CUTS CORNERS INTO PIECES.

BMW M

Dinamica de condus şi eficienţa BMW M2 Coupé.

CUTS CORNERS INTO PIECES.

Dinamica de condus şi eficienţa BMW M2 Coupé.

Conceput pentru sprinturi spontane şi viraje înguste. O experienţă a condusului pe care nu o vei uita prea curând. Cu agilitate remarcabilă, dinamică de excepţie şi sunet puternic, BMW M2 Coupé este un automobil caracteristic M. Cu transmisia M cu 7 trepte şi ambreiaj dublu disponibilă opţional, schimbarea treptelor de viteză se realizează foarte rapid. Frânele M din material compozit au fost concepute pentru performanţă maximă, iar diferenţialul M activ din echiparea standard oferă stabilitate maximă şi tracţiune optimă. Pe scurt, acesta este un automobil creat pentru a domina orice şosea.

CUTS CORNERS INTO PIECES.Dinamica de condus şi eficienţa BMW M2 Coupé.

Conceput pentru sprinturi spontane şi viraje înguste. O experienţă a condusului pe care nu o vei uita prea curând. Cu agilitate remarcabilă, dinamică de excepţie şi sunet puternic, BMW M2 Coupé este un automobil caracteristic M. Cu transmisia M cu 7 trepte şi ambreiaj dublu disponibilă opţional, schimbarea treptelor de viteză se realizează foarte rapid. Frânele M din material compozit au fost concepute pentru performanţă maximă, iar diferenţialul M activ din echiparea standard oferă stabilitate maximă şi tracţiune optimă. Pe scurt, acesta este un automobil creat pentru a domina orice şosea.

BMW M

OPŢIUNI PENTRU TRANSMISIE.

Transmisie M cu 6 trepte.

Prin designul său compact şi uşor, transmisia M manuală cu 6 trepte scade masa totală a automobilului, iar acest lucru are drept rezultat numeroase beneficii în ceea ce priveşte dinamica, agilitatea, acceleraţia şi consum de combustibil. Cutia de viteze mai uşoară conduce la un raport de distribuţie a greutăţii pe punţi de aproape 50:50, ceea ce conferă automobilului mai multă stabilitate la condus, în orice situaţie. În interiorul transmisiei, garnitura de fricţiune din fibră de carbon face ca schimbările de treaptă să fie mai confortabile. În plus, noua transmisie este şi mai eficientă, pentru că sistemul de lubrifiere cu carter uscat permite distribuţia precisă a uleiului. Această tehnologie cu origini în lumea motorsport contribuie la obţinerea unor cifre mai bune pentru eficienţă şi a unui consum de combustibil mic. Inginerii BMW M au pus accent puternic pe reducerea zgomotului produs de motor. În plus, transmisia M manuală cu 6 trepte este perfect integrată în restul sistemelor de control de ultimă generaţie: împreună cu sistemul electronic al motorului, senzorii transmisiei transmit semnale către sistemul de control al turaţiilor la fiecare schimbare de treaptă.

Transmisie M DCT cu 7 trepte şi Drivelogic.

Transmisia M cu ambreiaj dublu şi Drivelogic este un sistem inovator cu 7 trepte, creat special pentru motoarele BMW M de turaţii înalte. Sistemul are funcţie automată de selectare a treptelor de viteză cu tracţiune optimizată, funcţie Launch Control, Asistent la decelerare şi funcţie Start Stop motor automată. Sistemul permite de asemenea schimbarea extrem de rapidă a treptelor de viteză, fără ca forţa de tracţiune să fie întreruptă. Două subtransmisii, fiecare prevăzută cu propriul ambreiaj, transmit în mod continuu puterea motorului către roţile spate. Sistemul poate fi controlat fie în mod automat, fie manual, prin acţionarea padelelor pentru schimbarea treptelor de viteză de pe volan, fie prin intermediul schimbătorului de viteze. La fel ca şi în cazul funcţiei Launch Control, care permite accelerare maximă de la pornirea de pe loc, rezultatul este o experienţă de condus dinamică. Schimbarea treptelor la viteze mari este posibilă fără a acţiona ambreiajul şi fără întreruperi de putere. Sistemul Drivelogic poate fi controlat în mod automat (modul D) sau în mod manual (modul S), iar fiecare mod este prevăzut cu trei opţiuni de schimbare a treptelor de viteză – de la modul extrem de sportiv la modul confortabil şi la modul eficient.

SISTEM M DE EVACUARE.

SISTEM M DE EVACUARE.

Datorită contrapresiunii scăzute, sistemul M de evacuare cu două ornamente pentru ţeava dublă de eşapament optimizează performanţa şi activitatea prietenoasă cu mediul a motorului M. O supapă electrică de control la evacuare conferă tuşa finală a sunetului sport caracteristic.

DIFERENŢIAL M ACTIV.

Diferenţialul M activ distribuie cuplul în mod variabil între cele două roţi spate, pentru a optimiza tracţiunea şi stabilitatea la condus atunci când automobilul schimbă dinamic banda de rulare, când accelerează la ieşirea din viraje, la abordarea virajelor cu viteză mare sau pe suprafeţe cu denivelări, inclusiv pe zăpadă, pietriş şi gheaţă. Diferenţialul M activ oferă manevrabilitate precisă chiar şi în cazuri extreme de acceleraţie laterală. Reglarea constantă şi lină a diferenţialului blocabil armonizează performanţa la condus a automobilului şi îmbunătăţeşte controlul în situaţii extreme de condus.


Tracţiunea este optimizată cu ajutorul unui dispozitiv controlat electronic, ce reduce diferenţa dintre viteza de rotaţie a roţilor spate. Sistemul a fost creat pentru sporturile cu motor şi este conectat la sistemul de Control dinamic al stabilităţii (DSC - Dynamic Stability Control) printr-un element de control electronic. Acesta impune în mod proactiv o acţiune de blocare inteligentă, între 0 şi 100 la sută şi neutralizează chiar şi cele mai mici diferenţe de cuplu dintre roţile spate, fără subvirare. Diferenţialul M activ oferă aderenţă optimă, stabilitate direcţională şi manevrabilitate perfectă şi transformă practic toată puterea de tracţiune a motorului în acceleraţie.

CARACTERISTICI MOTORSPORT.

Dinamica irezistibilă, agilitatea care te încântă şi manevrabilitatea precisă reprezintă trei dintre caracteristicile modelelor M. Senzaţia la condus oferită de BMW M2 Coupé are la bază tehnologii testate în cele mai extreme condiţii, care au demonstrat că acest automobil este pregătit pentru sprinturi perfecte cu aderenţă maximă. Componentele importante au fost optimizate pentru utilizare în condiţiile specifice sporturilor motorizate şi au fost testate pentru performanţă maximă. Sistemul DSC cu mod M Dynamic, servodirecţia electrică cu sistem Servotronic M specific şi conceptul de construcţie uşoară pentru punţile faţă şi spate completează acest concept deosebit.

  • Abilităţi motorsport

    Accelerarea laterală şi longitudinală care intervin în timpul diverselor situaţii de condus pe circuitul de curse solicită în mod deosebit alimentarea cu ulei. Datorită expertizei motorsport, inginerii BMW M GmbH au conceput o alimentare de ulei foarte sigură – atât pentru situaţii de condus de fiecare zi, cât şi pe circuitul de curse.

  • Mod M Dynamic

    Modul M Dynamic, o funcţie secundară a Controlului dinamic al stabilităţii (DSC – Dynamic Stability Control), oferă dinamică de condus îmbunătăţită, datorită unui anumit grad de alunecare a roţilor.

    Controlul dinamic al stabilităţii (DSC – Dynamic Stability Control) utilizează o serie de senzori pentru a depista condiţiile instabile de condus, precum subvirarea, supravirarea sau pierderea de tracţiune. În condiţii normale de funcţionare, acesta stabilizează automobilul prin adaptarea puterii motorului şi prin aplicarea frânei pe roţi individuale.

    În modul M Dynamic, asemenea măsuri sunt iniţiate mai târziu pentru a creşte dinamica de condus şi pentru a încânta conducătorii auto cu ambiţii sportive. „Alunecarea” roţilor permite exploatarea maximă a potenţialului dinamic lateral şi longitudinal al automobilului. Spre deosebire de situaţiile de condus când sistemul DSC este dezactivat, sprijinul la condus oferit de sistemul DSC continuă să fie activ la atingerea pragului superior. Conducătorul auto este mereu responsabil pentru stabilizarea automobilului în timpul diverselor situaţii de condus.

  • Servotronic M

    Cu sistemul Servotronic M, conducătorul auto se bucură de suport optim din partea direcţiei în orice situaţie de condus. Acest sistem adaptează asistenţa din partea direcţiei astfel încât aceasta să se potrivească vitezei curente de rulare şi asigură un răspuns mai direct şi mai precis al direcţiei, chiar şi la viteze mari. Sistemul asigură confort maxim prin minimizarea efortului necesar pentru rotirea volanului, precum şi prin maximizarea agilităţii în timpul manevrelor de parcare sau la condusul pe străzi înguste sau şerpuitoare.

    O unitate de control foloseşte un sistem de măsurare electronică a vitezei pentru a determina puterea necesară direcţionării în situaţii de condus cotidiene. Sprijinul acordat sistemului de direcţie este adaptat prin intermediul unităţii electrice de control, ceea ce face acest sistem mult mai precis decât sistemele convenţionale de servodirecţie care se bazează pe viteza motorului pentru orientare.

    Cu sistemul Servotronic M, este nevoie de efort fizic minim pentru direcţionare la viteze mici. Cu cât viteza creşte, sprijinul necesar direcţiei scade constant, pentru a asigura un contact mai direct cu suprafaţa de rulare şi stabilitate direcţională optimă. Sistemul Servotronic M a fost conceput special pentru automobilele M şi oferă trei configurări individuale care pot fi selectate prin apăsarea unui buton.

FRÂNE M DIN MATERIAL COMPOZIT.

FRÂNE M DIN MATERIAL COMPOZIT.

Frânele M din material compozit au la bază tehnologii motorsport, iar acest lucru înseamnă că îşi menţin eficienţa constantă şi că diminuarea normală a capacităţii de frânare rămâne stabilă, chiar şi în timpul utilizării intense. Utilizarea de materiale foarte rezistente oferă stabilitate termică excelentă şi durabilitate pe termen lung. Caracteristicile precise de control, precum şi greutatea relativ scăzută a frânelor, rezultă într-un efect pozitiv asupra agilităţii, dinamicii, acceleraţiei şi consumului de combustibil.

 

Discurile de frână perforate şi ventilate (380 mm în faţă, 370 mm în spate) cu patru etriere cu pistoane fixe în faţă şi două etriere cu pistoane fixe în spate asigură răspuns prompt pe carosabil ud şi ajută la disiparea căldurii degajate. Etrierele frânelor în albastru metalizat cu logo-ul M caracteristic evidenţiază aspectul sportiv al discurilor de frână şi designul M autentic, uşor de recunoscut.

270 KM/H

Pachetul M Driver creşte viteza maximă de la 250 km/h până la 270 km/h. Pachetul M Driver poate fi comandat direct pentru automobilele noi, sau poate fi adăugat ulterior. Toate celelalte caracteristici tehnice rămân neschimbate după instalarea pachetului M Driver. Pachetul include un voucher pentru instructajul de siguranţă al conducătorului auto.

CONSTRUCŢIE UŞOARĂ INTELIGENTĂ.

Punte faţă uşoară.

Puntea faţă cu construcţie uşoară a fost complet reconcepută pentru a întâmpina exigenţele conducătorilor auto de automobile M. Prin reducerea masei nesuspendate, dinamica de condus, tracţiunea şi confortul suspensiei cresc. Această tehnologie optimizează şi distribuţia greutăţii pe punţi şi asigură astfel caracteristici neutre de condus şi control îmbunătăţit în situaţii dificile de condus. Fiind parte a conceptului de îmbunătăţire a dinamicii de condus şi a rezistenţei caroseriei, această tehnologie creşte precizia direcţiei. Prin intermediul anvelopelor specifice M, punţile devin o unitate completă, care oferă aderenţă mecanică şi răspuns precis din partea direcţiei. Braţele, structura de suport pentru roţi, rama auxiliară şi cele două arcuri elicoidale îmbinate pe panoul transversal al punţii faţă sunt realizate din aluminiu uşor. Masa totală este redusă suplimentar şi prin intermediul arcurilor elicoidale şi a barei tubulare de rezistenţă în caz de rostogolire, realizată din aluminiu. Panoul transversal şi şuruburile din şorţurile laterale sporesc rezistenţa părţii frontale şi cresc precizia automobilului la direcţionare.

Punte spate uşoară.

Puntea spate cu greutate redusă ajută la scăderea masei totale a automobilului şi îmbunătăţeşte astfel agilitatea, dinamica şi accelerarea. În acelaşi timp, această măsură scade masa nesuspendată, iar acest lucru optimizează tracţiunea şi confortul suspensiei. Pentru a îndeplini solicitările cu care se confruntă un automobil motorsport, puntea modelelor M a fost complet reconcepută. Astfel, punţile formează acum un element unitar cu anvelopele M şi asigură aderenţă optimă şi stabilitate direcţională, în toate condiţiile rutiere. Cele cinci braţe ale punţii spate şi structura de suport a roţilor sunt fabricate din aluminiu forjat, în timp ce cadrul de suport pentru roţi are la bază un concept de structură uşoară de oţel. Acest lucru înseamnă reducerea semnificativă a greutăţii. Şuruburile rigide utilizate pentru fixarea acestor cadruri de suport de caroserie ajută la obţinerea unui control optim asupra roţilor. Barele diagonale transferă forţa de frânare spre caroserie.

TEHNOLOGII BMW EFFICIENT DYNAMICS.

TEHNOLOGII BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Fie că este vorba de performanţă maximă sau de consum mic de combustibil – la BMW, accentul este pus întotdeauna pe oferirea plăcerii de a conduce. BMW EfficientDynamics este strategia elaborată de BMW pentru a obţine consum de combustibil şi emisii de noxe mici, în timp dinamica şi plăcerea de a conduce cresc. Acesta este un pachet cuprinzător de tehnologii care include tren de rulare, managementul energiei şi conceptul de automobil ce are construcţie uşoară inteligentă - toate acestea în echiparea standard a fiecărui automobil BMW.

 

Noua generaţie de motoare BMW TwinPower Turbo pe benzină şi diesel asigură performanţă îmbunătăţită şi consum mic de combustibil. Şi aerodinamica optimizată contribuie la creşterea eficienţei, la fel ca şi conceptul BMW EfficientLightweight care scade greutatea automobilului şi în acelaşi timp creşte rigiditatea acestuia, prin utilizarea de materiale adecvate pentru piese specifice.

  • Consum de combustibil şi emisii de CO2 pentru BMW M2 Coupé:

    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: de la 7,9 până la 8,5

    Emisii medii de CO2, în g/km: de la 185 până la 199

    Informaţii suplimentare despre consumul de combustibil şi despre emisiile oficiale de CO2 pot fi obţinute consultând reglementările referitoare la consumul de combustibil şi emisiile de CO2 ale autoturismelor noi. Acestea pot fi obţinute gratuit de la dealerul tău BMW.