĂ.

BMW i

Eficienţa şi dinamica BMW i8.

UN ATLET ÎN FORMĂ MAXIMĂ.

Eficienţa şi dinamica BMW i8.

Cu arhitectura LifeDrive inovatoare în domeniul automobilelor, BMW i8 oferă condiţii ideale pentru un design optimizat al greutăţii şi are cel mai coborât centru de greutate dintre toate automobilele BMW. Aceasta este baza perfectă pentru caracteristicile unui automobil sport clasic. Datorită materialelor ultrauşoare, optimizare aerodinamic şi datorită pachetului complet de tehnologii BMW EfficientDynamics, BMW i8 oferă de asemenea consum de combustibil şi emisii de noxe foarte mici.

UN ATLET ÎN FORMĂ MAXIMĂ.Eficienţa şi dinamica BMW i8.

Cu arhitectura LifeDrive inovatoare în domeniul automobilelor, BMW i8 oferă condiţii ideale pentru un design optimizat al greutăţii şi are cel mai coborât centru de greutate dintre toate automobilele BMW. Aceasta este baza perfectă pentru caracteristicile unui automobil sport clasic. Datorită materialelor ultrauşoare, optimizare aerodinamic şi datorită pachetului complet de tehnologii BMW EfficientDynamics, BMW i8 oferă de asemenea consum de combustibil şi emisii de noxe foarte mici.

BMW i

AERODINAMICĂ.

Caroserie optimizată, formă conică uimitoare, greutate mică - BMW i8 este incontestabil un automobil sportiv adevărat. O serie de caracteristici pentru optimizare aerodinamică garantează dinamică maximă şi eficienţă optimă. Un exemplu în acest sens sunt stopurile LED create conform principiului de design stratificat şi care acţionează ca nişte canale pentru fluxul de aer.

Lat, dinamic şi cu garda la sol joasă.

BMW i8 are toate caracteristicile unui automobil sportiv adevărat.

  • Design aerodinamic

    Liniile şi silueta aproape plană a BMW i8 îi demonstrează puterea încă de la prima vedere. Foarte dinamic chiar şi atunci când stă pe loc, forma şi detaliile acestui automobil ating idealurile aerodinamicii, care îi influenţează şi designul. Fluxul de aer, definit de forma în care fuzionează montantul C, pereţii laterali care se mişcă în sus pentru a deschide portierele şi linia plafonului - toate acestea reprezintă mai mult decât accente vizuale. În BMW i8, acest concept îmbunătăţeşte în mod evident aerodinamica. Un coeficient de fricţiune (cd, eng. drag coefficient) de doar 0,26 subliniază statutul BMW i8 de automobil sport - cu design în formă aerodinamică de pană, fără precedent până acum.

  • Funcţii pentru aerodinamică

    Grila BMW a radiatorului parţial închisă şi orificiile active care controlează ventilaţia din partea frontală lasă să intre doar atât aer cât este necesar pentru sistemul de răcire. Prizele de aer mari din sorţul de aer frontal, cunoscute sub numele de „Air Curtain”, contribuie în mod eficient la reducerea frânării aerodinamice - şi astfel poţi observa cu uşurinţă aerodinamica BMW i8. Aşa-numitele flapsuri aero din spatele roţilor faţă şi din faţa roţilor spate au de asemenea o influenţă pozitivă asupra coeficientului de fricţiune. Fluxul de aer echilibrat cu precizie în jurul caroseriei oferă dinamică de condus şi stabilitate la un nivel cât se poate de înalt, la care contribuie şi pragurile laterale speciale cu difuzoare. Jantele aero contribuie de asemenea la scăderea frânării aerodinamice, prin scăderea la minimum a turbulenţelor în jurul roţilor.

CONSTRUCŢIE UŞOARĂ INTELIGENTĂ.

Greutate mai mică. Agilitate şi eficienţă mai mari.

CONSTRUCŢIE UŞOARĂ INTELIGENTĂ.

Greutate mai mică. Agilitate şi eficienţă mai mari.

Construcţia uşoară sistematică este esenţială pentru automobilele electrice. Este una din trăsăturile cele mai expresive ale automobilului şi îi influenţează dinamica, designul şi eficienţa. Greutatea mai mică a automobilului înseamnă acceleraţie mai rapidă, agilitate mai mare şi eficienţă maximă.

Lightweight construction in the BMW i8.

Less weight. More agility and efficiency

FIBRĂ DE CARBON.

FIBRĂ DE CARBON.

Pentru a contrabalansa greutatea suplimentară a bateriei electrice, habitaclul este realizat dintr-un compozit din fibră de carbon, care se dovedeşte a fi un material complex şi ingenios: cu până la 50% mai uşor decât oţelul şi cu aproximativ 30% mai uşor decât aluminiul, dar cu aceleaşi proprietăţi ale materialului, este foarte stabil şi rezistent în caz de accidente. Modelele BMW i sunt primele automobile dintr-o producţie de serie extinsă care au secţiuni importante fabricate din acest material de înaltă tehnologie. Prin urmare, fibra de carbon este o componentă importantă a arhitecturii inovatoare LifeDrive care schimbă totul la BMW i8 - inclusiv viitorul condusului sportiv.

ARHITECTURĂ LIFEDRIVE.

Această arhitectură oferă proporţiile unui automobil sport şi conceptul extraordinar de construcţie uşoară, în care inginerii au eliminat fiecare gram inutil. Arhitectura LifeDrive este formată din două unităţi care corespund exact cerinţelor de construcţie uşoară inteligentă. Prima componentă este modulul Drive, un şasiu din aluminiu, cu motorul electric situat în secţiunea frontală. În partea spate a modulului Drive se află motorul pe benzină cu 3 cilindri. În mijlocul celor două secţiuni este bateria de înaltă tensiune. A doua componentă a arhitecturii LifeDrive este modulul Life, adică habitaclul ultrauşor fabricat din carbon de înaltă rezistenţă. Acesta joacă un rol important şi în compensarea greutăţii suplimentare a motorului electric şi a bateriei de înaltă tensiune. Această combinaţie este cunoscută sub denumirea de concept LifeDrive, iar BMW i8 devine astfel precursorul generaţiei hibride. Cu un concept adecvat de construcţie uşoară, aceasta este modalitatea perfectă şi eficientă de a oferi sportivitate maximă şi sustenabilitate ingenioasă.

Un concept unic.

Baza pentru sportivitate şi eficienţă sustenabilă.

  • Distribuţie a greutăţii între punţi în raport de 50:50

    Arhitectura LifeDrive specială a BMW i8 permite distribuţia optimă a greutăţii automobilului între punţi. Motorul electric în faţă, motorul pe benzină în spate şi, ca element de consolidare, aşa-numitul tunel de energie cu baterii de înaltă tensiune încorporate, care se întinde de-a lungul consolei centrale. Tehnologia hibrid cu bateria poziţionată în partea de jos a caroseriei, împreună cu modulul de carbon uşor de sus, asigură o distribuţie ideală a greutăţii şi manevrabilitate excelentă, foarte sportivă.