Un zgomot asurzitor umple hala. Trei lucrători deschid modulele bateriei cu maşinile lor de frezat pentru a pătrunde la straturile extrem de valoroase unde se află materiile prime. Apoi, carcasa de aluminiu, materialul electrodului şi folia separatoare sunt măcinate în cele mai mici bucăţi într-un tocător special. Tocătorul este alimentat de curentul descărcat de la baterie şi poate zdrobi până la 500 de kilograme de material pe oră. Ne aflăm în inima companiei chimice Duesenfeld din nord-vestul Germaniei – una dintre companiile care, alături de Northvolt şi Umicore, de exemplu, pot recicla aproape integral bateriile cu litiu-ion care sunt utilizate în automobilele Grupului BMW. În acest scop sunt utilizate mai multe procese. Pe lângă faptul că sunt mărunţite, celulele de baterii pot, de asemenea, să fie încălzite într-un cuptor la temperaturi foarte ridicate în procesul pirometalurgic, astfel încât metalele pe care le conţin să poată fi topite şi separate. Mobilitatea electrică este sustenabilă doar dacă bateriile sunt reciclate. Ciclul materialului este închis în cel mai bun mod posibil prin reciclarea corespunzătoare a materiilor prime. Aceasta ne aduce înapoi la locul de naştere al bateriei: Centrul de Competenţă pentru Celule de Baterii al Grupului BMW – deoarece BMW se gândeşte deja la reutilizarea durabilă a materiilor prime în urma procesului de reciclare pentru dezvoltarea celulelor de baterii. Ciclul de viaţă se închide.
Instrumentul nostru pentru gestionarea permisiunilor dvs. să utilizăm cookie-uri este offline temporar. Prin urmare, pot lipsi unele funcționalități care necesită consimțământul dvs. să utilizăm cookie-uri.