BENEFICII MAXIME.

Eficienţa BMW X5.

Există mai multe motive pentru puterea şi eficienţa BMW X5: motoarele pe benzină şi diesel care scad consumul de combustibil, aerodinamica sofisticată şi o gamă întreagă de măsuri BMW EfficientDynamics.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Performanţă maximă, consum de combustibil minim.

Fie că este vorba de performanţă maximă sau de consum minim de combustibil – la BMW, accentul este pus întotdeauna pe oferirea plăcerii de a conduce caracteristică BMW.
BMW EfficientDynamics este strategia elaborată de BMW pentru a reduce consumul de combustibil şi emisiile de noxe, în timp ce se creşte dinamica şi plăcerea de a conduce. Este un pachet cuprinzător de tehnologii care include trenul de rulare, managementul energiei şi conceptul de automobil – toate acestea în echiparea standard a fiecărui automobil BMW.
Noua generaţie a gamei de motoare BMW TwinPower Turbo pe benzină şi diesel este responsabilă pentru îmbunătăţirea performanţei şi pentru reducerea consumului de combustibil. Aerodinamica optimizată, împreună cu construcţia uşoară inteligentă, contribuie la creşterea eficienţei. Aceasta din urmă scade greutatea şi în acelaşi timp creşte rigiditatea automobilului. Conceptul BMW de construcţie uşoară inteligentă presupune implementarea materialului potrivit la locul potrivit, pentru că fiecare material are punctele sale forte specifice. Aceasta este dovada că BMW este lider în inovaţiile impresionante, fiind singurul constructor auto important care se bazează pe fibra de carbon ultrauşor şi foarte rigid (plastic ranforsat cu fibră de carbon, CFRP) ca material esenţial. BMW se concentrează de asemenea pe concepte ale trenului de rulare care privesc spre viitor, precum tehnologia BMW eDrive cu tren de rulare 100% electric şi hibrizii plug-in.

BMW CONCEPT X5 EDRIVE

Tehnologia inovatoare de tracţiune BMW eDrive de la EfficientDynamics şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive se îmbină pentru prima oară în Conceptul BMW X5 eDrive. Îmbinarea unui motor cu combustie BMW TwinPower Turbo cu 4 cilindri şi a unui motor electric de 70 kW (95 CP) oferă plăcerea de a conduce caracteristică BMW, în timp ce sistemul BMW xDrive aduce un plus de dinamică. Acest duo dinamic este şi foarte eficient: consumul mixt este mai mic de 3,8 l/100 km în ciclul de testare UE şi este inegalabil în această clasă de automobile, iar emisiile de CO2 cu valori mai mici de 90 de grame per kilometru impun de asemenea noi standarde. Modurile individuale de condus permit reglarea caracteristicilor de condus. Acest model poate parcurge 30 de km la viteze de până la 120 Km/h în mod 100% electric şi fără emisii.

  • Perfect pentru utilizarea zilnică.

    Energia electrică a Conceptului BMW X5 eDrive vine de la o bateria litiu-ion de înaltă tensiune amplasată eficient sub podeaua plană a portbagajului. Acest lucru înseamnă că spaţiul din interiorul automobilului poate fi utilizat în mod flexibil şi oferă aproape acelaşi volum pentru depozitare. Bateria de înaltă tensiune poate fi încărcată rapid şi confortabil prin intermediul sistemului BMW Wallbox. Ca alternativă, aceasta poate fi încărcată la orice sursă de alimentare cu electricitate din gospodării sau de la staţii de alimentare publice.
    La exterior, elemente de design precum barele grilei radiatorului şi suportul prizelor de aer finisate în albastrul BMW i special creat, precum şi jantele din aliaj uşor de 21'' optimizate aerodinamic, rezultă într-un contrast puternic cu caroseria în Silverflake metalizat.

MODUL ECO PRO.

De îndată ce selectezi modul ECO PRO pentru un consum redus, sistemul inteligent intră în acţiune şi – în funcţie de stilul tău de condus – îţi permite să reduci consumul de combustibil cu până la 20% (potrivit unui studiu BMW intern de consum).
Un plus de 5 procente poate fi economisit prin folosirea funcţiilor suplimentare precum „Coasting”, Asistentul la drum şi Rutele ECO PRO. Acest mod optimizează acceleraţia şi răspunsul transmisiei, împreună cu punctele de schimbare a treptelor de viteză şi adaptează inteligent strategia de control a sistemului de climatizare, în vederea optimizării consumului de combustibil. Control Display-ul afişează tehnologiile EfficientDynamics care scad consumul de combustibil curent, iar sfaturile ECO PRO referitoare la stilul tău de condus actual te ajută să sporeşti suplimentar eficienţa automobilului tău.
Funcţia „Coasting” este un alt aspect ECO PRO: dacă nu este nevoie de putere de tracţiune la viteze cuprinse între 50 şi 160 km/h, sistemul deconectează motorul, iar automobilul rulează la liber („coasting”).
Asistentul la drum, împreună cu sistemul de navigaţie Professional, reprezintă o evidenţiere inovatoare a modului ECO PRO. În funcţie de datele de navigaţie, acesta identifică din timp virajele, zonele urbanizate, sensurile giratorii, intersecţiile, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi îţi oferă sfaturi în timp util pentru reducerea vitezei.
Modul ECO PRO include şi funcţia Rute ECO PRO care, împreună cu noua generaţie de sistem de navigaţie Professional, analizează diverşi parametrii, precum stilul individual de condus, traficul şi condiţiile rutiere, în scopul calculării celor mai eficiente rute. Panoul de instrumente afişează distanţa bonus, adică numărul de kilometri pe care i-ai câştigat utilizând modul ECO PRO.

AERODINAMICĂ.

Întregul design al automobilului susţine filosofia BMW EfficientDynamics. Şorţul faţă şi şasiul optimizate aerodinamic reprezintă îmbunătăţiri inovatoare, ce reduc rezistenţa aerului şi consumul de combustibil.

  • Perdea de aer şi prize de aer „Air Breather”

    Şorţul faţă este o caracteristică de design remarcabilă, care întrupează filosofia BMW EfficientDynamics. Perdeaua de aer orientează fluxul de aer prin două prize de aer verticale şi de-a lungul arcadelor roţilor faţă. Fluxul de aer accelerat creează un fel de „cortină” pe suprafaţa exterioară a roţilor. Apoi, prizele de aer „Air Breather” canalizează fluxul de aer către roţile faţă. Aceste tehnologii inovatoare reduc efectul de frânare al turbulenţelor şi prin urmare şi consumul de combustibil.

  • Controlul prizelor de aer

    Controlul automat al prizelor de aer utilizează un senzor care evaluează în mod constant nevoia de răcire a motorului. Drept răspuns, prizele de aer se închid şi se deschid la nevoie. Acest lucru optimizează aerodinamica şi reduce fazele de încălzire ale motorului, pentru consum redus de combustibil.

  • Spoiler spate şi Palete de aer

    Spoilerul spate, situat în partea de sus a plafonului şi Paletele de aer regăsite pe marginile sale formează o „muchie deflectoare” eficientă. Fluxul de aer precis definit din partea spate reduce la minimum curenţii de aer circulari şi efectul negativ de frânare ale presiunii negative.

BMW X5 SDRIVE25D.

BMW X5 sDrive25d este cea mai eficientă versiune din gama de modele. În locul tracţiunii integrale, BMW X5 sDrive25d foloseşte tracţiunea spate. Este de remarcat faptul că avantajul greutăţii scăzute ce reiese din acest tip de tracţiune contribuie la nivelul atât de scăzut al consumului de combustibil şi al emisiilor de noxe. Cu 160 kW (281 CP), BMW X5 sDrive25d oferă un stil de condus dinamic – cu consum de combustibil de doar 5,6 litri per 100 km. În ciuda acestei eficienţe a consumului de combustibil, automobilul poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 8,2 secunde.

STANDARDUL EU6 DE EMISII NOXE.

Tehnologiile inovatoare utilizate pentru motoarele BMW X5 îndeplinesc deja standardele stricte ale normei EU6 privind emisiile de noxe.
Motoarele BMW au fost mereu cu un pas înainte, pentru că acestea reprezintă competenţa principală a BMW încă din 1917. Motoarele BMW X5 constituie dovada de netăgăduit a acestui lucru. Cu performanţa remarcabilă, răspunsul spontan şi rularea extrem de lină, acestea îndeplinesc cele mai înalte standarde ale confortului la condus.
Un alt motiv de încântare este tehnologia BMW BluePerformance, care face parte din echiparea standard pentru toate motoarele diesel. Această tehnologie a permis optimizarea suplimentară a nivelului emisiilor la motoarele diesel. Pe lângă filtrul de particule diesel şi convertorul catalitic de oxidare, un convertor catalitic ce reduce emisiile de oxid de nitrogen scade suplimentar nivelul emisiilor de eşapament. Convertorul catalitic SCR (SCR = Selective Catalytic Reduction; trad. Reducere catalitică selectivă), împreună cu sistemul de injecţie AdBlue, reprezintă o metodă de reducere a oxidului nitric. O reacţie chimică rezultată din injectarea ureei AdBlue reduce semnificativ nivelul emisiilor de oxid nitric. Astfel, poţi fi sigur(ă) că te afli la volanul unuia dintre cele mai „curate” automobile diesel din lume, cu valori semnificativ reduse ale emisiilor, care îndeplinesc standardele stricte ale normei EU6, în echiparea standard.