Racing League Romania

RACING LEAGUE ROMÂNIA

powered by BMW.

RACING LEAGUE ROMÂNIApowered by BMW.
26.06.2020

Racing League Romania powered by BMW: sezonul 6 marchează o nouă evoluţie a curselor virtuale din România!

Sezonul al şaselea al Racing League Romania powered by BMW aduce o profesionalizare a seriei şi un calendar provocator, centrat pe traseele nord-americane unde a scris istorie modelul BMW M3 GT2.

 

La doar o lună şi jumătate după încheierea sezonului precedent, comunitatea Racing League Romania este pregătită să pornească într-o nouă aventură - o campanie de 10 etape ce se va disputa într-un context global diferit faţă de primăvara acestui an. După o perioadă în care întreaga suflare a sporturilor cu motor s-a refugiat în plan virtual, RLR dă un prim test de maturitate odată cu anunţarea unui calendar întins pe patru luni în care se dispută o multitudine de curse reale.

 

Sezonul al şaselea în parteneriat cu BMW România.

 

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunităţii de sim racing cu provocări şi curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iteraţie a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina Facebook BMW Romania şi vor putea fi urmărite pe micile ecrane la Telekom Sport.

Citeşte în continuare

#STĂMACASĂ

Evenimentul va putea fi urmărit în transmisiune live pe pagina de Facebook BMW România, în fiecare luni pentru Liga PRO, de la 20:30. Pentru mai multe detalii te rugăm să accesezi şi restul paginilor dedicate celui mai bun campionat de simracing din România.

O oră de pilotaj virtual în care nu am avut timp să beau o gură de apă, deși îmi plasasem strategic o sticlă în apropiere cu dopul scos. O oră de epuizare psihică, dar una extrem de plăcută, iar aici mai adaug și efortul fizic... nu zâmbiți, chiar și virtual, efortul există. Fabuloasă a fost starea de bine și împlinire de la final, nu o pot descrie în cuvinte, ceea ce este suficient pentru a mă încărca cu motivare să lupt pentru a încerca să degust sentimentele din cursele superioare.
Constantin Ciobanu, Jurnalist auto cu două decenii de experienţă, participant la mai multe competiţii pe circuit, concurent RLR.

Puteţi citi poveştile despre participarea lui în campionat aici.

Citeşte în continuare

NOUTĂŢI

Sezonul 6 Racing League Romania
29.07.2020

OSCHERSLEBEN ADUCE EGALITATE LA VÂRF ÎNAINTE DE GAMING MARATHON.

Motorsport Arena Oschersleben a fost prima noutate absolută pentru comunitatea Racing League Romania în sezonul al șaselea, iar dificultatea circuitului a dus la diferențe ceva mai evidente în cadrul fiecărei ligi.

 

Victor Nicolae a arătat că se poate depăși la Oschersleben

 

Campionul primelor două sezoane din Racing League Romania a pregătit temeinic etapa a treia – cu 200 de tururi de antrenament de-a lungul celor două săptămâni ce au precedat etapa, Victor Nicolae (Smart Driving) dictase ritmul, la pragul de 1:27.0. A fost însă presat în cruciala sesiune de calificări de 10 minute de un Emanuel Gaczella (Walk Racing) ce debuta în Liga PRO. Cei doi au alternat în fruntea tabelei cu timpi, până când Nicolae a găsit resurse pentru un tur ce i-a asigurat al treilea pole position din tot atâtea posibile în actualul sezon.

Startul a fost mai problematic pentru acesta, Gaczella reușind să profite în primul complex de viraje pentru a se instala la conducere. Nicolae a fost motivat de adversar și a pus presiune până când o mică imprecizie i-a oferit ocazia unui atac decisiv în virajul Shell. Ulterior, pilotul Smart Driving s-a desprins în învingător, fiind primul ce reușește să se impună de două ori în actuala campanie. Atenția s-a mutat pe duelul în patru pentru poziția secundă, unde Victor Taraș (Transilana Racing) a găsit și el breșa în defensiva lui Gaczella printr-o manevră agresivă, însă Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și Andrei Bechir (Motul eSports) au fost nevoiți să se mulțumească cu clasări pe 4, respectiv 5.

 

Emanuel Gaczella a spart defensiva lui Radu Dumitrescu

 

Scenariul celei de-a doua runde de la Oschersleben poate fi sintetizat sub sintagma ”Cum să treci de Dumitrescu?” – un pilot obișnuit să atace fiind acum constrâns să ruleze timp de 30 de minute cu privirea fixată în oglinzile retrovizoare. De-a lungul întregii seri, Dumitrescu nu a coborât sub 1:28.5, un reper accesibil pentru mulți dintre rivali. Totuși, pilotul Smart Driving nu a întrecut măsura și a reușit să salveze un loc 4 după ce a provocat o creștere a tensiunii în plutonul tot mai nerăbdător să găsească o portiță.

Victor Nicolae a plecat bine de pe 10 și a ajuns rapid în raza de atac a podiumului, însă un contact cu Andrei Bechir l-a făcut să piardă poziții prețioase. Erori singulare ale lui Cristian Berindea și Lukas Hellmann au rarefiat grupul fruntaș, în care Gaczella a fost primul a reușit cruciala depășire a lui Dumitrescu și a evadat. Victor Taraș și Andrei Bechir au avut mult de muncă pentru a completa podiumul, pentru pilotul Transilana acest loc secund aducând punctele necesare egalării lui Victor Nicolae în funtea clasamentului general al piloților.

 

Road America, prilej de sărbătoare

 

Etapa următoare din Racing League Romania powered by BMW a fost reprogramată cu două zile mai devreme, odată cu anunțul organizării unui nou Gaming Marathon de către Bucharest Gaming Week și Nexus Gamers Pub pe 1 august. Titularii din Liga PRO vor purta bătălia de pe clasicul traseu Road America începând cu ora 20:30, streamul oficial găzduit de Alexandru Șiclovan și Mihai Fira oferind premii pentru pasionați în timpul curselor.

 

Cursa poate fi urmărită integral aici.

Citeşte în continuare

__________

Sezonul 6 Racing League Romania
14.07.2020

DRAGOȘ SIMION, DEZLĂNȚUIT – VICTORIE CU PLECARE DE PE ULTIMA POZIȚIE!

Racing League Romania powered by BMW a revenit cu un scenariu familiar: după patru curse disputate, campionatul a oferit tot atâția învingători ce reprezintă echipe diferite. În urma succeselor de la Zandvoort înregistrate de Victor Nicolae (Smart Driving Team) și Lukas Hellmann (Transilana Racing), pe traseul de casă, Motorpark România, a fost rândul lui Cristian Berindea (Motul eSports) și Dragoș Simion (Willi Motorsport) să-și depună candidaturile la titlul sezonului al șaselea. Bogdan Moldovan (RacingSim), Lukas Hellmann (Transilana Racing) și Cristian Moisescu (APR Competition) s-au clasat în Top 6.

 

Cristian Berindea, un antidot la polemanul Victor Nicolae

 

În calificări, Victor Nicolae a fost unicul pilot ce a reușit să coboare sub pragul de 95 de secunde pe turul de 4,129 kilometri, trecându-și în cont pole position-ul pentru a doua etapă la rând. Pe grilă, acesta a fost urmat de Victor Taraș (Transilana Racing), Berindea și Simion, iar ocupantul poziției secunde s-a lansat mai bine la stingerea semafoarelor și a venit în paralel cu Nicolae în primul viraj. Următoarea perioadă de frânare a adus contactul dintre cei doi, Taraș fiind trimis în decor și constrâns la o cursă de recuperare.

De acest moment fierbinte a profitat Berindea, care s-a instalat la conducere și a rezistat apoi tuturor atacurilor lui Nicolae. Ritmul celor doi fiind similar, nu s-a ivit vreo oportunitate clară și tentativa lui Nicolae de a depăși în ultimul tur a dus la contact. Campionul en-titre a redresat modelul M3 GT2, fiind așteptat de către oponentul său și astfel a bifat primul succes stagional. Podiumul a fost completat de Andrei Bechir, după ce Dragoș Simion a fost constrâns la abandon tehnic pe când rula solitar pe poziția a treia. 

 

Premieră absolută: victorie de pe ultimul loc al grilei pentru Simion

 

Andrei Morțilă (RacingSim) s-a lansat din pole pe grila inversată și încă de pe primii metri s-au pus bazele unei curse memorabile, în care cei mai rapizi piloți erau dornici să progreseze cât mai repede prin pluton. Manevre precipitate au dus la contacte repetate între protagoniști, mai toți urmăritorii liderului fiind surpinși dincolo de limitele circuitului în diverse momente. O neînțelegere între coechipierii Bechir și Berindea a fost urmată de contactul dintre Hellmann și Radu Dumitrescu (Smart Driving), de aceste incidente profitând cei ce greșiseră în debutul manșei, precum Alex Cascatău (APR Competition) sau Taraș.

 

Dragoș Simion a reintrat pe serverul RLR pentru manșa secundă și a plecat de pe ultima poziție, reușind apoi un start curat grație experienței dobândite în viața reală pe Motorpark România. La finele primului tur ajunsese deja pe poziția a zecea, apoi a prins grupul fruntaș și a profitat de tot ceea ce se întâmpla în jurul său. Morțilă a condus cursa până în ultimul tur, respingând orice atac, până când a venit din spate Simion și l-a depășit pe exterior în primul viraj. Alex Cascatău a încheiat pe poziția a treia a podiumului, după ce l-a devansat pe Robert Prepeliță (Adservio Racing Team). 

 

Astfel, continuă seria noilor învingători în etapele din sezonul actual: prima victorie a lui Simion din Racing League Romania powered by BMW n-o vor uita prea curând nici autorul, nici adversarii săi.

 

Cursa poate fi urmărită integral aici.

Citeşte în continuare

__________

Sezonul 6 Racing League Romania
08.07.2020

VICTOR NICOLAE ȘI LUKAS HELLMANN, PRIMII ÎNVINGĂTORI AI SEZONULUI LA ZANDVOORT.

București.

 

Peste 100 de concurenți au salutat revenirea competițiilor oficiale de sim racing, universul Racing League Romania reușind să ofere tuturor pasionaților ocazia de a experimenta fără presiune formatul de cursă. Duminica a inceput, în premieră, cu servere deschise doar pentru distracție (S3 și S4), apoi a urmat etapa inaugurală a Ligii Semi Pro, din care trei nume vor promova în primul eșalon după două weekenduri. Mihai Șuțeanu, Emanuel Gaczella și Raul Badiu au luat opțiuni serioase după rezultatele bifate.

 

Liga PRO a început cu Victor Nicolae în mare formă

 

Zece piloți au dovedit încă din antrenamente că pot rula în 1:36 pe turul de circuit la Zandvoort, într-o configurație actuală ce era pregătită să găzduiască în această primăvară un Mare Premiu de Formula 1 după o pauză de 35 de ani. Reperul săptămânii a fost un 1:36.211 stabilit de Victor Nicolae, de care s-a putut apropia și în intensa sesiune de calificări de doar 10 minute. Cu pole-ul și primele trei puncte acontate, Nicolae s-a concentrat pe un start perfect ce s-a dovedit cheia unei victorii facile după 30 de minute în care Victor Taraș a ținut ritmul liderului, dar nu a fost în măsură să dea un atac.

Podiumul a fost completat de Cristian Berindea, în timp ce coechipierul acestuia, Andrei Bechir, a fost prins într-un incident la start și a putut recupera doar până pe poziția a noua. În pluton, avariile lui Bogdan Moldovan l-au făcut pe acesta vulnerabil la atacurile lui Dragoș Simion, Alex Cascatău și Radu Dumitrescu.

 

Dublă de vis pentru Transilana Racing

 

Cristian Moisescu a plecat din pole pe grila inversată și lucrurile păreau să meargă în direcția dorită pentru APR Competition, de vreme ce și Alex Cascatău ajunsese până pe poziția a treia. Însă Lukas Hellmann a preluat șefia cursei și s-a desprins, în timp ce Cascatău și Moldovan se acroșau și ieșeau din zona punctelor. Victor Taraș a fost într-o ofensivă calculată, reușind să convertească o plecare de pe 9 într-un loc secund la final, chiar în siajul învingătorului.

Din spate i-a presat pe cei doi campionul Cristian Berindea, într-o etapă în care a concluzionat că valorile sunt mult mai apropiate în sezonul al șaselea. Sosit al patrulea, Victor Nicolae spera la mai mult în manșa a doua, dar a adunat destule puncte pentru a fi primul lider al campionatului. Simion și Moisescu au trecut linia de finish pe 5, respectiv 6, în dreptul primului fiind trecut și cel mai rapid tur al cursei. Scenariul sumbru s-a repetat pentru Bechir la start: deși pleca al doilea, a fost încă o dată răsucit și trimis departe în pluton. El a revenit pas cu pas și a purtat un duel de mare ținută cu Dumitrescu și Cezar Toader în ultimele două tururi.

 

Cursa poate fi urmărită integral aici.

Citeşte în continuare

__________

Sezonul 6 Racing League Romania
26.06.2020

RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW: NOUL SEZON ESTE GATA DE START!

Sezonul al şaselea - format şi calendar

 

Ritmul alert al campaniei de primăvară a determinat schimbări, de această dată sezonul programând adesea cursele la interval de două săptămâni. Toate etapele vor conta în clasamentul general, renunţându-se la regula "N-2". Mai mult, presiunea rămâne la cote înalte asupra protagoniştilor, căci tot la fiecare două etape are loc retrogradarea ultimilor trei din Liga Pro şi promovarea primilor trei din Liga Semi Pro. Criteriul folosit este un rating conceput de echipa RLR, care ţine cont de viteză, punctaj şi numărul de incidente. Dat fiind că majoritatea partenerilor campionatului au decis să se implice alături de echipele importante, fiecare grupare va avea doi piloţi titulari, ce vor aduce puncte în ierarhia echipelor, precum şi un pilot de rezervă (cu livery distinct) ce va putea fi nominalizat să puncteze în cazul retrogradării unui titular sau în situaţii de forţă majoră.

 

Prima etapă va avea loc pe noua variantă a traseului de la Zandvoort, pregătit pentru debutul în Formula 1. Ulterior, sunt programate numeroase runde pe circuitele unde BMW M3 GT2 E92 a făcut istorie în ALMS (Watkins Glen, Road America, Laguna Seca, Mosport Park, Virginia International Raceway). Tradiţionala vizită pe Motorpark România va avea loc în luna iulie, iar colaborarea cu Bucharest Gaming Week implică prezenţa la un maraton caritabil de gaming odată cu etapa de la Oschersleben şi o finală memorabilă la Imola, alături de numeroasa comunitate de gaming din România. Pentru prima oară vor fi în program două etape de anduranţă (60 de minute) pe VIR şi Mount Panorama (Bathurst), celelalte opt etape având formatul uzual cu două manşe a câte 30 de minute. Va fi eliminat balastul pentru succes şi se va păstra inversarea primelor 10 poziţii pe grila manşei secunde.

 

 

Protagoniştii revin în arenă

 

Toţi campionii sezoanelor precedente sunt pregătiţi să-şi măsoare forţele în sezonul al şaselea. Echipa campioană nu-şi schimbă componenţa (Cristian Berindea şi Andrei Bechir), însă urmăritorii s-au reorganizat. Smart Driving este un nou partener al competiţiei şi va investi în iniţiativa RLR de conversie de la virtual la pilotajul pe circuit, conceptul fiind promovat de o echipă dedicată, formată din Victor Nicolae şi Radu Dumitrescu. Dealerul Michelin Motorsport, APR Competition, va sprijini perechea formată din Alex Cascatău şi Cristian Moisescu. Pentru Racing Sim vor alerga Bogdan Moldovan şi Akos Szabo, iar Histria eSports Team i-a reconfirmat pe Mihai Neg şi Mihnea Hiru. "După o creştere de 400% a efectivelor în stagiunea precedentă, avem acum în plan să demonstrăm că rămâne un nivel ridicat de interes pentru sim racing. Această arie se tot dezvolta de ani buni, iar ceea ce s-a întâmplat în 2020 a deschis ochii multora referitor la gradul de implicare necesar pentru a avea rezultate în competiţiile virtuale", declară Alexandru Şiclovan, promotor al campionatului.

 

Despre BMW M3 E92 GT2

 

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reuşind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand şi Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei şi titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reuşea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nürburgring prin Jörg Müller, Augusto Farfus, Pedro Lamy şi Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie şi la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum şi o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediţia aniversară cu numărul 60 a cursei de 12 ore de la Sebring.

Citeşte în continuare

__________

12.03.2020

PROMOTER - West Competition Racing

PARTENERI

 

  • BMW România
  • PC Coolers
  • Aqirys
  • Playseat
  • Motul România
  • Michelin Motorsport
  • APR Competition
  • Racing Sim
  • Crama Histria
  • MotorPark România
  • Smart Driving
  • The Car Guys (partener media)
  • 100% Sport (partener media)
  • Telekom Sport (partener media)
  • Adevărul Auto (partener media)
Citeşte în continuare
BMW Stay Safe

DISTANŢA DE SIGURANŢĂ NU A FOST NICIODATĂ MAI IMPORTANTĂ.

DISTANŢA DE SIGURANŢĂ NU A FOST NICIODATĂ MAI IMPORTANTĂ.

Consum de combustibil şi emisii de СО₂.

  • Disclaimer reference invalid