ÎNTREBĂRI GENERALE DESPRE BMW CONNECTED DRIVE

ÎNTREBĂRI FRECVENTE.

Doreşti să afli mai multe despre Serviciile BMW ConnectedDrive? Ai întrebări despre interfeţele Bluetooth şi USB? Aici găseşti răspunsuri, link-uri, date de contact şi alte informaţii utile.

  • Ce este Bluetooth®?

    Bluetooth® este un standard al industriei care permite comunicarea wireless între diverse dispozitive. Profilele Bluetooth® sunt compatibile cu diverse funcţii. Profilele relevante pentru automobil includ Profilul hands-free şi Profilul de acces la lista de numere de telefon. Găseşti mai multe informaţii despre Bluetooth® pe internet la www.bluetooth.com şi la www.bluetooth.org.

  • Care modele BMW sunt disponibile cu tehnologia Bluetooth®?

    BMW a fost primul producător auto care a introdus standardul Bluetooth® de comunicare wireless pentru integrarea telefoanelor mobile şi care a oferit această tehnologie la toate modelele sale.
    Cerinţele pentru folosirea acestui standard sunt următoarele accesorii BMW opţionale: SA 644: Pregătire pentru telefonul mobil cu interfaţă Bluetooth sau SA 633: Pregătire Business pentru telefonul mobil cu interfaţă Bluetooth (sau codul de opţiune SA 639 pentru America de Nord).

  • Ce telefoane mobile cu Bluetooth® pot folosi cu pregătirea BMW pentru telefonul mobil?

    Găseşti pe internet lista cu telefoanele mobile testate de BMW, la adresa www.bmw.com/bluetooth. De asemenea, aici poţi obţine informaţii detaliate despre funcţiile telefonului tău mobil compatibile în automobil, precum şi detalii despre utilizare.

  • Pot folosi în automobilul meu un telefon mobil cu interfaţă Bluetooth® care nu apare în această listă?

    BMW recomandă folosirea telefoanelor mobile listate la www.bmw.com/bluetooth. Acestea au obţinut rezultate pozitive în cadrul testelor. În general, telefoanele mobile care nu sunt incluse în această listă ar trebui să fie compatibile cu funcţiile de bază, însă aceste dispozitive nu au fost testate de BMW.

  • De ce nu este telefonul meu mobil inclus în lista de telefoane mobile testate de BMW?

    Datorită numărului mare de dispozitive care apar pe piaţă, este necesară o selecţie a telefoanelor mobile care sunt testate. Înainte ca un telefon mobil selectat să poată fi inclus în listă, acesta trebuie să fie supus unor teste amănunţite cu toate pregătirile de telefon mobil instalate în automobilele BMW. Odată ce testele au fost trecute, dispozitivul poate fi inclus în lista de telefoane mobile testate de BMW. BMW colaborează cu toţi producătorii de top, astfel încât cele mai recente modele de telefoane mobile să poată fi incluse în listă cât mai curând posibil.

  • Pot folosi un telefon mobil listat la www.bmw.com/bluetooth cu o altă versiune de software?

    BMW recomandă folosirea telefoanelor mobile listate la www.bmw.com/bluetooth.
    Nu ne putem pronunţa în ceea ce priveşte funcţionalitatea şi compatibilitatea altor versiuni de software. Totuşi, experienţa arată că atunci când se foloseşte o versiune mai recentă de software, se poate presupune că trăsăturile de compatibilitate vor fi similare. Te rugăm să reţii că în anumite cazuri limitările funcţionale pot fi cauzate atât de datele stocate în telefonul mobil, cât şi de dimensiunea acestora.

  • De ce există diferenţe între telefoane mobile din punct de vedere al modului de utilizare şi al gamei de funcţii disponibile?

    Producătorii de telefoane mobile implementează standardul Bluetooth® în moduri diferite.
    Pentru că implementarea standardului Bluetooth® diferă la diversele modele de telefoane mobile şi pentru că acesta se poate de asemenea modifica pe parcursul ciclului de viaţă al unui model, pot apărea limitări ale funcţiilor disponibile în automobil. BMW Group nu este responsabil pentru aceste limitări. Pe lângă versiunea de software a unui telefon mobil, compatibilitatea poate fi influenţată şi de următorii factori:
    - Versiunea hardware a telefonului mobil;
    - Configuraţia telefonului mobil (de ex. dimensiunea listei de contacte, modul de economisire a bateriei);
    - Statusul de operare al telefonului mobil (de ex. încărcarea bateriei, durata operării, gradul de folosire);
    - Reţeaua şi cardul SIM.
    Din acest motiv, nu pot fi excluse limitări sporadice ale funcţiilor, chiar şi în cazul telefoanelor mobile care în mod normal funcţionează corect.

  • Ce se întâmplă dacă în automobil există mai mult de un telefon mobil înregistrat şi cu funcţia Bluetooth® activată?

    Atunci când sistemul de comunicare cu telefonul este pornit, acesta caută automat telefonul mobil care a fost conectat ultima dată. Dacă acesta nu este găsit într-un anumit interval de timp, automobilul caută automat următorul telefon mobil din lista de înregistrări. Iar dacă este necesar, lista va fi scanată din nou.

  • Pe cine pot contacta dacă apar probleme cu interfaţa Bluetooth® de pe telefonul meu mobil?

    Dacă ai orice întrebare în ceea ce priveşte telefonul tău mobil, poţi obţine mai multe informaţii din manualul de utilizare al telefonului, de la producătorul telefonului sau de la furnizorul de servicii mobile.

  • Cum pot afla ce model de telefon mobil am?

    Apple:
    Identifică numărul de serie după cum urmează: [Settings][General][Info][Serial Number].
    Introdu numărul de serie pe website-ul următor: [support.apple.com/specs]

    HTC:
    În general, modelul apare menţionat pe partea exterioară a carcasei. Sau în meniurile următoare:
    Windows Mobile 6.1: [Start][Settings][System][Device Information][Identity][Model No.]
    Windows Mobile 6.5: [Settings][All settings][System][Device Information][Identity]
    Android: [Menu][Settings][Info][Model Number]

    Motorola:
    Informaţia este în general inclusă pe o etichetă CE din interiorul carcasei; îndepărtează bateria dacă este nevoie.

    Nokia:
    Tastează *#0000#

    RIM/Blackberry:
    [Applications][Options][About]

    Sony Ericsson:
    Informaţia este în general inclusă pe o etichetă CE din interiorul carcasei; îndepărtează bateria dacă este nevoie.
    Sau în meniul: [Settings][General][Phone Status]

    LG:
    Informaţia este în general inclusă pe o etichetă CE din interiorul carcasei; îndepărtează bateria dacă este nevoie.

    Samsung:
    Informaţia este afişată scurt atunci când porneşti aparatul.

    Palm:
    [Device Info] [Name]

  • Cum pot afla care este versiunea de software a telefonului meu mobil?

    Apple:
    [Settings][General][About][Version]

    HTC:
    [Start][Settings][System][Device information][ROM version]

    Motorola:
    Tastează *#9999# sau [Menu][Settings][Phone Status][Other Info][S/W version]
    Milestone: [Settings][Telephone info][Firmware Version]

    Nokia:
    Tastează *#0000#

    RIM:
    [Applications][Options][Info]

    Sony Ericsson:
    [Menu][Settings][Update Service][Software Version]
    Windows (de ex. X1): [Start][Settings][System][Device Information][ROM Version]

    LG
    Tastează 2945# sau [Menu][Settings][Phone Settings][Phone Info]

    Samsung
    Tastează *#1234# sau *#9999# sau *#0000#

    Palm
    [Device info][Further info][Software]

  • Când resetez telefonul mobil la setările din fabrică, mi se cere un cod. De unde pot afla acest cod?

    Găseşti această informaţie în manualul de operare al telefonului tău mobil. Sau poţi obţine acest cod de la producătorul dispozitivului.

  • Volumul apelului în automobil este prea tare/ încet. Cum pot să-l reglez?

    Te rugăm să verifici dacă volumul poate fi modificat folosind elementele de control ale automobilului. Ca alternativă, reglajele pot fi făcute modificând volumul apelului direct de pe telefonul tău – indiferent de modelul de telefon mobil folosit.

  • Ce trebuie să am în vedere atunci când îmi folosesc dispozitivul mobil la bordul automobilului?

    Te rugăm să eviţi expunerea dispozitivului mobil la orice condiţii extreme (temperatură, umiditate, etc.). În caz contrar nu poate fi garantată funcţionarea optimă a dispozitivului. De exemplu, încărcătorul trebuie deconectat atunci când temperatura de operare este ridicată. Te rugăm, de asemenea, să consulţi manualul de utilizare al telefonului tău mobil pentru mai multe informaţii.

  • Ce este interfaţa audio USB?

    Interfaţa audio USB face posibilă conectarea dispozitivelor iPhone/ iPod Apple, MP3 player-e şi stick-uri USB la automobilul tău prin intermediul interfeţei USB şi a unui adaptor snap-in adecvat (nu prin intermediul portului Bluetooth sau Aux). Dispozitivul astfel conectat poate fi operat prin intermediul butoanelor de control din automobil, iar fişierele audio stocate în memoria dispozitivului conectat pot fi redate în automobil. Selecţia de muzică va fi redată în funcţie de gen, artist, album, melodie sau playlist. Informaţiile afişate au la bază informaţii stocate în memoria MP3 player-ului tău (de ex. tag-uri ID3).

  • Ce dispozitive USB sunt compatibile cu interfaţa audio USB?

    În principiu, sunt compatibile următoarele clase de dispozitiv (găseşti detalii despre infomaţii complete de compatibilitate pe website-ul BMW Group naţional):
    • iPod şi iPhone Apple;
    • MP3 player-e şi stick-uri USB (dispozitive de stocare USB cu specificaţia „USB Mass Storage Class”);
    • MP3 player-e cu Media Transfer Protocol (MTP);
    Mesajul „Device not supported” (trad. „Dispozitiv incompatibil”) este afişat în automobil atunci când dispozitivul aparţine unei clase de dispozitive care nu este compatibilă.
    Datorită numărului mare de tipuri de dispozitive disponibile pe piaţă şi a diferenţelor de ordin tehnic dintre acestea, ai garanţia că dispozitivul tău va funcţiona optim în interiorul automobilului doar după realizarea unui test funcţional în automobilul tău BMW.

  • La ce trebuie să fiu atent(ă) atunci când folosesc dispozitive USB în interiorul automobilului meu?

    Te rugăm să reţii că dispozitivele USB nu au fost dezvoltate pentru a fi folosite în automobile. Aşadar, condiţii extreme de operare în automobil, precum temperaturi extreme sau vibraţii puternice pot deteriora conexiunea şi/ sau dispozitivul.

  • La ce trebuie să fiu atent(ă) atunci când folosesc stick-uri USB în interiorul automobilului meu?

    În cazuri izolate, este posibil ca generaţii mai vechi de stick-uri USB sau stick-uri USB cu rate reduse de transfer să nu fie recunoscute în automobil. Acest lucru poate conduce la timp îndelungat de aşteptare pentru realizarea acţiunii dorite.
    Evită utilizarea sistemului CDFS. Se recomandă folosirea sistemului FAT32. Lista cu tipul de informaţii sau formatele compatibile în automobilul este disponibilă în manualul de utilizare al automobilului tău.

  • La ce trebuie să fiu atent(ă) atunci când conectez un dispozitiv mobil ca sursă audio?

    Unele dispozitive mobile nu permit operaţiuni Bluetooth simultane. Astfel, nu există nicio garanţie că ai posibilitatea de a realiza sau primi apeluri telefonice.

  • Există o sursă de alimentare pentru dispozitivul conectat?

    Atunci când sunt conectate dispozitive iPhone/ iPod Apple, MP3 player-e sau telefoane mobile, acestea sunt alimentate cu electricitate prin intermediul interfeţei USB. În funcţie de sistemul de divertisment pe care îl foloseşti, sistemul furnizează până la 1 A pentru dispozitivul conectat. Dacă dispozitivul conectat este complet descărcat înainte de conectarea la interfaţa USB, poate dura câteva minute până ce vei putea asculta muzică sau realiza alte acţiuni. Dacă automobilul nu este pornit, dispozitivul tău nu va mai fi încărcat.

  • La ce trebuie să fiu atent(ă) atunci când deconectez un dispozitiv USB?

    Poţi deconecta dispozitivul USB în orice moment, fără riscul de a pierde informaţii.

  • Cum pot afişa coperta fişierelor audio redate în automobil?

    În cazul automobilelor cu afişaj grafic, este posibil să afişezi coperţile fişierelor audio, dacă acestea au fost stocate în memoria player-ului. În cazul MP3 player-elor (dispozitiv de stocare USB cu specificaţie „USB Mass Storage Class” (trad. „Clasă dispozitive de stocare masivă USB”) sau cu Media Transfer Protocol (MTP), coperta pe care doreşti să o afişezi trebuie să fie salvată în fişierul individual de muzică redat (în secţiunea meta date). Te rugăm să foloseşti versiunea specială de software (de ex. Apple iTunes, Windows Media Player, etc.) pentru a salva imaginea albumului în fişierul de muzică.

  • Cum pot afla ce versiune de software are dispozitivul meu iPhone/ iPod Apple?

    Găseşti versiunea software pe care o foloseşte dispozitivul tău iPhone/ iPod în meniul Settings > General > About > Version. Informaţii suplimentare sunt disponibile pe website-urile Apple. Te rugăm să reţii că aplicaţia iTunes poate actualiza în mod automat versiunea de software pentru iPhone/ iPod, lucru ce poate afecta interacţiunea între iPhone/ iPod şi interfaţa audio USB.

  • Cum pot reseta dispozitivul meu iPhone/ iPad?

    Găseşti o descriere a procesului de resetare pentru dispozitivul tău iPhone/ iPod la următoarea adresă: support.apple.com/kb/HT1320

  • Ce este un MP3 player cu pregătire MTP?

    MTP - Media Transfer Protocol (trad. „Protocol de transfer media”) este o îmbunătăţire a funcţiei Picture Transfer Protocol (trad. „Protocol de transfer imagini”). Acesta permite transferul de date între dispozitive mobile şi computer. MP3 player-ele cu pregătire MTP folosesc protocolul MTP pentru transferul şi sincronizarea fişierelor de muzică. Anumite MP3 player-e cu pregătire MTP permit selectarea manuală a modului de stocare USB sau MTP. Te rugăm să consulţi manualul de operare pentru informaţii referitor la dispozitivul utilizat în fiecare din aceste cazuri.

  • Pot reda videoclipuri în automobilul meu?

    În funcţie de echiparea automobilului tău, poţi reda fişiere audio şi video de pe dispozitive iPhone/ iPod sau USB prin intermediul interfeţei audio USB.
    Este posibil să redai videoclipuri de pe iPhone/ iPod în automobil prin intermediul unui adaptor snap-in sau printr-un cablu adaptor special. Pentru informaţii suplimentare despre modul de redare al videoclipurilor de pe iPhone/ iPod în automobil şi despre modul de obţinere al acestui cablu adaptor special/ cablu adaptor snap-in, te rugăm să consulţi dealerul BMW autorizat.
    Din motive ce privesc siguranţa, este posibil să redai videoclipuri doar atunci când automobilul BMW este staţionar.

ÎNTREBĂRI ŞI NOTE DESPRE OPERARE

  • Cum îmi asociez telefonul mobil cu pregătirea BMW pentru telefonul mobil („pairing”)?

    Din motive de securitate, telefonul mobil şi pregătirea pentru telefonul mobil trebuie să îndeplinească o procedură de asociere („pairing”). Aceasta se va realiza o singură dată. Află informaţii despre procedura de asociere din manualul de utilizare al automobilului tău, precum şi din manualul de utilizare al telefonului mobil.
    Dacă un telefon mobil a fost deja înregistrat în automobil, conexiunea se va realiza automat când porneşti la drum. Totuşi, pentru a stabili o conexiune trebuie să te asiguri că serviciul Bluetooth® este activat atât în telefon, cât şi în automobil.
    În timpul procedurii de înregistrare, ţi se va cere să introduci un cod de acces. Poţi alege orice combinaţie doreşti, dar din motive de securitate aceasta ar trebui să aibă cel puţin 4 cifre şi să nu fie previzibilă (cum ar fi, de exemplu, „0000” sau „1234”).

  • Pot fi conectate prin Bluetooth® mai multe telefoane mobile în acelaşi timp?

    Până la patru telefoane mobile pot fi înregistrate în acelaşi timp. Unul din aceste telefoane mobile poate fi activ (adică poate fi conectat) permanent.
    Dacă automobilul tău BMW suportă redarea de fişiere de muzică prin intermediul Bluetooth®, un alt dispozitiv (telefon mobil sau un player audio cu funcţia Bluetooth®) poate fi conectat la automobil în acelaşi timp.

  • Este posibil să scot cheia din contact în timpul unei convorbiri telefonice?

    Cheia automobilului poate fi îndepărtată în timpul conversaţiei, fără ca aceasta să fie întreruptă. Sistemul de telefonie rămâne pornit până când tu sau interlocutorul tău încheiaţi apelul. Totuşi, în funcţie de echipamentele automobilului şi de statusul de încărcare a bateriei, sistemul de telefonie se poate opri mai devreme. În acest caz, convorbirea poate fi continuată la telefonul mobil, dacă este necesar.

  • Am realizat modificări la numerele de telefon, evenimentele din calendar, notele „to-do” sau la alte note din telefonul meu mobil. Vor apărea aceste modificări în automobil?

    Te rugăm să verifici la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX dacă această funcţie este compatibilă cu telefonul tău mobil şi cu echipamentele automobilului.
    Ca regulă generală, actualizarea datelor este iniţiată de îndată ce automobilul este pornit. Te rugăm să verifici şi afişajul telefonului tău mobil: s-ar putea să fie nevoie să confirmi transferul de date actualizate.

  • Cum pot modifica sortarea datelor din lista de telefoane (de exemplu să le sortez în ordine alfabetică după nume)?

    Sortarea datelor din lista de telefoane depinde atât de telefonul mobil, cât şi de echipamentele automobilului. Anumite telefoane mobile nu fac diferenţa între nume şi prenume; cu alte cuvinte, părţile din care este alcătuit numele sunt introduse într-un singur câmp de text. La multe telefoane există o virgulă care determină care parte este interpretată ca nume sau prenume. Acest lucru se aplică mai ales la contactele salvate pe cardul SIM. Unele telefoane mobile oferă opţiuni pentru setarea de sortare a datelor – totuşi, acest lucru nu este neapărat luat în considerare atunci când lista de telefoane este transferată prin intermediul conexiunii Bluetooth®. La automobilele care au echipamentele necesare, este posibil să setezi sortarea datelor în Control Display.
    Găseşti mai multe informaţii în manualul de utilizare al automobilului şi la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX.

  • De ce nu pot folosi funcţia de conferinţă în automobil?

    Această funcţie trebuie să fie compatibilă cu echipamentele automobilului tău, cu telefonul mobil şi cu furnizorul de servicii mobile. S-ar putea să fie necesar să soliciţi furnizorului de servicii mobile să activeze acest serviciu pe cardul SIM.
    Găseşti mai multe detalii în manualul de utilizare al telefonului mobil, în manualul de utilizare al automobilului şi la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX.
    Notă: Dacă funcţia „Call waiting” (trad. „Apel în aşteptare”) nu este activată, nu este posibil să realizezi o conferinţă cu un apel nou-primit.

  • De ce nu este afişat numărul apelantului pentru un apel pe care îl primesc?

    În general, acest lucru se datorează faptului că apelantul a activat funcţia „Withhold number” (trad. „Neafişare număr”) pe telefonul său mobil.

  • De ce persoana pe care o apelez nu poate vedea (nu îi apare afişat) numărul meu de telefon?

    Te rugăm să verifici setările telefonului tău mobil pentru a vedea dacă funcţia „Withhold number” (trad. „Neafişare număr”) este activată.
    Dacă aceasta nu este activată, este posibil ca numărul tău de telefon să nu fie afişat din cauza faptului că furnizorul de servicii mobile activează această funcţie ca setare standard (CLIR = Calling Line Identification Restriction, trad. „Restricţie de identificare a apelantului”). În acest caz, îţi recomandăm să contactezi furnizorul tău de servicii mobile şi să dezactivezi funcţia CLIR.

  • De ce întâlnirile, notele „to-do” şi alte note nu sunt afişate în meniul Office al automobilului meu?

    Întâlnirile şi programările mai vechi de 20 de zile sau cele planificate pentru mai mult de 50 de zile în viitor nu sunt transferate. Notele „to-do” îndeplinite sau cele planificate pentru mai mult de 90 de zile în viitor nu sunt transferate. În funcţie de numărul de întâlniri stocate în telefonul tău mobil, nu toate vor fi afişate în automobil.
    Găseşti mai multe detalii în manualul de utilizare al telefonului tău mobil, în manualul de utilizare al automobilului tău şi la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX.

  • Se potrivesc listele de apeluri din automobil şi din telefonul mobil?

    Transferul listelor de apeluri depinde atât de telefonul mobil, cât şi de automobil. Te rugăm să verifici care telefoane mobile suportă exportul de liste de apeluri, la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX şi dacă automobilul tău este echipat cu această funcţie.
    Când foloseşti telefoane mobile incompatibile cu funcţia de afişare a listelor de apeluri, listele afişate în automobil includ doar acele apeluri realizate folosind conexiunea Bluetooth® din automobil.

  • De ce nu pot vizualiza în automobil toate mesajele text de pe telefonul mobil?

    Transferul de mesaje text depinde atât de telefonul mobil, cât şi de automobil. Te rugăm să vezi informaţii detaliate despre acest lucru la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX

  • Cum pot folosi redarea audio Bluetooth® în automobil?

    Asigură-te că funcţia Audio (Bluetooth) este activată pe Control Display şi verifică dacă telefonul tău mobil este compatibil cu funcţia de redare audio Bluetooth®, la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX.
    La anumite telefoane mobile, este necesar să lansezi programul de redare fişiere muzicale şi apoi să selectezi melodia preferată folosind dispozitivul specific.

  • Cum poate fi reluată redarea audio Bluetooth® după încheierea unui apel telefonic sau după redactarea unui mesaj?

    În mod normal, modul de redare audio fără sunet este anulat automat după încheierea unui apel telefonic sau după redactarea unui mesaj. Dacă acest lucru nu se întâmplă, poţi reporni redarea audio prin apăsarea tastei de volum.

  • Pot folosi funcţia de redare audio a telefonului meu mobil via Bluetooth® dacă telefonul este conectat cu automobilul prin intermediul adaptorului USB snap-in sau al cablului USB?

    Nu toate telefoanele mobile oferă suport stabil pentru această funcţie. Dacă intervin probleme cu redarea audio, dezactivează modul Audio (Bluetooth) pe Control Display.

  • De ce nu sunt afişate pe Control Display fotografiile stocate pentru anumite contacte din lista de telefoane?

    Te rugăm să verifici la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX dacă funcţia „Contact pictures” este compatibilă cu telefonul tău mobil şi cu echipamentele automobilului. Te rugăm să reţii că numărul de fotografii asociate contactelor este limitat de sistem.

  • Cum pot să actualizez software-ul automobilului meu?

    Găseşti mai multe informaţii despre acest subiect la XXXwww.bmw.com/updateXXX.

  • Cum pot să folosesc echipamentul opţional internet cu dispozitivul meu mobil?

    Este necesară echiparea cu codul de opţiune SA 614, împreună cu SA 644 sau SA 6NK, în automobilelefabricate începând din septembrie 2010 (această funcţie nu este disponibilă în toate ţările).
    Te rugăm ca înainte de a utiliza funcţia internet pentru prima dată în automobil să te asiguri că sistemul a fost actualizat. Acest lucru poate fi realizat pe Control Display, urmărind calea BMW services > Service status > Update BMW services.
    Asigură-te de asemenea că dispozitivul tău mobil este configurat corespunzător. Poţi obţine mai multe informaţii parcurgând în continuare rubrica FAQ.

  • Cum pot să-mi configurez dispozitivul mobil pentru utilizarea internetului sau a BMW TeleServices?

    În manualul de utilizare al dispozitivului tău mobil vei găsi instrucţiuni pentru configurarea Numelui punctului de acces - APN („Access Point Name”). Alte denumiri ale acestuia pot fi „Internet Settings” (trad. „Setări internet”), „Modem Settings” (trad. „Setări modem”) sau „Tethering Settings” (trad. „Setări tethering”). Setările necesare îţi sunt puse la dispoziţie de către furnizorul serviciului de internet.
    Te rugăm să reţii că majoritatea dispozitivelor mobile Sony Ericsson recunosc doar prima intrare din lista APN, şi de aceea îţi recomandăm ca toate celelalte configurări APN să fie şterse.

  • După ce a fost stabilită o conexiune Bluetooth, dispozitivul meu mobil încearcă apelarea unui număr pe cont propriu.

    Împreună cu BMW TeleServices (cod opţiune SA 6AA), este iniţiat automat un apel TeleService atunci când este necesar un serviciu. Aceasta poate presupune încercări multiple de a stabili o conexiune de date prin intermediul dispozitivului mobil, pentru a transmite datele automobilului.

  • De ce unele înregistrări apar de două ori în automobil?

    Dacă dispozitivul mobil este compatibil cu funcţia de transfer a înregistrărilor stocate pe cardul SIM, datele transferate sunt redate şi în automobil.

  • De ce se afişează numele unui alt contact pe ecran, atunci când realizez un apel telefonic?

    Acest lucru se întîmplă de obicei atunci când acelaşi număr de telefon este salvat pentru nume diferite de contact. Când se realizează apelul telefonic, un singur nume asociat numărului respectiv apare afişat pe ecran.

  • Există restricţii referitor la utilizarea fişierelor cu nume şi numele alocate dispozitivului?

    Se recomandă ca numele alocate fişierelor să fie scurte, astfel încât denumirea afişată (care include şi calea către fişier) să nu depăşească 255 de caractere. Dacă denumirea fişierului este mai lungă sau dacă în acelaşi dosar există mai multe fişiere cu aceeaşi denumire, acestea vor fi identificate de către sistem prin numere, iar denumirea acestora va fi scurtată. Te rugăm să nu foloseşti caractere speciale sau simboluri atunci când denumeşti dispozitivul.

  • De ce uneori durează o perioadă mai îndelungată de timp înainte să pot accesa melodiile mele prin intermediul motorului de căutare pentru melodii?

    Atunci când conectezi pentru prima dată MP3 player-e sau stick-uri USB la automobil, fişierele de muzică pot fi accesate iniţial prin intermediul căii de ghidare a dispozitivului. Metoda mai confortabilă de căutare a melodiilor în funcţie de gen, artist, album sau melodie nu este posibilă decât după încheierea transferului. Răspunsul din partea MP3 player-ului sau a stick-ului USB, cum ar fi durata sincronizării datelor transferate sau viteza de operare, depinde de capacitatea de stocare şi de tehnologia dispozitivului folosit, precum şi de numărul şi tipul fişierelor audio stocate. În cazul utilizării unui MP3 player cu memorie de 8 GB, sincronizarea durează aproximativ 10 minute. Acest proces poate dura mai mult, în funcţie de tipul dispozitivului utilizat. În acest timp, fişierele audio pot fi selectate prin selectarea directoarelor de destinaţie sau a denumirilor fişierelor.

  • Există restricţii în ceea ce priveşte utilizarea listelor de melodii?

    Listele cu melodii în format M3U sunt compatibile cu toate tipurile de interfaţă audio USB BMW. În funcţie de tipul interfeţei USB utilizate, sunt compatibile şi alte formate. Te rugăm să consulţi manualul de utilizare pentru informaţii suplimentare despre acest subiect.

  • De ce nu porneşte automobilul meu cu interfaţa USB, deşi ultima sursă de redare a fost un dispozitiv extern?

    Anumite dispozitive USB necesită mai mult timp pentru a recunoaşte interfaţa audio USB, în funcţie de dimensiunea, capacitatea şi viteza de accesare a fişierelor. Acest lucru devine evident datorită faptului că anumite dispozitive trebuie să fie în mod activ selectate sub secţiunea Entertainment, iar redarea fişierelor de muzică nu se activează în mod automat, chiar şi atunci când interfaţa USB a fost ultima sursă activă, înainte de părăsirea automobilului.

  • De ce nu este recunoscut iPhone-ul/ iPod-ul meu de interfaţa USB?

    În cazuri particulare, pot interveni probleme de recunoaştere a dispozitivelor iPhone/ iPod Apple. În acest caz, se recomandă realizarea următorilor paşi, pentru remediere:
    • Te rugăm să deconectezi dispozitivul iPhone/ iPod Apple şi apoi să îl reconectezi.
    • Te rugăm să verifici că dispozitivul iPhone/ iPod Apple este conectat la interfaţa audio USB prin cablul adaptor adecvat.
    • Te rugăm să verifici că nu există deteriorări ale cablului. Evită răsucirea cablului.
    • Dacă ai un automobil cu conexiune extinsă pentru player-ul de muzică la telefonul mobil (adaptor snap-in USB), poate fi necesar să îndepărtezi adaptorul snap-in din placa de bază, dacă doreşti să operezi un dispozitiv de tip iPhone/ iPod pe interfaţa USB. Acest lucru se aplică şi în cazul unui adaptor snap-in neconectat.
    • Te rugăm să verifici statusul de încărcare al dispozitivului iPhone/ iPod Apple.
    • Dacă nu se pot realiza toate acţiunile enumerate mai sus, te rugăm să resetezi dispozitivul tău iPhone/ iPod Apple.

  • De ce nu recunoaşte MP3 player-ul sau telefonul mobil interfaţa audio USB?

    În cazuri izolate, este posibil să intervină probleme în recunoaşterea dispozitivului tău de telefonie mobilă.
    De exemplu, atunci când automobilul este oprit şi repornit, iar dispozitivul mobil rămâne conectat prin intermediul cablului USB, conexiunea USB poate eşua. În acest caz, cablul USB trebuie deconectat şi reconectat.

PRODUS

  • Pot să folosesc şi profilul Bluetooth® SAP (SIM Access Profile) în automobilul meu BMW?

    Echipamentele care au codul SA 6NB sau adaptorul snap-in(SAP) pot fi operate prin intermediul unui card SIM de la furnizorul GSM sau prin intermediul unui telefon mobil care suportă profilul SAP Bluetooth.

  • De ce am nevoie de echipamentul opţional „Conexiune extinsă a player-ului de muzică în telefonul mobil” (SA 6NF)?

    Pe lângă echipamentele de telefonie deja existente (echipamentele opţionale SA 633 sau SA 644) şi interfaţa audio USB (echipamentul opţional SA 6FL), conexiunea extinsă a player-ului de muzică în telefonul mobil (echipamentul opţional SA 6NF) poate fi de asemenea folosită la aproape toate seriile pentru telefoanele mobile selectate, cu ajutorul unui adaptor USB snap-in adecvat, pentru a accesa datele cu muzică stocate în telefon.
    Dacă deţii adaptorul USB snap-in compatibil cu telefonul tău mobil, îndeplineşti toate condiţiile pentru a folosi telefonul mobil cu funcţia hands-free şi cu cea de redare audio, simultan.

  • Am nevoie de un adaptor snap-in pentru a folosi telefonul mobil în automobil?

    Pentru folosirea optimă a telefonului mobil în automobil, BMW Group recomandă folosirea unui adaptor snap-in, pentru a te asigura că telefonul mobil este fixat, că se încarcă şi că este conectat la antena externă. Găseşti informaţii despre gama curentă de adaptoare snap-in la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX.

  • De ce echipamente suplimentare am nevoie pentru interfaţa audio USB?

    Reproducerea fişierelor audio prin intermediul interfeţei audio USB este posibilă împreună cu echipamentele opţionale SA6NL, SA6NK, SA6NH sau SA6FL. Este posibil ca aceste echipamente să fie disponibile ca echipamente standard în anumite pieţe.
    În automobilele care au interfaţa audio USB în echiparea standard, codurile SA nu mai sunt enumerate separat.

  • Pot/ trebuie să folosesc un cablu adaptor în automobil?

    Poţi folosi extensii pentru a conecta dispozitivele tale, dar şi cabluri adaptoare de la mini/ micro USB până la USB. Acest mod flexibil de utilizare a cablului adaptor se recomandă pentru protejarea interfeţei USB şi a MP3 player-ului împotriva deteriorărilor mecanice. Nu se recomandă folosirea cablurilor mai lungi de 1 metru.

PROBLEMS AND SOLUTIONS

  • De ce nu îmi pot înregistra telefonul mobil, deşi am introdus codul de acces?

    În primul rând, îţi recomandăm să verifici dacă telefonul mobil este inclus în lista de telefoane mobile testate de BMW (XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX).
    Codul de acces introdus în automobil trebuie să fie identic cu cel introdus în telefonul mobil. Pe lângă acest lucru, procedura de înregistrare trebuie să se realizeze în 30 de secunde. Dacă trebuie să repeţi procedura de înregistrare, s-ar putea să fie nevoie să ştergi datele deja introduse de pe lista de dispozitive. Pentru mai multe informaţii te rugăm să consulţi manualul de utilizare al telefonului tău mobil.

  • Care poate fi motivul pentru care dispozitivul meu mobil nu se poate reconecta automat sau pentru care o funcţie care înainte a fost compatibilă nu mai este disponibilă în modul obişnuit?

    Asigură-te că serviciul Bluetooth® este activat pe dispozitivul mobil şi în automobil.
    Dacă nu se realizează o conexiune automată, verifică afişajul dispozitivului tău mobil.
    Unele telefoane mobile necesită o confirmare a conexiunilor curente şi a celor următoare. Găseşti mai multe sfaturi pe această temă în manualul de utilizare al dispozitivului tău mobil.
    Dacă dispozitivul mobil nu se conectează automat după câteva încercări, problema s-ar putea rezolva dacă opreşti şi apoi reporneşti dispozitivul, dacă îndepărtezi pentru scurt timp bateria sau dacă resetezi dispozitivul mobil la setările din fabrică.
    Totuşi, înainte de a reseta dispozitivul mobil, este important să faci un backup al datelor!
    Te rugăm să consulţi manualul de utilizare al dispozitivului tău mobil.
    De asemenea, verifică dacă informaţiile de înregistrare sunt în continuare prezente atât în automobil, cât şi în dispozitivul mobil. Dacă acestea nu mai există, şterge datele de înregistrare care au rămas şi realizează din nou procedura de înregistrare.
    Dacă nu se stabileşte nicio conexiune permanentă sau stabilă (de ex. întreruperi repetate ale conexiunii Bluetooth), în majoritatea cazurilor acest lucru se întâmplă din cauza unei erori hardware la dispozitivul mobil sau la datele stocate în dispozitivul mobil (de ex. date din lista de adrese, mesaje text, liste de apeluri, etc.). În astfel de cazuri se recomandă resetarea dispozitivului mobil la setările din fabrică, după realizarea unui backup al datelor, dacă este necesar.

  • Numele persoanei cu care vorbesc nu apare afişat, deşi datele acestei persoane sunt stocate în telefonul mobil.

    Dacă apelul a fost iniţiat de pe telefonul mobil în timp ce exista o conexiune Bluetooth, nu poţi avea garanţia că numărul de telefon sau numele persoanei cu care vorbeşti vor fi afişate pe Control Display. În acest caz, verifică dacă lista de adrese din telefonul mobil este afişată pe Control Display şi dacă datele interlocutorului au fost transferate corect şi complet.

  • De ce nu este afişată corect intensitatea semnalului?

    Nu toate telefoanele mobile sunt compatibile cu această funcţie. Unele telefoane mobile transferă intensitatea semnalului, dar cu o întârziere considerabilă. Informaţii suplimentare sunt disponibile la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX.
    Nu toate contactele apar afişate pe Control Display şi/ sau nu toate detaliile contactelor din telefonul mobil sunt afişate.
    Transferul de contacte depinde atât de telefonul mobil, cât şi de automobil. Numărul de contacte transferate este limitat de sistem. Informaţii suplimentare sunt disponibile la XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX.

  • De ce nu este afişată în automobil lista de contacte de pe telefonul meu Blackberry?

    În multe cazuri, telefoanele mobile Blackberry sunt operate în modul Enterprise. În astfel de cazuri, administratorul IT al companiei defineşte setările şi politica de siguranţă.
    În cele mai multe cazuri, problema poate fi rezolvată prin adaptarea uneia din aceste setări de siguranţă. Te rugăm să verifici dacă următoarea opţiune este setată în mod „No” (trad. „Nu”):
    Options > Security Options > General Settings > Insert Address Book > No
    Dacă nu poţi modifica această opţiune în „Yes” (trad. „Da”), ori dacă după modificare aceasta nu produce efectul dorit, te rugăm să te adresezi administratorului IT.

  • Nu există opţiuni în meniurile pentru „News” (trad. „Ştiri”), „Calendar” (trad. „Calendar”), „Tasks şi Notes” (trad.„Sarcini şi Notiţe”) în fişierul Office.

    Mai întâi verifică dacă telefonul tău mobil este compatibil cu automobilul tău, la adresa XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX. De asemenea, asigură-te că descărcarea de e-mailuri şi mesaje precum calendarul, sarcinile şi notiţele au fost activate doar după ce agenda telefonică a fost descărcată complet. Acest lucru poate dura câteva minute în funcţie de dimensiunea şi conţinutul agendei telefonice. În plus, reţine că procesul de descărcare se întrerupe în timpul unui apel telefonic.

  • După stabilirea conexiunii Bluetooth, se aud în mod repetat tonurile de notificare pe telefonul meu mobil. Unele din aceste sunete sunt redate prin sistemul de difuzoare al automobilului.

    La accesarea consemnărilor din calendar, a sarcinilor şi notelor, unele dispozitive mobile emit tonuri de notificare. În funcţie de dispozitivul mobil utilizat, aceste tonuri de notificare pot fi dezactivate (prin intermediul meniului „Profile settings”, trad. „Configurare profil”). Mesajele de statut şi eroare care pot apărea pe dispozitivul mobil în urma acestei acţiuni pot fi ignorate.

  • De ce notificarea „<Content Protection>” (trad. „<Protecţie conţinut>” ) este afişată în locul conţinutului mesajului (în e-mailuri şi mesaje text)?

    În acest caz, criptarea de date („Content Protection”) previne transferul de date de pe Blackberry-ul blocat către automobil. Dacă Blackberry-ul a fost deblocat prin introducerea parolei, mesajele vor fi transferate corect.
    Pentru a rezolva definitiv această chestiune, opţiunile de securitate trebuie să fie configurate pe dispozitivul mobil după cum urmează: Menu > Options > Security Options > Encryption: „Disabled”.
    Dacă nu reuşeşti să modifici aceste setări, te rugăm să contactezi departamentul IT al companiei, mai precis, administratorul Serverului Blackberry Enterprise.

  • De ce nu pot reda melodiile achiziţionate?

    Melodiile achiziţionate sunt adeseori furnizate cu sistem de protecţie împotriva copierii (DRM: Digital Rights Management, trad. „Gestionarea digitală a drepturilor de autor”). Melodiile care au această protecţie nu pot fi redate şi vor fi omise din lista de redare. În acest caz, se va reda următoarea melodie potrivită. Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul fişierelor deteriorate sau virusate.

  • De ce aud zgomote de interferenţă atunci când sunt redate melodii în automobil?

    Te rugăm să verifici fişierele de tip MP3 şi să le copiezi din nou prin intermediul unei aplicaţii software diferite. Dacă ai conectat dispozitivul mobil la un port Aux-in, reglează la maximum volumul de redare al dispozitivului mobil, iar apoi reglează volumul de redare prin intermediul sistemului de difuzoare al automobilului tău.

  • De ce nu aud nimic atunci când redau muzică de pe iPhone/ iPod prin intemediul adaptorului snap-in?

    Te rugăm să verifici dacă foloseşti adaptorul snap-in pentru redarea de videoclipuri. Dacă este necesar, îndepărtează orice cablu conectat la portul analog AUX.

  • De ce anumite melodii pot fi găsite doar în directorul sursă?

    Dacă anumite melodii pot fi regăsite doar în directorul sursă, verifică informaţiile tag-ului ID3 pentru melodii. Dacă aceste informaţii nu sunt completate corespunzător, nu va fi posibil ca melodiile să fie clasificate adecvat.

  • Am realizat modificări pentru o melodie acasă. De ce nu este aceasta vizibilă în automobil?

    Dacă modifici tag-urile ID3 ale fişierelor în mediul de stocare, este posibil ca uneori modificarea realizată să nu fie recunoscută de interfaţa audio USB. În astfel de cazuri, te rugăm să deconectezi dispozitivul de la interfaţa audio USB şi să ştergi un fişier de pe dispozitiv sau să adaugi un altul. Prin această acţiune, forţezi procesul de recitire a informaţiilor pentru melodii, de îndată ce reconectezi dispozitivul la interfaţa audio USB.

  • Uneori porneşte radioul atunci când pornesc automobilul, deşi ultima sursă selectată pentru redare înainte de oprirea automobilului a fost interfaţa audio USB.

    Când automobilul porneşte, sistemul încearcă redarea de pe ultima sursă audio selectată. În cazul interfeţei audio USB, această acţiune poate fi afectată de MP3 player-ul conectat. Când automobilul porneşte, timpul necesar pentru recunoaşterea MP3 player-ului poate diferi. Acest aspect depinde de factori precum dimensiunea, capacitatea şi viteza de acces a MP3 player-ului. În anumite cazuri, comunicarea cu MP3 player-ul nu poate fi stabilită suficient de rapid, iar în acest caz sistemul porneşte mai întâi radioul.

  • De ce durează uneori mai mult timp pentru ca interfaţa audio USB să reacţioneze la modul de redare aleatoare?

    Redarea aleatoare este realizată de dispozitivul iPhone/ iPod Apple pe interfaţa audio USB. Timpul necesar pentru activarea modului de redare aleatoare depinde de dimensiunea listei. Pot interveni întârzieri, în special atunci când listele de redare sunt lungi.

  • De ce se afişează cifre în loc de titluri de melodii sau de album?

    Cifrele reprezintă substituenţi pentru intrări şi sunt afişate ori de câte ori informaţiile de pe MP3 player-ul tău nu pot fi încărcate suficient de repede. De îndată ce informaţiile sunt disponibile, vor fi afişate titlurile intrărilor din listă.

  • De ce se afişează uneori mesajul „Data is being read...” (trad. „Citire date…”), în timp ce listele de redare solicitate sunt afişate mai târziu?

    Acest mesaj apare atunci când derulezi rapid lista de redare sau când realizezi căutări în liste cu intrări numeroase.

  • De ce nu se afişează corect informaţiile de tip meta pentru fişierele mele audio?

    Caracterele speciale, trema şi caracterele specifice altor limbi afişate pentru tag-urile ID3 ale fişierelor audio înseamnă că informaţiile stocate nu sunt afişate corect. Dacă este necesar, îndepărtează aceste caractere din informaţiile meta ale fişierelor afectate sau foloseşte un alt program pentru a salva informaţiile meta.

  • De ce sunt redate fişierele audio cu volum la diferite intensităţi?

    Redarea fişierele MP3 cu volum la diferite intensităţi, chiar dacă volumul sistemului audio al automobilului nu a fost modificat, se poate datora fişierelor MP3. Te rugăm să verifici configurările de volum la transformarea fişierelor audio în fişiere de tip MP3, iar dacă este necesar transformă din nou fişierele de tip MP3 în fişiere audio. Ca alternativă, poţi folosi un program special pentru a standardiza volumul pentru întreaga ta colecţie de muzică.

  • De ce nu s-a salvat niciun filtru de muzică pe dispozitivul meu Apple?

    În cazul unor versiuni mai vechi de software, filtrul de muzică nu este salvat întotdeauna în automobil. Aşadar, tu trebuie să actualizezi versiunea software a dispozitivului tău Apple. Poţi afişa versiunea software pe care ai instalat-o pe dispozitivul Apple urmând opţiunile de meniu: Settings > General > About > Version.

  • De ce se afişează o imaginea neagră la redarea unui videoclip de pe iPhone/ iPod?

    În cazuri izolate, sistemul poate afişa o imagine neagră atunci când aplicaţiile sunt active pe fundalul dipozitivului tău Apple. În acest caz, se recomandă închiderea aplicaţiilor care nu sunt necesare, prin intermediul managerului de sarcini („task manager”) al dispozitivului tău.

  • De ce nu sunt poziţionate central videoclipurile redate de dispozitivele mele iPhone/ iPod?

    Te rugăm să selectezi din nou videoclipul pe care doreşti să îl redai de pe iPhone/ iPod, dacă imaginea redată nu este poziţionată central pe ecran. Te vei bucura de vizualizare de cea mai bună calitate dacă preferinţele de redare video de pe dispozitivul iPhone/ iPod sunt configurate pentru NTSC şi Widescreen = on (Ecran extins activat).