DINAMICĂ CE INSPIRĂ. PERFECT DOZATĂ.

BMW EfficientDynamics în BMW X3.

DINAMICĂ CE INSPIRĂ. PERFECT DOZATĂ.

BMW EfficientDynamics în BMW X3.

BMW X3 este pregătit pentru orice provocare. Acest lucru este valabil în special în ceea ce priveşte sistemul de propulsie. Cu tehnologiile inteligente de la BMW EfficientDynamics, precum şi prin măsuri avansate de management al energiei, acest automobil este agil şi oferă plăcere de a conduce – în timp ce are consum de combustibil şi emisii de noxe reduse.

DINAMICĂ CE INSPIRĂ. PERFECT DOZATĂ.BMW EfficientDynamics în BMW X3.

BMW X3 este pregătit pentru orice provocare. Acest lucru este valabil în special în ceea ce priveşte sistemul de propulsie. Cu tehnologiile inteligente de la BMW EfficientDynamics, precum şi prin măsuri avansate de management al energiei, acest automobil este agil şi oferă plăcere de a conduce – în timp ce are consum de combustibil şi emisii de noxe reduse.

TEHNOLOGII CARE ÎMBINĂ DINAMICA ŞI EFICIENŢA.

TEHNOLOGII CARE ÎMBINĂ DINAMICA ŞI EFICIENŢA.

Motoarele BMW TwinPower Turbo economice, construcţia uşoară inteligentă şi aerodinamica reinventată constituie baza ideală pentru eficienţă, sporită suplimentar de tehnologii BMW EfficientDynamics şi opţiuni precum transmisia Steptronic cu 8 trepte.

CONSTRUCŢIE UŞOARĂ INTELIGENTĂ.

La construcţia BMW X3 a fost utilizată o gamă extinsă de materiale high-tech: materiale ultrauşoare precum aluminiu, oţel ultrazistent, precum şi materiale plastice ultramoderne şi magneziu. Această construcţie uşoară inteligentă reduce greutatea automobilului şi rezultă în caroseria extrem de rigidă şi siguranţă pasivă excelentă pentru conducătorul auto şi pasageri. De asemenea, tehnologia îmbunătăţeşte caracteristicile de condus dinamic.

MANAGEMENTUL ENERGIEI.

BMW X3 utilizează inteligent tehnologiile din echiparea standard, pentru a coordona energia. Managementul energiei este secretul gradului ridicat de eficienţă. Automobilul poate realiza valori impresionante de consum de combustibil şi de emisii de noxe doar atunci când toate aceste tehnologii interacţionează.

  • Indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză

    Schimbarea optimă şi la momentul potrivit a treptelor de viteză poate economisi mult combustibil, în special în trafic urban şi pe distanţe lungi. Dacă schimbi treapta de viteză la momentul optim, automobilul consumă mai puţin combustibil – sistemul electronic al motorului identifică cele mai eficiente trepte de viteză, în funcţie de situaţia de condus şi de viteza motorului. Pe Info Display se aprinde o săgeată pentru a te anunţa că este mai eficient să conduci într-o treaptă de viteză superioară sau inferioară. De asemenea, sistemul detectează accelerarea puternică şi în acest caz recomandarea va fi amânată până ce viteza motorului este mare din nou. Teste BMW comparative interne au demonstrat că automobilele cu indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză folosesc cu aproximativ 4% mai puţin combustibil.

  • Funcţia Auto Start Stop motor.

    Funcţia Auto Start Stop motor se asigură că se consumă combustibil doar atunci când automobilul tău funcţionează efectiv. În timp ce aştepţi la semafor sau în trafic aglomerat, funcţia Auto Start Stop motor preia controlul şi economiseşte combustibil, prin oprirea motorului imediat ce automobilul este la ralanti şi ai luat piciorul de pe ambreiaj (transmisie manuală), sau atunci când frânezi până la oprire completă (transmisie Steptronic). Un semnal pe Info Display indică faptul că funcţia Auto Start Stop motor este activă. De îndată ce apeşi ambreiajul (transmisie manuală) sau iei piciorul de pe frână (transmisie Steptronic), motorul porneşte din nou, automat. Funcţia Auto Start Stop motor nu scade niciodată confortul la condus şi siguranţa, pentru că rămâne inactivă în cazul în care motorul nu a atins temperatura ideală de funcţionare, interiorul nu a fost încă suficient încălzit/ răcit, dacă nivelul bateriei este prea scăzut sau dacă roteşti volanul. O unitate de control centrală reporneşte motorul dacă este necesar, chiar şi atunci când automobilul este oprit. De exemplu, dacă automobilul începe să înainteze încet sau în cazul în care parbrizul devine înceţoşat. Funcţia Auto Start Stop motor poate fi oprită în orice moment, prin apăsarea unui buton.

  • Servodirecţie electrică

    Funcţia Start Stop motor automată se asigură că se consumă combustibil doar atunci când automobilul tău funcţionează efectiv. În timp ce aştepţi la semafor sau în trafic aglomerat, funcţia Start Stop motor automată preia controlul şi economiseşte combustibil, prin oprirea motorului imediat ce automobilul este la ralanti şi ai luat piciorul de pe ambreiaj (transmisie manuală) sau atunci când frânezi până la oprire completă (transmisie Steptronic).
    Un semnal pe Info Display indică faptul că funcţia Start Stop motor automată este activă. De îndată ce apeşi ambreiajul (transmisie manuală) sau iei piciorul de pe frână (transmisie Steptronic), motorul porneşte din nou, automat.
    Funcţia Start Stop motor automată nu scade niciodată confortul la condus şi siguranţa, pentru că rămâne inactivă în cazul în care motorul nu a atins temperatura ideală de funcţionare, interiorul nu a fost încă suficient încălzit/ răcit, dacă nivelul bateriei este prea scăzut sau dacă roteşti volanul. O unitate de control centrală reporneşte motorul dacă este necesar, chiar şi atunci când automobilul este oprit. De exemplu, dacă automobilul începe să înainteze încet sau în cazul în care parbrizul se abureşte. Funcţia Start Stop motor automată poate fi oprită în orice moment, prin apăsarea unui buton.

  • Recuperarea energiei la frânare

    De fiecare dată când frânezi, se generează energie cinetică, iar până de curând această energie nu era utilizată. Sistemul de Recuperare a energiei la frânare profită acum de acest potenţial, mult timp necunoscut. Acesta canalizează energia generată de fiecare dată când conducătorul auto frânează sau ia piciorul de pe pedala de acceleraţie şi o transformă în electricitate. Această electricitate este apoi utilizată pentru a încărca bateria automobilului. Sistemul inteligent de management al energiei înseamnă că alternatorul nu mai trebuie să funcţioneze constant şi că generatorul este astfel mai puţin solicitat. Drept rezultat, consumul de combustibil scade, iar performanţa creşte – caracteristic tehnologiei BMW EfficientDynamics

AERODINAMICĂ.

Întregul design al automobilului susţine filosofia BMW EfficientDynamics. Fiecare automobil BMW are coeficient scăzut de rezistenţă a aerului, datorită unei game de elemente optimizate aerodinamic, care la rândul lor au efect pozitiv asupra eficienţei şi asupra consumului de combustibil. Spre exemplu, carcasa plată a şasiului, compartimentul motorului şi scutul punţii spate îmbunătăţesc aerodinamica automobilului. Aceste elemente noi sunt avantajoase din punct de vedere al aerodinamicii. În acelaşi timp, acestea îmbunătăţesc izolarea fonică şi oferă protecţie suplimentară împotriva ruginii. Inovaţii suplimentare în domeniul aerodinamicii includ muchia mai pronunţată a spoilerului spate şi oglinzile exterioare optimizate aerodinamic. Pe lângă aerodinamică sporită, acestea din urmă îmbunătăţesc acustica şi previn murdărirea excesivă a geamurilor laterale.

Jante Aero.

Jantele din aliaj uşor de 17” în stil Streamline tip 306, 8J x 17”, aşa-numitele „Jante Aero” cu anvelope cu rezistenţă redusă la rulare 245/55 R 17, ajută la economisirea de combustibil şi la scăderea emisiilor de CO2.

MODUL ECO PRO.

Modul ECO PRO îţi permite să reduci consumul de combustibil cu până la 20%, în funcţie de stilul tău de condus. Funcţiile suplimentare precum „Coasting” (disponibilă doar împreună cu transmisia Steptronic cu 8 trepte), Asistentul pentru condus proactiv (disponibil doar împreună cu sistemul de navigaţie Professional) şi Rutele ECO PRO (doar împreună cu sistemul de navigaţie Professional sau Business), permit economisirea a încă cinci procente din consumul de combustibil.

  • Funcţia „Coasting”

    Funcţia „Coasting” decuplează transmisia de la motor. Automobilul intră în „alunecare liberă”  imediat ce conducătorul auto ia piciorul de pe acceleraţie, la viteze între 50 şi 160 km/h, nu apasă frâna, iar Asistentul pentru condus proactiv nu adaptează viteza de rulare.

  • Pilot automat cu funcţie Stop&Go în modul ECO PRO

    În modul ECO PRO şi în combinaţie cu Pilotul automat, automobilul accelerează mai eficient după frânare.

  • Asistent pentru condus proactiv

    Pe baza informaţiilor primite de la sistemul de navigaţie, Asistentul pentru condus proactiv anticipează virajele, zonele urbane, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi îţi oferă sfaturi în timp util pentru reducerea vitezei.

  • Rute ECO PRO

    În funcţie de trafic, de condiţiile rutiere şi de stilul individual de condus, Rutele ECO PRO afişează recomandări privind cel mai eficient traseu de urmat. Computerul de bord afişează procentul de combustibil care poate fi economisit dacă alegi Ruta ECO PRO indicată.

TRANSMISIE STEPTRONIC CU 8 TREPTE.

TRANSMISIE STEPTRONIC CU 8 TREPTE.

Transmisia Steptronic cu 8 trepte impune standarde noi în ceea ce priveşte performanţa dinamică şi eficienţa şi constituie un element de bază al strategiei BMW EfficientDynamics. Gradaţia fină dintre trepte permite eliberare optimă a puterii – de la viteze mici până la viteze mari. Acest lucru reduce considerabil consumul de combustibil, în timp ce tu te poţi bucura chiar mai mult de caracterul sportiv şi de performanţa dinamică a automobilului. La viteze mari, în special, treptele de viteză suplimentare reduc turaţiile motorului şi prin urmare se reduc atât consumul de combustibil, cât şi zgomotul produs de motor.
Ambreiajul convertor contribuie de asemenea la acest lucru – chiar şi în modul manual de schimbare a vitezelor. Împreună cu intervalele de turaţii reduse ale motorului, precum şi cu reglajele precise ale transmisiei, rezultă un nivel deosebit de ridicat de confort la schimbarea vitezelor şi reducere semnificativă a zgomotului de fond.

Datorită transmisiei Steptronic cu 8 trepte de la BMW EfficientDynamics, poţi creşte performanţa automobilului tău cu sprijin de la trenul de rulare cu sistem de anticipare activat prin intermediul Driving Experience Control. În modul Sport, sistemul de control al transmisiei utilizează date primite de la sistemul de navigaţie, pentru răspuns mai dinamic bazat pe caracteristicile suprafeţei de rulare. După cum o sugerează şi numele, modul Comfort are reglaje ale transmisiei orientate spre confort şi asigură mai puţine schimbări de treaptă.