CEL MAI BUN TIMP. CHIAR ŞI ATUNCI CÂND NU TE AFLI PE PISTA DE CURSE.

BMW M

Dinamica de condus şi eficienţa BMW X5 M.

CEL MAI BUN TIMP. CHIAR ŞI ATUNCI CÂND NU TE AFLI PE PISTA DE CURSE.

Dinamica de condus şi eficienţa BMW X5 M.

BMW X5 M oferă putere extraordinară pe care sistemul xDrive specific M o transferă în mod eficient către şosea. Tracţiunea remarcabilă este garantată. Schimbările rapide ale treptelor de viteză, fie în modul manual sau automat, sunt posibile datorită transmisiei M Steptronic cu 8 trepte disponibilă în echiparea standard. Frânele M din material compozit contribuie la valorile de decelerare uimitoare, asemănătoare cu cele din lumea motorsport. Iar tehnologiile BMW EfficientDynamics se asigură că performanţa deosebită se îmbină cu eficienţa remarcabilă.

CEL MAI BUN TIMP. CHIAR ŞI ATUNCI CÂND NU TE AFLI PE PISTA DE CURSE.Dinamica de condus şi eficienţa BMW X5 M.

BMW X5 M oferă putere extraordinară pe care sistemul xDrive specific M o transferă în mod eficient către şosea. Tracţiunea remarcabilă este garantată. Schimbările rapide ale treptelor de viteză, fie în modul manual sau automat, sunt posibile datorită transmisiei M Steptronic cu 8 trepte disponibilă în echiparea standard. Frânele M din material compozit contribuie la valorile de decelerare uimitoare, asemănătoare cu cele din lumea motorsport. Iar tehnologiile BMW EfficientDynamics se asigură că performanţa deosebită se îmbină cu eficienţa remarcabilă.

TRANSMISIE M STEPTRONIC CU 8 TREPTE ŞI DRIVELOGIC.

TRANSMISIE M STEPTRONIC CU 8 TREPTE ŞI DRIVELOGIC.

Distribuţie optimă a puterii.

Transmisia M Steptronic cu 8 trepte şi Drivelogic impune standarde noi în materie de dinamică şi de schimbare optimă a treptelor de viteză. Gradaţiile foarte fine dintre trepte, precum şi schimbările rapide de treaptă, permit distribuţie optimă a puterii, în toate treptele de viteză şi asigură astfel performanţă atunci când vine vorba despre putere şi eficienţă. Cea de-a opta treaptă scade turaţiile motorului în special la viteze mari şi reduce astfel atât consumul de combustibil, cât şi zgomotul generat de motor. Treptele de viteză pot fi schimbate manual, în modul „D” sau în modul „S”, cu ajutorul manetei M sau al padelelor M pentru schimbarea treptelor de viteză de pe volan. În modul „S” manual, transmisia M Steptronic nu trece automat într-o treaptă de viteză superioară, iar motorul atinge viteza maximă doar atunci când acest lucru este necesar.

Foarte dinamic.

În plus, poţi schimba treptele de viteză în mod dinamic la viteze mari şi poţi folosi butonul Drivelogic pentru a alege unul din cele trei moduri de schimbare a treptelor de viteză: de la confort şi eficienţă la un mod dinamic de condus sau la dinamica sportivă a pistelor de curse, cu schimbări imperceptibile şi foarte precise între treptele de viteză. Schimbările de treaptă cu pierdere minimă a forţei de tracţiune, precum şi ambreiajul convertor care rămâne închis în toate etapele după pornire, creează o legătură foarte directă între motor şi roţile cu tracţiune. În plus, o funcţie exclusivă M se asigură că atunci când automobilul se află în staţionare nu există nicio forţă automată care se transmite de la motor spre transmisie, pentru a evita efectul de „alunecare”. Cu toate acestea, în timpul diverselor manevre, o apăsare scurtă a pedalei de acceleraţie activează acest efect de „alunecare la cerere”, în funcţie de solicitare.

Sistem xDrive cu funcţii specifice M.

Sistem xDrive cu funcţii specifice M.

Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW.

Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive distribuie puterea în mod uniform între cele două punţi. Pentru a satisface şi chiar a depăşi toate aşteptările în materie de tracţiune, stabilitate direcţională şi siguranţă la condus, sistemul controlat electronic adaptează distribuţia puterii extrem de rapid. Acest sistem poate contracara şi efectele supravirării şi subvirării şi îmbunătăţeşte astfel stabilitatea direcţională şi manevrabilitatea automobilului.

Dinamic în virajele înguste.

La automobilele BMW M, sistemul xDrive se concentrează mai mult asupra punţii spate, iar acest lucru are drept rezultat caracteristici dinamice îmbunătăţite. Sistemul direcţionează putere mai întâi spre puntea spate, iar apoi spre roţile din faţă. Acest lucru reduce tendinţa de subvirare în special în viraje înguste. Rezultatul este că poţi accelera mai devreme şi mai puternic, pentru a profita din plin de întregul potenţial dinamic al acestui automobil. În funcţie de situaţia de condus, sistemul poate transfera cu până la 50% mai mult cuplu către puntea faţă. Atunci când Controlul dinamic al stabilităţii este dezactivat, poţi realiza chiar şi derapaje controlate.

FRÂNE M DIN MATERIAL COMPOZIT.

FRÂNE M DIN MATERIAL COMPOZIT.

Frânele M din material compozit beneficiază de tehnologii motorsport, iar acest lucru înseamnă că îşi menţin eficienţa constantă şi că diminuarea normală a capacităţii de frânare rămâne stabilă, chiar şi în timpul utilizării intense. Utilizarea de materiale foarte rezistente oferă stabilitate termică excelentă, durabilitate pe termen lung şi frânare precisă. Un alt beneficiu important este şi reducerea greutăţii frânelor, iar acest lucru sporeşte agilitatea, dinamica şi acceleraţia şi scade consumul de combustibil.

Discurile de frână perforate şi ventilate, cu etriere de frână cu şase pistoane în faţă asigură răspuns prompt în condiţii de umiditate şi ajută la disiparea căldurii degajate. Etrierele frânelor în albastru metalizat cu logo-ul M caracteristic evidenţiază aspectul sportiv al discurilor de frână şi designul M autentic uşor de recunoscut.

CARACTERISTICI DE CURSE.

BMW X5 M impune standarde noi în materie de dinamică remarcabilă, agilitate impresionantă şi manevrabilitate precisă. Funcţia „Launch Control” îţi permite demaraj perfect. Apoi, sistemele Dynamic Drive, Controlul dinamic al performanţei şi Controlul dinamic al amortizoarelor adaptează reglajele automobilului la condiţiile specifice de condus.

  • Funcţie „Launch Control”

    Funcţia „Launch Control” permite motorului ajuns la temperatura optimă de funcţionare să atingă acceleraţie maximă la pornirea de pe loc. Conducătorul auto dezactivează Controlul dinamic al stabilităţii prin apăsarea butonului DSC, iar apoi activează funcţia „Launch Control”. Ulterior, conducătorul auto selectează modul secvenţial cu programul de condus 3, menţine automobilul pe loc prin apăsarea pedalei de frână şi apasă pedala de acceleraţie la maximum. Odată ce simbolul ce reprezintă steagul de pornire se aprinde pe panoul de instrumente, motorul va fi adaptat automat la viteza ideală de pornire, în timp ce pedala de acceleraţie este în continuare apăsată. După ce conducătorul auto eliberează pedala de frână şi menţine apăsată pedala de aceleraţie, automobilul accelerează la maximum, până la eliberarea acceleraţiei. Transmisia Steptronic M cu 8 trepte calculează în mod constant intervalul ideal al treptelor de viteză, pentru ajustarea optimă a turaţiilor motorului în aşteptarea momentului trecerii la o treaptă superioară. Această funcţie este menită să încânte conducătorii auto cu ambiţii dinamice, sportive.

  • Controlul dinamic al performanţei

    Controlul dinamic al performanţei (Dynamic Performance Control - DPC) oferă mai mult atletism şi optimizează dinamica de condus prin distribuţia flexibilă a puterii între roţile stânga şi dreapta ale punţii spate. Împreună cu alte sisteme de stabilizare a suspensiei, sistemul DPC oferă precizie la condus şi dinamică sporite. Datorită acestei tehnologii concepute special pentru gama de automobile M, unghiul necesar de rotire al volanului este mai mic, iar precizia este îmbunătăţită.
    Pe lângă diferenţialul de punte, puntea spate a fost dotată cu două sisteme de transmisie electronice, care permit sistemului de Control dinamic al performanţei să monitorizeze situaţia de condus şi să distribuie mai mult cuplu roţilor din interior sau din exterior în timpul virajelor.

  • Suspensie Dynamic Drive

    Stabilizatorii controlaţi hidraulic permit sistemului de control al suspensiei Dynamic Drive să reducă efectul de ruliu al caroseriei la viraje sau manevre bruşte. Acest lucru sporeşte confortul şi agilitatea automobilului şi asigură direcţionare mai precisă. În plus, conducătorul auto profită la maximum de potenţialul extrem de dinamic al BMW M. Atunci când conduci pe porţiuni de drum drepte, cele două jumătăţi ale stabilizatorului sunt separate, astfel încât amortizoarele şi suspensia nu sunt afectate şi pot funcţiona optim.
    Sistemul utilizează diverşi senzori pentrua analiza situaţia de condus şi a minimiza ruliul în viraje, în funcţie de acceleraţia laterală. Distribuţia forţelor între puntea faţă şi cea spate exclude riscul situaţiilor potenţial periculoase. Datorită calibrării specifice M, cu ruliu mai mare pe puntea spate, automobilul are caracteristici dinamice remarcabile şi reacţionează astfel mai direct şi mai prompt la manevrele de direcţie, datorită răspunsului specific M şi reacţiei la modificarea centrului de greutate.

  • Controlul dinamic al amortizoarelor

    Sistemul de Control dinamic al amortizoarelor (Dynamic Damper Control – DDC) configurat pentru poziţii joase adaptează caracteristicile amortizoarelor în funcţie de fiecare suprafaţă de rulare şi situaţie de condus. Cu ajutorul butoanelor de selecţie pentru dinamica de condus de pe consola centrală, poţi ajusta suspensia la situaţia de condus curentă – de la un stil de condus confortabil, dar cu potenţial dinamic puternic, până la un reglaj sportiv, care pune accent pe un stil de condus activ şi plăcere M de a conduce. În modul Comfort, amortizoarele răspund delicat, prin minimizarea mişcărilor pe verticală ale automobilului, atunci când conduci pe suprafeţe de drum neuniforme. În modurile Sport şi Sport+ amortizoarele sunt configurate mai rigid, pentru dinamică de condus maximă pe suprafeţe netede de rulare. Configurările din meniul M Drive pot fi selectate direct prin intermediul butoanelor M de pe volan. Mişcările caroseriei sunt monitorizate de senzori amplasaţi pe fiecare roată, iar apoi sunt evaluate de către unitatea de control. Amortizoarele sunt adaptate în doar o fracţiune de secundă. Configurările de compresie şi decompresie ale amortizoarelor sunt adaptate în mod constant şi independent. Rezultatul este aderenţă exemplară datorită proprietăţilor de amortizare şi suspensie optime pentru fiecare roată.

M DRIVE.

Sistemul M Drive permite conducǎtorului auto sǎ programeze funcţiile automobilului în funcţie de preferinţele individuale – pentru un stil de condus extrem de confortabil sau extrem de dinamic, caracteristic pistelor de curse. Activarea oricărui profil de condus (şi a tuturor reglajelor specifice acestuia) este posibilă prin apăsarea unuia din cele două butoane M Drive integrate pe volanul M îmbrăcat în piele. Butoanele M pentru dinamica de condus destinate reglajelor individuale ale trenului de rulare şi suspensiei sunt dispuse pe consola centrală şi în jurul manetei de schimbare a vitezelor. Complet independent faţă de alte funcţii, conducătorul auto poate programa funcţii precum modul DSC (Dynamic Stability Control – Controlul dinamic al stabilităţii), caracteristicile de performanţă ale motorului, parametrii suspensiei adaptive, caracteristicile de direcţie Servotronic M, opţiunile de schimbare a treptelor de viteză pentru transmisia M Steptronic cu 8 trepte şi aspectul sistemului Head-Up Display. Meniul iDrive îţi permite să configurezi detaliat şi în mod individual funcţiile automobilului şi să salvezi configurările prin apăsarea unuia din cele două butoane M Drive de pe volanul M îmbrăcat în piele.

SERVOTRONIC M.

Cu sistemul Servotronic M, conducătorul auto se bucură de suport optim din partea direcţiei în orice situaţie de condus. Acest sistem adaptează funcţiile direcţiei pentru a se potrivi vitezei curente de rulare şi asigură un răspuns mai direct şi mai precis al direcţiei, chiar şi la viteze mari. Acest sistem asigură confort maxim prin minimizarea efortului necesar rotirii volanului, precum şi prin maximizarea agilităţii în timpul manevrelor de parcare sau a condusului pe străzi înguste sau şerpuitoare.
O unitate de control foloseşte un sistem de măsurare electronică a vitezei pentru a determina puterea necesară direcţionării în situaţii de condus cotidiene. Sprijinul acordat sistemului de direcţie este adaptat prin intermediul unităţii electrice de control, ceea ce face acest sistem mult mai precis decât sistemele convenţionale de servodirecţie care se bazează pe viteza motorului pentru orientare.
Cu sistemul Servotronic M, este nevoie de efort fizic minim pentru direcţionare la viteze mici. Cu cât viteza creşte, sprijinul necesar direcţiei scade constant, pentru a asigura un contact mai direct cu suprafaţa de rulare şi stabilitate direcţională optimă. Sistemul Servotronic M a fost conceput special pentru gama de automobile M şi oferă trei configurări individuale care pot fi selectate prin apăsarea unui buton.

TEHNOLOGII BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Cu tehnologiile BMW EfficientDynamics, cu un litru de combustibil ajungi mai departe decât înainte: acestea oferă putere suplimentară, eficienţă crescută şi mai multă distracţie la condus. Tehnologii inovatoare ce reduc consumul de combustibil şi cresc dinamica înseamnă că plăcerea de a conduce vine în echiparea standard a fiecărui automobil BMW.

  • Funcţie Start Stop motor automată

    Funcţia Start Stop motor automată se asigură că se consumă combustibil doar atunci când automobilul tău funcţionează efectiv. În timp ce aştepţi la semafor sau în trafic aglomerat, funcţia Start Stop motor automată economiseşte combustibil prin oprirea motorului imediat ce frânezi, până la oprire completă.
    Un semnal pe Info Display indică faptul că funcţia Start Stop motor automată este activă. De îndată ce iei piciorul de pe frână şi apeşi acceleraţia, motorul porneşte din nou automat, într-o fracţiune de secundă.
    Funcţia Start Stop motor automată nu scade niciodată confortul la condus şi siguranţa, pentru că rămâne inactivă în cazul în care motorul nu a atins temperatura ideală de funcţionare, interiorul nu a fost încă suficient încălzit/ răcit, dacă nivelul bateriei este prea scăzut sau dacă roteşti volanul. O unitate de control centrală reporneşte motorul dacă este necesar, chiar şi atunci când automobilul este oprit. De exemplu, dacă automobilul începe să înainteze încet sau dacă se acumulează condens pe parbriz. Funcţia Start Stop motor automată poate fi dezactivată în orice moment, prin apăsarea unui buton.

  • Recuperarea energiei la frânare

    De fiecare dată când frânezi se generează energie cinetică, iar până de curând această energie nu era utilizată. Sistemul de Recuperare a energiei la frânare profită acum de acest potenţial, mult timp necunoscut. Acesta canalizează energia generată de fiecare dată când conducătorul auto frânează sau ia piciorul de pe pedala de acceleraţie şi o transformă în electricitate. Această electricitate este apoi utilizată pentru a încărca bateria automobilului. Sistemul inteligent de management al energiei înseamnă că alternatorul nu mai trebuie să funcţioneze constant şi că generatorul este astfel mai puţin solicitat. Drept rezultat, consumul de combustibil scade, iar performanţa creşte – caracteristic tehnologiei BMW EfficientDynamics.