BMW M Automobile BMW M pe pista de curse

PREZENTAREA GENERALĂ A ISTORIEI MODELELOR BMW M.

Pasiune pentru sportul cu motor, exclusivitate şi perfecţiune – alătură-te nouă în timp ce parcurgem aproape 50 de ani de automobile BMW M! Îţi vom prezenta modele începând cu legendarele BMW M1 şi M3 şi până la actualul BMW M8. Descoperă performanţa excepţională şi posibilitatea de a personaliza modelele cu piese BMW Individual şi BMW M performance.

Citeşte în continuare

PREZENTAREA GENERALĂ A ISTORIEI MODELELOR BMW M.

BMW M

BMW M1 (E26).

Imagine cu trei sferturi din partea frontală a seriei BMW M BMW M1 E26, staţionând

Cu forma atemporală alungită, primul automobil dezvoltat de BMW Motorsport GmbH la sfârşitul anilor şaptezeci s-a bucurat de o primire entuziastă. Concepută de legenda designului Giorgio Giugiaro, forma se bazează pe BMW Turbo, un studiu din 1972 realizat de designerul BMW, Paul Bracq. Grila frontală îngustată, farurile pliabile şi liniile trasate clar combină estetica şi dinamica. Şi performanţa este, de asemenea, legendară: Până în 1983, a fost cel mai rapid automobil fabricat în Germania. Super-automobilul sportiv cu motor mediu atinge o viteză maximă de peste 260 km/h, stabilind tradiţia automobilelor M. 

Din 1979 până în 1981, sunt produse doar 460 de automobile – toate construite manual. Oricine este suficient de norocos să conducă un BMW M1 vorbeşte despre stilul său excepţional de condus, dinamica flexibilă în viraje şi motorul de 3,5 litri.

Perioada de producţie: 1978 – 1981 

Motoare: 3,5 litri (277 CP, 204 kW), 6 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.359 mm / 1.824 mm / 1.138 mm

BMW 1 M COUPÉ (E82).

BMW M, imagine cu trei sferturi din partea frontală a BMW Seria 1 M Coupé E82, rulând pe stradă

Chiar dacă BMW 1 încântă şoferii care apreciază sportivitatea şi manevrabilitatea remarcabilă într-un automobil compact încă din 2004, BMW 1 M Coupé este disponibil doar din 2011. Două turbocompresoare intensifică puterea motorului pe benzină cu 6 cilindri în linie la 340 CP (250 kW). Combinat cu ampatamentul scurt şi calea mai lată decât cea a unui BMW 1 obişnuit, acesta oferă o experienţă de condus cu o dinamică extraordinară. Peste 6.300 de automobile au fost construite până în 2012. Trei ani mai târziu, BMW M2 se alătură seriei, continuând conceptul de fuzionare a unui automobil compact cu cele mai bune caracteristici ale unei maşini sport.

Perioada de producţie: 2011 – 2012

Motoare: 3,0 litri (277 CP, 250 kW), 6 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.380 mm / 1.803 mm / 1.420 mm

BMW M2 (F87).

Imagine din partea laterală a BMW M BMW M2 F87, rulând pe stradă

Din 2015, BMW M2 a apărut ca succesor al BMW 1 M Coupé şi a continuat seria compactă dinamică şi puternică iniţiată de BMW 2002 Turbo şi BMW M3 (E30).

Exteriorul distinctiv şi încrezător al modelului, cu aripile sale larg evazate şi gurile de admisie mari în spoilerul faţă sunt o dovadă a acestui lucru. Motorul turbo pe benzină cu 6 cilindri are un cuplu şi o putere impresionante, transpuse într-o transmisie opţională cu ambreiaj dublu. BMW M2 Competition, cu o putere suplimentară de 40 CP (30 kW), a preluat ştafeta în 2018 şi este depăşit doar de BMW M2 CS (Club Sport). Au fost produse doar 2.200 de automobile, având un motor de 450 CP (331 kW). În fiecare versiune, şasiul M asigură o manevrabilitate impecabilă, clară, control precis şi plăcerea de a conduce.

Perioada de producţie BMW M2: 2015 – 2018, M2 Competition: 2018 – 2020, M2 CS: 2020

Motoare: 3,0 litri (370 – 450 CP, 272–331 kW), 6 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.461 – 4.468 mm / 1.854 – 1.871 mm / 1.410 – 1.414 mm

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

Imagine din partea frontală a BMW M BMW M3 G80, rulând pe stradă

Iniţial, BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) a fost conceput ca versiunea de stradă a unui automobil de curse. Cu toate acestea, interesul este atât de copleşitor încât sunt vândute cu mult peste 5.000 de automobile necesare pentru aprobarea de tip Grup A. Dinamica extremă este imediat evidentă la exterior; de la aripile largi şi emblematicele aripi spate până la designul nou al stâlpului C. Interiorul prezintă, de asemenea, tot ce şi-a dovedit valoarea la curse: discuri de frână ventilate intern, transmisie sport cu prima treaptă de viteză în stânga jos, motorul pe benzină cu 4 cilindri de 2,3 litri şi 200 CP (143 kW).

În timp ce versiunea de curse este mereu câştigătoare, BMW M3 depăşeşte toate aşteptările de vânzări: Sunt vândute peste 18.000 de automobile, incluzând versiunea cabriolet. Lucru valabil şi pentru versiunea revizuită Evolution de 220 CP (154 kW) şi BMW M3 Sport Evolution cu cilindree de 2,5 litri şi 238 CP (166 kW).

Anul 1992 aduce a doua generaţie a BMW M3 (E36), continuându-se astfel povestea de succes. Automobilul este, în mod clar, mai matur. Există doar modificări vizuale minore în comparaţie cu modelul standard, cum ar fi oglinzile exterioare M optimizate aerodinamic. Dar există schimbări radicale sub capotă: Motorul pe benzină cu 6 cilindri în linie cu 286 CP (210 kW) şi arborii cu came variabile (sistem VANOS) oferă o acceleraţie uluitoare. Din 1995, modelul este actualizat pentru a oferi nu doar o cilindree cu 200 cm3 mai mare, ci şi 321 CP (236 kW). 

La începutul mileniului, este lansată cea de-a treia versiune a BMW M3 (E46), urmată de BMW M3 Cabriolet un an mai târziu. Acestea continuă conceptul fundamental din spatele BMW M3, combinând o greutate cât mai redusă cu o dinamică de condus cât mai ridicată. ADN-ul M este evident în experienţa de condus cu 343 CP (252 kW). Exteriorul modelelor Coupé şi Cabriolet diferă de modelul standard prin unghiul de cădere mai larg, grilele de pe aripile din faţă şi powerdome-ul de pe capotă. 

BMW M3-urile construite între 2007 şi 2013 sunt acum echipate cu o serie de caracteristici noi. La fel ca modelele standard, sunt disponibile trei caroserii: Sedan (E90), Coupé (E92) şi Cabriolet (E93). Pentru prima dată, un BMW M3 are un motor V8. Ansamblul de 4 litri livrează 420 CP (309 kW) şi atinge 8.300 rpm – cel mai mare motor de producţie construit vreodată de BMW! Cu pachetul opţional M Driver, automobilul atinge o viteză maximă de 280 km/h. 

Din 2014, a cincea generaţie a BMW M3 (F80) se bazează din nou pe un motor pe benzină cu 6 cilindri în linie care, pentru prima dată într-un BMW M3, este echipat cu turbocompresoare. Motorul oferă cuplul maxim la 1.850 rpm, făcând posibilă acceleraţia rapidă, indiferent de circumstanţe. BMW M3 Sedan cu 432 CP (317 kW) este singurul model de caroserie disponibil – modelele Coupé şi Cabriolet aferente sunt acum numite BMW M4. Extensiile aripilor, oglinzile exterioare M şi plafonul M carbon închis la culoare arată, de asemenea, lumii exterioare că acest automobil are o manevrabilitate şi o dinamică de condus excepţionale. În 2016, este lansat BMW M3 Competition, cu un motor care livrează 450 CP (331 kW) şi foloseşte şasiul M adaptiv ca echipare standard. 

În 2018, BMW M3 CS este fabricat pentru doar trei luni, cu un motor care adaugă încă 10 CP pentru a-l aduce la 460 CP (338 kW).

BMW M3 (G80) este disponibil din 2021 cu un aspect radical diferit de cel al sedanului standard datorită grilei sale faţă mari şi înalte. Continuă conceptul combinării sportivităţii, dinamismului şi caracterului practic de zi cu zi al modelului anterior BMW M3 – Sedanul Sport este echipat cu o transmisie manuală în 6 trepte şi un motor de 480 CP (353 kW). BMW M3 Competition este de asemenea disponibil, oferind 510 CP (375 kW). Transmisia Steptronic M cu 8 trepte şi Drivelogic asigură schimbări rapide de viteză pentru o dinamică maximă de condus, combinate cu şasiul M reglat cu precizie. 

Perioada de producţie BMW M3: 1986 – prezent

Motoare: 2,3 - 3,0 litri (200 - 510 CP, 143 - 375 kW), 4 6 şi 8 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.346 – 4.794 mm / 1.680 – 1.887 mm / 1.370 – 1.431 mm

BMW M4 (F82, F83, G82).

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a BMW M BMW M4 G82, staţionând

BMW Seria 4 înlocuieşte Seria 3 Coupé, printr-o delimitare completă evidentă. Cnceput de la zero, acest model diferă semnificativ de BMW Seria 3 prin habitaclul său încastrat, capota mai lungă şi consolele mai scurte – toate ducând la un aspect mai expresiv şi mai puternic. Acest lucru se aplică, de asemenea, la BMW M4 Coupé şi M4 Coupé Competition (2016 – 2020) care livrează 450 CP (331 kW), precum şi la M4 Coupé CS din 2017 şi 2018 cu 460 CP (338 kW). Între timp, M4 este disponibil ca GTS Coupé (2017 – 2018), propulsat de 500 CP (368 kW). M4 Cabriolet şi M4 Competition Cabriolet aduc o gură de aer proaspăt. Toate automobilele utilizează un motor pe benzină cu 6 cilindri de 3,0 litri cu un turbocompresor cu două compartimente.

A doua generaţie considerabil mai lungă şi mai lată stabileşte accente vizuale clare cu grila frontală dublă înaltă şi înclinată înspre faţă. Cu BMW M4, motorul pe benzină cu 6 cilindri de 3,0 litri livrează 480 CP (transmisie manuală) şi 510 CP (transmisie automată cu 8 trepte de viteză) (353 şi, respectiv, 375 kW). Cu pachetul opţional M Driver, acesta atinge o viteză de 290 km/h. Dinamismul şi agilitatea sunt subliniate de un design precis, fără compromisuri.

Perioada de producţie BMW M4: 2014 – prezent

Motoare: 3,0 litri (431 – 510 CP, 317–375 kW), 6 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.671 – 4.794 mm / 1.870 – 1.887 mm / 1.383 – 1.394 mm

BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

Imagine cu trei sferturi din partea frontală a BMW M BMW M5 F90, rulând pe stradă

Din punct de vedere vizual, primul BMW M5 (E28S) din 1985 a fost doar puţin diferit de sedanul standard. Dar automobilele fabricate manual au un motor BMW M1 actualizat şi, prin urmare, pot atinge o viteză de peste 250 km/h. Cu peste 2.200 de automobile produse, au fost puse bazele versiunii de vârf a unuia dintre cele mai de succes modele sedan sport.

În 1988, noile modele BMW Seria 5 includ şi un nou M5 (E34S). Acesta oferă iniţial 315 CP (232 kW), dar în 1992 motoarele sunt reproiectate. Acum extrag 340 CP (250 kW) dintr-o cilindree de 3,8 litri şi, într-o ediţie limitată de mai puţin de 900 de unităţi, automobilul este de asemenea disponibil şi ca M5 Touring. Datorită experienţei sale de condus fără cusur şi a direcţiei de înaltă precizie, acest M5 face faţă oricărei situaţii cu încredere şi competenţă. 

Din 1998 până în 2003, BMW M5 (E39S) cucereşte autostrada cu un motor cu 8 cilindri care oferă o cilindree de 5 litri şi 400 CP (294 kW). În această perioadă este exemplul perfect al unui sedan sport – ideal pentru utilizarea de zi cu zi, şi totuşi, datorită performanţei şi dinamismului său, un egal pentru aproape oricare maşină sport.

Modelul succesor (E60) apare în showroom-uri în 2005, urmat de versiunea Touring (E61) în 2007, care este şi ultimul M5 în această formă de caroserie. Echipat cu un motor cu 10 cilindri, cei 507 CP accelerează automobilul la 305 km/h cu pachetul opţional M Driver. 

În 2011, BMW M GmbH echipează modelul M5 (F10) cu un motor twin turbo pentru prima dată. Motorul livrează 560 CP (412 kW) şi, la acest moment, este cel mai puternic model din gama BMW. Doi ani mai târziu, primul model M5 Competition este disponibil cu o uşoară creştere a performanţei la 575 CP (423 kW), iar în 2014 ediţia specială „30 de ani de M5” cu 8 cilindri este reproiectată pentru a produce 600 CP (441 kW). Plasarea cuplului maxim între 1.500 şi 5.750 de rotaţii pe minut este neobişnuită – deci capacitatea de accelerare este prezentă, indiferent de circumstanţe.

Actualul BMW M5 (F90) a rămas fidel liniei de produse din 2017 şi combină sportivitatea tipică M cu confortul şi eleganţa BMW 5 Sedan. Motorul recunoscut de la modelul M5 anterior, noua tracţiune integrală xDrive M şi o transmisie Steptronic M cu 8 trepte înseamnă că acceleraţia puternică şi dinamica remarcabilă de condus sunt caracteristici tipice ale acestui automobil de la BMW M GmbH. Acesta este depăşit doar în 2018 de BMW M5 Competition, care oferă cu 25 CP mai mult, ajung astfel la 625 CP (460 kW). Limitat la doar un an de producţie, BMW M5 CS (Competition Sport) accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde cu 635 CP (467 kW). Piesele din carbon reduc greutatea sedanului extrem de sportiv, care, la cerere, poate fi controlat electronic de la 305 km/h.

Perioada de producţie BMW M5: 1985 – 1995, 1998 – 2003, 2005 – prezent

Motoare: 3,5 – 5,0 litri (410 CP, 302 kW), 6, 8 şi 10 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.620 – 4.966 mm / 1.700 – 1.903 mm / 1.400 – 1.512 mm

BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a BMW M BMW M6 F13, rulând pe stradă

Predecesorul modelului M6, BMW M635CSi, iese deja de pe linia de producţie în 1984. Echipat cu motorul BMW M1 reproiectat, cei 286 CP (210 kW) ai săi fac din coupé-ul proiectat de Paul Bracq unul dintre cele mai rapide automobile sport disponibile la acea vreme.

În 2005, odată cu sfârşitul modelului BMW 8 (E31), BMW lansează din nou pe piaţă un coupé din clasa de lux. Proiectat sub conducerea lui Chris Bangle, automobilul are caracteristicile tipice unui Coupé M: un motor cu 10 cilindri extrem de puternic, cu 507 CP (373 kW), un design caracteristic şi încrezător şi un şasiu adaptiv care garantează nu numai confortul, ci şi precizia şi dinamica de condus. Acest lucru este valabil atât pentru versiunile cu plafon fix, cât şi pentru cele cabriolet.

Succesorul său este lansat în 2012. Motorul are acum cu doi cilindri mai puţin, dar semnificativ mai multă putere. Motorul pe benzină V8 twin-turbo oferă 560 CP (412 kW) sau, la fel ca la M6 Competition, 575 CP (423 kW). Motorul modelului Competition Coupé este reproiectat la mijlocul anului 2015 şi aduce 600 CP (441 kW) pe autostradă, datorită transmisiei sale cu dublu ambreiaj în 7 trepte de viteză. Cu pachetul opţional M Driver, BMW M6 atinge o viteză de 305 km/h. Această performanţă se reflectă în modelele Coupé, Cabriolet şi, din 2013, Gran Coupé. 

Perioada de producţie BMW M6: 2005 – 2018

Motoare: 4,4 - 5,0 litri (507 - 600 CP, 373 - 441 kW), 8 şi 10 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.871 – 4.898 mm / 1.855 – 1.899 mm / 1.372 – 1.377 mm

BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

Imagine cu trei sferturi din partea din spate a BMW M BMW M8 F92, staţionând cu un model

Modelul M8 Coupé există de aproape 30 de ani. La începutul anilor 1990, inginerii BMW au dezvoltat un prototip BMW M8 cu un motor cu 12 cilindri în V bazat pe E31 Coupé.

Dar a durat până în 2019 pentru ca primele BMW M8 Competition Coupé (F92), Cabriolet (F91) şi Gran Coupé (F93) să apară în showroom-uri. Cu două turbocompresoare paralele, modelul cu 8 cilindri se mândreşte cu o putere de 625 CP (460 kW) care, cu pachetul opţional M Driver, permite viteze mult peste 300 km/h. 

Chiar şi atunci când este parcat, este evident că BMW M8 este combinaţia perfectă între sportivitate şi eleganţă. Liniile radicale sunt dinamice şi totuşi extrem de elegante. Detalii precum grila radiatorului în negru cromat şi capacele negre lucioase ale oglinzilor evidenţiază caracterul sportiv al automobilului: Acest lucru este subliniat de plafonul standard din carbon. Mai mult, şasiul adaptiv M, care se adaptează la condiţiile actuale de condus şi acceptă BMW xDrive M, asigură o dinamică de condus de neegalat. Indiferent că vorbim de Coupé, de Cabriolet sau de Gran Coupé cu patru uşi, aceste automobile oferă superlative din toate punctele de vedere.

Perioada de producţie BMW M8 Competition: 2019 – prezent

Motoare: 4,4 litri (625 CP, 460 kW), 8 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.867 – 5.098 mm / 1.907 – 1.948 mm / 1.353 – 1.420 mm

BMW X3 M COMPETITION (F97).

Imagine cu trei sferturi din partea frontală a BMW M BMW X3 M F97, rulând

O versiune M a modelului BMW X3 este disponibilă pentru prima dată în 1993. Cu motorul său twin turbo pe benzină extrem de puternic cu 6 cilindri extrem de performanţi, automobilul accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4 secunde şi, după reproiectare, în doar 3,8 secunde. Un xDrive M cu tracţiune integrală cu diferenţial M activ asigură puterea completă a întregii capacităţi de 480 CP (353 kW) de fiecare dată – o combinaţie fascinantă dintre ADN-ul X şi cel M. Acelaşi lucru este valabil şi pentru modelul BMW X3 M Competition cu 510 CP (375 kW).

BMW X3 M îşi arată puterea şi la exterior. Liniile orizontale conectează partea frontală sigură de sine cu uimitoarea parte din spate. Grila frontală în negru lucios şi elementele grilei M de pe laterale, cu structurile lor tridimensionale, sugerează la exterior tehnologia de înaltă calitate care aşteaptă în interiorul automobilului: de exemplu, scaunele M sport oferă un suport lateral excepţional sau ornamentele interioare M din carbon. Aşadar, automobilul este întotdeauna gata să fie etalat pe orice teren.

Perioada de producţie BMW X3 M: 2019 – prezent

Motoare: 3,0 litri (480 – 510 CP, 353–375 kW), 6 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.726 mm / 1.897 mm / 1.669 mm

BMW X4 M (F98).

Imagine din partea laterală a BMW M BMW X4 M F98, staţionând

Modelul M este lansat odată cu a doua generaţie a BMW X4 în 2019. Eleganţa sportivă a modelului de bază este prezentată şi mai clar şi mai precis: Elementele de design exclusive ale pachetului exterior M Carbon opţional (nu mai sunt disponibile ca pachet după reproiectarea modelului, ci doar ca nişte componente individuale din fibră de carbon), de la prizele de aer din bara spoiler până la capacele oglinzii, subliniază caracterul sportiv al SUV-ului/Coupé crossover. Automobilul împarte specificaţiile tehnice şi motoarele cu BMW X3 M: BMW X4 M se mândreşte cu 480 CP (353 kW), iar X4 M Competition, cu 510 CP (375 kW) şi are, după reproiectarea modelului, un cuplu enorm de 650 Nm. Datorită pachetului opţional M Driver, automobilele ating viteze maxime de 280 şi, respectiv, 285 km/h. BMW X4 M combină performanţe remarcabile şi exclusivitate cu un temperament expresiv.

Perioada de producţie BMW X4 M: 2019 – prezent

Motoare: 3,0 litri (480 – 510 CP, 353–375 kW), 6 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.758 mm / 1.927 mm / 1.618 mm

BMW X5 M (E70, F85, F95).

Imagine cu trei sferturi din partea din spate a BMW M BMW X5 M F95, staţionând

A doua generaţie a primului SUV sportiv al BMW este reproiectată în 2009 de BMW M GmbH, creând astfel primul BMW X5 M (E70). Propulsat de două turbocompresoare, motorul pe benzină cu cilindri V8 de 4,4 litri, unul dintre cele mai utilizate motoare M, produce 555 CP (408 kW). Împreună cu X6 M, aceasta este prima dată când un BMW are tracţiunea integrală xDrive – ca versiune M, desigur. Automobilul are un aspect discret şi dinamica de condus M clasică.

Aceste elemente sunt transmise modelului următor (F85) şi motorului twin-turbo de 4,4 litri, care aduce 575 CP pe autostradă datorită noii transmisii M cu 8 trepte. În acest caz, aerodinamica celei de-a treia generaţii BMW X5 este îmbunătăţită prin elemente tipice M, precum prizele de aer.

Următoarea generaţie a BMW X5 M (F95) combină cu măiestrie ADN-ul M şi pe cel X în materie de performanţă şi dinamică de condus cu interioare elegante şi confort sporit. Motorul twin turbo pe benzină cu 8 cilindri oferă 600 CP (441 kW) în cazul BMW X5 M şi 625 CP (460 kW) în cazul BMW X5 M Competition. Cu pachetul opţional M Driver, SUV-ul atinge o viteză maximă de 290 km/h. 

Perioada de producţie BMW X5 M: 2009 – 2013, 2015 – prezent

Motoare: 4,4 litri (555 – 625 CP, 408–460 kW), 8 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.854 – 4.938 mm / 1.933 – 2.013 mm / 1.739 – 1.747 mm

BMW X6 M (E71, F86, F96).

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a BMW M BMW X6 M F96, staţionând

În 2008, atenţia se îndreaptă asupra BMW X6 (E71), primul Coupé/SUV crossover de la BMW. Un an mai târziu, modelul M BMW X6 M îi atrage pe cei care doresc ce e mai bun din ambele lumi: SUV şi automobil sport – dominare şi dinamică de condus extraordinare. Combinaţia dintre xDrive M şi motorul M TwinTurbo pe benzină cu 8 cilindri de 4,4 litri (555 CP/408 kW) oferă SUV-ului o agilitate fără precedent – indiferent de teren.

În 2015, a doua generaţie a modelului X6 M (F86) este gata de lansare, cu familiarul motor twin-turbo de 4,4 litri de la M5 şi X5 M, cu 575 CP (423 kW). Cu pachetul opţional M Driver, automobilul combină un profil asemănător coupé-ului cu prize mari de aer şi atinge 280 km/h.

2019 vine cu o schimbare de model, odată cu X6 M Competition (F96). Acesta se remarcă prin puterea formidabilă dată de cei 625 CP (460 kW) de la xDrive M cu diferenţial M activ şi combină avantajele tracţiunilor spate şi integrală. Detaliile M exclusive, cum ar fi grila frontală neagră sau prizele de aer M cu logo M integrat, subliniază şi mai mult aspectul distinctiv. Modelul BMW X6 M îmbină eleganţa cu supremaţia şi sportivitatea extremă – o combinaţie extraordinară!

Perioada de producţie BMW X6 M: 2009 – prezent

Motoare: 4,4 litri (555 – 625 CP, 408–460 kW), 8 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.876 – 4.948 mm / 1.983 – 2.019 mm / 1.684 – 1.697 mm

BMW Z3 M (E36/7, E36/8).

Imagine din partea laterală a BMW M BMW Z3 M E36/8, staţionând

În 1995, BMW lansează autenticul Z3, un roadster bazat pe fostul BMW 3 Compact (E36). Din 1997, utilizând motorul fostului BMW M3 (E36), automobilul oferă performanţe excepţionale, în special în dinamica de condus şi lasă în urmă concurenţi mult mai puternici. Un an mai târziu, versiunea cu plafon fix este disponibilă şi ca model M. Începând din 2001, BMW echipează ambele versiuni – Coupé şi Roadster – cu motorul succesorului M3 (E46), creând o manevrabilitate mai dinamică, cu aproape aceeaşi putere, datorită temperamentului său de turaţie mare. 

Perioada de producţie BMW Z3 M: 1997 – 2002

Motoare: 3,2 litri (321 – 325 CP, 236–239 kW), 6 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.025 mm / 1.740 mm / 1.279 mm

BMW Z4 M (E85, E86, G29).

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a BMW M BMW Z4 M G29, rulând pe stradă

Succesorul modelelor Z3 Roadster şi Coupé creşte semnificativ ca dimensiune şi oferă mult mai mult confort, motiv pentru care este numit Z4. După o reproiectare în 2006, automobilul, proiectat de Chris Bangle, este disponibil şi ca Z4 M, cu motorul de la BMW M3 (E46), dar acum cu puterea maximă de 343 CP (252 kW). Modelele Roadster (E85) şi Coupé (E86) sunt lansate în acelaşi timp. 

BMW nu a produs o versiune M pentru succesorul său, E89, dar G29 este disponibil ca M40i. Având partea din faţă lată, plată şi o capotă lungă, acesta continuă conceptul de design al roadster-ului şi oferă o experienţă de condus extrem de sportivă. Totul se datorează motorului de 340 CP (250 kW), şasiului M adaptiv şi diferenţialului M Sport. 

Perioada de producţie BMW Z4 M: 2006 – 2008, 2019 – prezent

Motoare: 3,0 – 3,2 litri (340 – 343 CP, 250 – 252 kW), 6 cilindri

Lungime/lăţime/înălţime: 4.091 – 4.321 mm / 1.781 – 1.861 mm / 1.268 – 1.304 mm

BMW M Automobile BMW staţionând în faţa unui partener BMW

AUTOMOBILE RULATE APROBATE BMW.

Imagine cu trei sferturi din partea din spate a BMW M BMW M8 F92, staţionând cu un model

BMW M8 COUPÉ.

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a BMW M BMW M8 Cabriolet F91, staţionând

BMW M8 CABRIOLET.

Imagine cu trei sferturi din partea laterală a BMW M BMW M8 Gran Coupé F93, staţionând

BMW M8 GRAN COUPÉ.

Consum de combustibil şi emisii de CO₂.

  • BMW M3:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 9,8 – 10,2
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 223 – 231

    BMW M4:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 9,8 – 10,1
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 223 – 230

    BMW M5:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 11,1 – 11,3
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 253 – 259

    BMW M8 Coupé:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 11,0 – 11,4
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 251 – 260

    BMW M8 Cabriolet:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 11,2 – 11,6
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 255 – 264

    BMW M8 Gran Coupé:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 11,2 – 11,6
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 156 – 264

    BMW X3 M:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 10,6 – 11,0
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 241 – 251

    BMW X4 M:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 10,5 – 10,9
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 238 – 248

    BMW X5 M:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 13,3 – 13,6
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 303 – 308

    BMW X6 M:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 13,1 – 13,3
    Emisii medii de CO₂, în g/km: 299 – 305

    Datele oficiale despre consumul de combustibil şi emisiile de CO₂ au fost determinate în conformitate cu procedura de măsurare obligatorie şi respectă Regulamentul (UE) 715/2007 valabil la momentul aprobării acestora. Cifrele WLTP iau în considerare orice echipamente opţionale în cazul autonomiei. Pentru automobilele de tip nou testate începând cu 01.01.2021, nu mai există date oficiale conform NEDC, ci doar conform WLTP. Pentru mai multe informaţii despre procedurile de măsurare WLTP, vizualizaţi www.bmw.de/wltp.
    Pentru mai multe informaţii despre consumul oficial de combustibil şi despre emisiile oficiale de CO₂ ale noilor automobile pentru pasageri consultă „Ghidul consumului de combustibil, emisiilor de CO₂ şi al consumului de electricitate ale noilor automobile pentru pasageri”, care este disponibil gratuit la toate punctele de vânzare, Deutsche AutomobilTreuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern- Scharnhausen, şi la https://www.dat.de/co2/.