BMW electric charging

10 MITURI ȘI ADEVĂRURI DESPRE AUTOMOBILELE ELECTRICE

Se preconizează că în 2020 se va anunța descoperirea finală pentru mașinile electrice, dar mulți șoferi încă le privesc cu scepticism. În acest articol vom analiza cu atenție faptele, demontând câteva mituri populare.

CUM SUNĂ ASTA?

Poți asculta acest articol pe Changing Lanes, podcastul oficial BMW.

În afară de acest articol și alte articole narate, pe Changing Lanes avem episoade noi în fiecare săptămână, cu informații în exclusivitate din domenii precum tehnologie, stil de viață, design, automobile și multe altele – prezentate de Sara și Jonathan. Te poți abona la Changing Lanes pe toate platformele importante de podcasting.

Neatractive, scumpe, periculoase – circulă o mulțime de mituri despre automobilele electrice. A venit vremea să le demontăm și să prezentăm adevărul gol-goluț. Cu ajutorul experților BMW, clarificăm ce este adevărat și ce este doar o invenție.
 

Descoperă-l acum pe Spotify
Descoperă-l acum pe Apple
Descoperă-l acum pe YouTube

Citeşte în continuare
10 mituri și adevăruri despre automobilele electrice

"AUTOMOBILELE ELECTRICE NU AU SUFICIENTĂ AUTONOMIE"

BMW Electromobility

Există nenumărate adevăruri parțiale care se vehiculează despre autonomia automobilelor electrice.

Oamenii spun mereu că dacă scade temperatura nu vei ajunge prea departe într-un automobil electric. Deși este posibil ca primele automobile electrice să fi avut această problemă iarna, problema nu mai există în prezent. Bateriile automobilelor electrice din ziua de astăzi au fost mult îmbunătățite, iar pre-încălzirea bateriei și a interiorului automobilului la plecare, din aplicație, este acum standard, la fel cum sunt și sistemele inteligente de management al încălzirii.

Acest lucru face posibilă optimizarea semnificativă a autonomiei generale în viața de zi cu zi – chiar și atunci când se folosesc sisteme cu consum intens de energie, precum sistemul de climatizare sau încălzitoarele de scaune. În cele din urmă, autonomia automobilelor electrice încă depinde de comportamentul șoferului, explică Karin Krüger, Manager de produs integrare portofoliu la BMW Charging.

Zilele în care automobilele electrice erau obligate să oprească la fiecare 100 km pentru reîncărcare sunt de mult apuse. Anxietatea de autonomie a fost înlocuită de relaxarea de autonomie.

"Autonomia obișnuită a unui BMW i3 este de până la 260 km. Studiile în rândul utilizatorilor au arătat că aceasta depășește în mod clar nevoile zilnice ale unui șofer mediu", explică în continuare Karin Krüger.

În viitor, o singură încărcare va acoperi până la 600 km. Pentru utilizare zilnică și excursii relaxate de weekend, este mai mult decât suficient – și este suficient chiar și pentru o vacanță.

Acuratețe: 30%

Citeşte în continuare

"ÎNCĂRCAREA UNUI AUTOMOBIL ELECTRIC DUREAZĂ LA NESFÂRȘIT"

BMW Electromobility

Este adevărat că, atunci când este conectată la o priză de uz casnic, o baterie descărcată a unui automobil electric se încarcă complet peste noapte.

Dacă se folosește un Wallbox (o stație încărcare puternică, de uz rezidențial, instalată permanent) și tehnologia de încărcare rapidă, durata de încărcare va fi redusă semnificativ – în majoritatea cazurilor cu aproape două treimi.

Sau, astfel cum a explicat Benjamin Bucksch, Manager de produs Wallbox la BMW Charging: "Folosind încărcarea de mare putere, bateria se reîncarcă suficient în 20 de minute – aproximativ timpul de care ai nevoie pentru o pauză de cafea".

Dezbaterea privind încărcarea tinde să omită faptul că majoritatea automobilelor sunt utilizate pentru naveta zilnică spre birou, mai exact pe o distanță medie de aproximativ 65 km pe zi, o distanță pe care un automobil electric o poate parcurge fără probleme cu o singură încărcare. Cea mai bună cale de a face acest lucru este încărcarea și, mai ales, încărcarea suficientă în timp ce automobilul este staționar – acasă sau la muncă.

Viitorul înseamnă încărcare optimizată: acasă peste noapte, la muncă sau într-o parcare. Ceea ce ne duce la următoarea critică a scepticilor privind încărcarea: infrastructura. Deși se află în continuă dezvoltare, stațiile de încărcare pentru automobile electrice au apărut peste tot, iar jucătorii din industrie și furnizorii de electricitate extind constant rețeaua. Majoritatea zonelor metropolitane sunt deja acoperite, iar pe principalele autostrăzi se construiesc din ce în ce mai multe stații de încărcare rapidă. Wallboxurile au devenit destul de comune în clădirile rezidențiale și în garaje.

În doar câțiva ani, vor exista suficiente stații de încărcare disponibile pentru șoferii de automobile electrice, astfel încât aceștia să nu mai aibă niciun stres, chiar și în zonele mai puțin populate. BMW își îndeplinește partea sa de angajament, prin instalarea a 100 de stații de încărcare noi pentru automobilele electrice în parcurile naționale din Statele Unite ale Americii și în apropierea acestora. Singurul neajuns al infrastructurii de încărcare este planul tarifar dificil de înțeles și diferit de la un furnizor la altul, care trebuie inevitabil simplificat pentru utilizatori.

Programul BMW Charging este un bun exemplu de model transparent, simplu și ușor de înțeles în care totul este disponibil într-un singur loc.

Acuratețe: 30%

Citeşte în continuare

"BATERIILE AUTOMOBILELOR ELECTRICE SUNT FABRICATE ÎN CONDIȚII DE EXPLOATARE A OAMENILOR"

BMW Electromobility

Contextul: în producția celulelor bateriei sunt necesare materii prime care, în anumite regiuni ale lumii, sunt produse cu exploatarea oamenilor.

Dar există alternative.

De exemplu, BMW a încheiat contracte cu furnizori de materii prime care garantează producția sustenabilă și echitabilă. Începând cu 2020, nu se va mai folosi lantanida, iar utilizarea cobaltului, de proveniență exclusivă din Australia și Maroc, va fi redusă.

BMW acordă o importanță majoră controlului deplin asupra lanțului său de aprovizionare, iar respectarea standardelor de mediu și a standardelor privind siguranța oamenilor este o prioritate de top. Un alt scop este îmbunătățirea posibilității de reciclare a bateriilor și identificarea unor modalități de reutilizare a acestora.

Acuratețe: 0%

Citeşte în continuare

"BATERIILE SUNT CĂLCÂIUL LUI AHILE PENTRU AUTOMOBILELE ELECTRICE"

BMW Electromobility

O altă critică auzită frecvent în legătură cu automobilele electrice este acela că bateria ar fi punctul lor slab.

Cu toate acestea, bateriile nu trebuie privite ca fiind mai importante sau mai puțin importante decât unitățile de propulsie ale automobilelor convenționale și, în consecință, acest lucru nu trebuie să reprezinte o sursă de îngrijorare.

 

Karin Krüger remarcă faptul că nu avem suficiente date în prezent cu privire la longevitatea bateriilor automobilelor electrice pentru a le putea compara cu motoarele cu ardere internă. În principiu, șoferul unui automobil electric nu trebuie să se îngrijoreze privind durabilitatea.

Potrivit BMW, durata de viață utilă a unui pachet de baterii a fost concepută special pentru automobilul pe care se va monta. Începând din ianuarie 2020, BMW garantează că bateriile sale durează până la 8 ani sau 160.000 km. Ce trebuie să țină minte proprietarii de automobile electrice este faptul că încărcarea rapidă solicită bateriile mai mult decât încărcarea convențională. Dar, cu ajutorul unei strategii inteligente de funcționare, durata de viață a bateriilor poate fi prelungită.
 
Acuratețe: 50%

Citeşte în continuare

"AUTOMOBILELE ELECTRICE NU SUNT CU NIMIC MAI BUNE PENTRU MEDIU DECÂT AUTOMOBILELE CU MOTOARE CU ARDERE INTERNĂ"

BMW Electromobility

Sursa din care este generată electricitatea este decisivă în ceea ce privește amprenta ecologică a automobilelor electrice.

 

 

Dacă electricitatea provine din surse regenerabile, utilizarea zilnică are un impact aproape inexistent asupra mediului. Dar dacă pentru generarea de electricitate se folosește cărbune, de exemplu, amprenta ecologică este semnificativ mai mare.

Un alt factor care influențează amprenta de mediu a automobilelor electrice este procesul de producție a bateriilor, un proces laborios și în care se generează cantități mari de emisii de CO2. Dar, chiar și dacă luăm în calcul electricitatea generată prin metode convenționale și impactul producției, automobilele electrice tot ies în avantaj.

Din 2017, BMW și-a asumat angajamentul de a reduce la minimum generarea de emisii de CO2 în Europa, achiziționând electricitate exclusiv din surse regenerabile. BMW i3 electric, de exemplu, este produs folosind exclusiv electricitate din surse regenerabile.

În folosirea zilnică, deficitul inițial de CO2 al unui automobil electric provenit din etapa de producție este compensat relativ rapid. Comparativ cu un automobil cu motor cu ardere internă, un automobil electric generează cu peste 65.000 sau 80.000 mai mulți kilometri neutri din punctul de vedere al impactului supra mediului (în funcție de modul de calcul). Automobilele electrice sunt mai bine clasate și decât automobilele cu pile de combustie și se detașează și mai mult după neutralizarea impactului asupra mediului al etapelor de fabricație și producție a componentelor.

Mottoul BMW este că orice automobil electric al grupului trebuie să aibă o amprentă ecologică mai mică decât un automobil similar cu motor cu ardere internă. Acest lucru este asigurat ca parte a unei abordări holistice, care include toți factorii relevanți, precum lanțul de aprovizionare, producția, viața utilă și reciclarea.

Acuratețe: 30%

Citeşte în continuare

"AUTOMOBILELE ELECTRICE SUNT MAI SCUMPE DECÂT AUTOMOBILELE CU MOTOR CU ARDERE INTERNĂ"

BMW Electromobility

Pe scurt, cu cât un automobil electric este folosit mai mult, cu atât economia de costuri va fi mai mare.

Cele mai noi calcule ale BMW arată că un automobil electric este superior din punct de vedere financiar față de un automobil cu motor cu ardere internă după ce atinge pragul de 100.000 până la 160.000 km. Aceste calcule includ costul de achiziție, costurile de întreținere și de funcționare. După ce se atinge acest prag, cheltuiala cu producția bateriei motorului electric este acoperită.

Dar chiar și înainte de pragul de 100.000 km, aspectele financiare pozitive le vor depăși pe cele negative în viitor, pe măsură ce crește producția de automobile electrice și scade costul de producție. BMW plănuiește să ofere cel puțin 13 automobile pur electrice noi până în 2023. Costurile de întreținere sunt la rândul lor considerabil mai scăzute decât cele pentru un automobil pe motorină sau pe benzină.

Nu trebuie schimbat uleiul, nu trebuie schimbate lanțurile sau curelele sistemului de distribuție – economiile se adună în timp. Un motor electric are mai puține componente în mișcare decât un motor cu ardere internă, ceea ce înseamnă că uzura este mai mică. Datorită frânării regenerative, singurul lucru de care trebuie să se preocupe șoferii este ca frânele să nu ruginească.

Costurile neașteptat de mari ale electricității sunt la rândul lor de domeniul trecutului.

Planurile tarifare bazate pe necesități și funcțiile de încărcare inteligentă înseamnă că reîncărcarea unui automobil electric nu a fost niciodată mai ușoară. Iar electricitatea încă este mai ieftină decât benzina sau motorina, prin urmare costul încărcării unui automobil electric este mai mic.

Acuratețe: 40%

Citeşte în continuare

"AUTOMOBILELE ELECTRICE SUNT PERICULOASE"

BMW Electromobility

De fiecare dată când se dezvoltă o tehnologie nouă, oamenii o privesc cu scepticism.

Este sigură?

Pot avea încredere în ea?

Imaginile cu automobile electrice care au luat foc și au explodat după un accident sunt doar scene din filmele de acțiune. În viața reală, automobilele electrice nu sunt periculoase.

Sau, cum spune Karin Krüger, "Automobilele electrice sunt la fel de sigure ca automobilele cu motor cu ardere internă".

Altfel, ar fi ilegal să fie vândute sau conduse pe șosea. Pentru asigurarea siguranței acestora, au fost instalate mai multe sisteme. În eventualitatea unui accident, de exemplu, alimentarea de la baterie este oprită imediat, prin urmare nu există niciun risc de electrocutare pentru pasageri sau pentru serviciile de urgență. Lucrătorii serviciilor de urgență au fost instruiți cum să gestioneze aceste noi tehnologii, pentru a ști ce trebuie făcut.

În viața de zi cu zi, automobilele electrice sunt mai silențioase decât automobilele cu motoare cu ardere internă la viteze inferioare. Acest lucru reduce dramatic poluarea sonoră în orașe. Pentru a se asigura că pietonii aud automobilele electrice, acestea produc un sunet artificial la viteze sub 16 km/h. BMW i3 emite acest sunet artificial la viteze de până la 32 km/h, acesta estompându-se pe măsura ce automobilul accelerează. Atunci când automobilele electrice se deplasează la viteze mai mari, zgomotul anvelopelor pe asfalt este suficient de mare pentru ca acestea să fie auzite de pietoni.

Acuratețe: 0%

Citeşte în continuare

"AUTOMOBILELE ELECTRICE SUPRAÎNCARCĂ REȚEAUA ELECTRICĂ"

BMW Electromobility

Unul din miturile cele mai persistente privind automobilele electrice este acela că rețelele electrice actuale nu au capacitatea de a furniza electricitate pentru toate automobilele pur electrice.

Dar, în realitate, nu toată lumea va trece la automobile electrice în același timp, iar aceasta nu va fi o problemă.

 

De asemenea, va exista oportunitatea de a repara treptat rețeaua electrică în punctele sale slabe. Automobilele electrice stochează energie, care potențial ar putea fi reintrodusă în rețea în caz de nevoie. Este doar o chestiune legată de optimizarea orelor la care se face încărcarea.

Dacă automobilele electrice se încarcă lent în timpul zilei, se poate stimula obținerea de energie solară, iar în timpul nopții se poate face același lucru cu energia eoliană. Pe măsură ce crește infrastructura de automobile electrice, rețeaua poate fi îmbunătățită pentru a satisface mai bine nevoile viitorului din surse regenerabile.

Acuratețe: 20%

 

Citeşte în continuare

"AUTOMOBILELE ELECTRICE SUNT DOAR O SOLUȚIE TEMPORARĂ"

BMW Electromobility

Pare inevitabil ca era automobilelor cu motoare cu ardere internă să ia sfârșit în viitor, și nu doar din cauza naturii finite a resurselor petroliere.

Tehnologiile de propulsie alternativă sunt singura opțiune pentru protejarea mediului și a climei.

În acest moment nu se poate spune dacă automobilele electrice cu baterii sau automobilele electrice cu pile de combustie vor domina piața. Ce este sigur este că automobilele pur electrice vor juca un rol major în viitor. Este singura modalitate în care se pot atinge obiectivele ambițioase de reducere a emisiilor de CO2.

Este posibil să existe mai multe tipuri diferite de sisteme de propulsie, care vor fi oferite și de BMW. Un automobil pur electric este perfect capabil să acopere nevoile de deplasare zilnică. O alternativă interesantă pentru baterii este tehnologia cu pile de combustie. Automobilele electrice hibrid au trecut deja de etapa de tranzițe.

Indiferent de forma acestora, automobilele electrice sunt automobilele viitorului.

Acuratețe: 20%

Citeşte în continuare

"ÎNTR-UN AUTOMOBIL ELECTRIC NU SIMȚI PLĂCEREA DE A CONDUCE"

BMW Electromobility

Simți vreo plăcere atunci când conduci un automobil electric?

Răspunsul este un "Da" din inimă!

Garantăm că din primul moment în care calci pedala de accelerație, ne vei da dreptate. Nimic nu se compară cu plecarea de pe loc lină și aproape fără zgomot.

Totul este atât de ușor.

Spre deosebire de automobilele cu motoare cu ardere internă, care trebuie să ajungă la un anumit număr de rotații pentru a se pune în mișcare, automobilele electric ating cuplul complet imediat. Vrei să câștigi cursa la semafor? Ai face bine să te afli într-un automobil electric! Iar în curbe automobilul se comportă excelent.

Acest lucru deoarece bateriile relativ grele sunt de obicei amplasate în șasiul automobilului, asigurând astfel un centru de gravitație jos și "lipirea" automobilului de șosea. Un automobil electric BMW nu va însemna niciodată un compromis, iar acest lucru este subliniat de Benjamin Bucksch. În afară de asta, cum definești plăcerea de a conduce?

Deplasarea lină pe drumurile șerpuitoare de țară într-un automobil electric ar putea fi la fel de bine inclusă în această expresie. Știind că faci economii și că joci un rol în protejarea mediului, vei avea o experiență cu totul nouă la volan.

Și, dacă lucrurile merg prea lin, e suficient să apeși puțin pedala...

Acuratețe: 0%

Citeşte în continuare