Declaraţie privind accesibilitatea.
BMW România S.R.L. (denumit în continuare „BMW”) proiectează website-ul astfel încât să fie accesibil, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 232/2022 privind cerințele de accesibilitate aplicabile produselor și serviciilor. Prezenta declaraţie privind accesibilitatea se aplică ofertei disponibile pe website-ul www.bmw.ro.
În mod special, Legea nr. 232/2022 obligă furnizorii de servicii, printre altele, să proiecteze serviciile de comerţ electronic astfel încât acestea să fie accesibile şi utilizabile de către persoanele cu dizabilităţi, în mod obişnuit, fără dificultăţi speciale şi, în principiu, fără ajutor extern. Aceste cerinţe au fost detaliate suplimentar în Regulamentul de punere în aplicare a Legii privind accesibilitatea, conform căruia trebuie respectate întotdeauna cele mai noi standarde tehnologice. Pe lângă cerinţele tehnice, reglementările legale obligă furnizorii de servicii să pună la dispoziţie anumite informaţii într-un format accesibil.
Descriere generală a serviciului şi explicaţii necesare pentru înţelegerea funcţionării serviciului.
BMW oferă pe website-ul său diverse servicii de comerţ electronic (denumite în continuare „servicii”) care permit clienţilor achiziţionarea de produse şi servicii online. Serviciile disponibile sunt descrise mai jos.
Conţinutul online care nu face parte din serviciile descrise poate să nu fie (încă) accesibil complet.
Comanda online a automobilelor.
Comanda online a unui automobil începe pe pagina principală BMW. În funcţie de disponibilitate, sunt oferite diferite opţiuni pentru a comanda automobile:
Există mai multe modalităţi de accesare a acestor opţiuni:
- Căutare automobile noi sau Căutare automobile rulate. Clienţii pot căuta automobile noi sau rulate, cu configuraţii specifice. După selectarea unui model, aceştia pot alege, în funcţie de disponibilitate, între achiziţie, leasing, sau solicitarea unei consultanţe. De asemenea, pot vizualiza modele similare şi/sau adăuga modelul preferat în lista de favorite.
- Configurarea personalizată a unui automobil în Configurator. După alegerea unui model de bază, clienţii pot crea o configuraţie personalizată. Ulterior, pot opta pentru a achiziţiona, contracta un leasing, sau solicita consiliere pentru modelul configurat. Configuraţia poate fi salvată, poate fi vizualizat un rezumat şi pot fi explorate modele similare existente deja în stoc.
Decizia între achiziţie sau leasing este luată în timpul procesului de finalizare a comenzii. Pentru leasing, procesul de comandă este completat de o cerere către BMW Financial Services.
Pe parcursul finalizării comenzii, clienţii îşi pot exprima interesul pentru o evaluare a automobilului personal în vederea unui Trade-In prin intermediul partenerilor participanţi. Aceştia pot primi o estimare fără caracter obligatoriu, completând datele personale şi cele ale automobilului.
Pentru a comanda un automobil, nu este necesar un cont de utilizator BMW (BMW ID); în acest caz, comanda poate fi trimisă ca oaspete.
BMW ConnectedDrive.
Clienţii pot beneficia de servicii digitale pentru automobilele BMW deţinute, în magazinul online BMW ConnectedDrive. Aceştia pot adăuga şi achiziţiona online servicii pentru modelul deja deţinut. Serviciile disponibile variază în funcţie de modelul clientului. Este necesar un BMW ID, iar automobilul trebuie să fie asociat cu acesta.
Accesorii şi servicii.
În Configuratorul pentru accesorii BMW, clienţii pot căuta şi achiziţiona online accesorii din diverse categorii de produse, pentru a-și îmbunătăți experienţa de condus.
În plus faţă de achiziția online unui automobil, în Căutare automobile noi sau Configurator, clienţii pot selecta, în funcţie de disponibilitate, piese şi accesorii, sau pachete de service şi întreţinere.
Lifestyle.
Magazinul online BMW pentru lifestyle oferă clienţilor colecţii şi accesorii. Aceştia pot căuta şi achiziţiona produse online, folosind filtre şi categorii diverse.
Programare online.
Clienţii pot face o programare în service la un partener BMW folosind Programare online, alegând serviciile dorite pentru automobilul deţinut şi data programării. Este necesar un BMW ID, iar automobilul trebuie să fie asociat cu acesta.
Test drive.
Clienţii pot rezerva un test drive cu modelul BMW dorit prin Solicită un test drive, completând datele personale, alegând data şi ora dorită, precum şi partenerul BMW de la care doresc să efectueze sesiunea de test drive. Pentru a rezerva un test drive este necesar un BMW ID.
Respectarea cerinţelor privind accesibilitatea.
BMW România S.R.L. urmăreşte să asigure accesibilitatea website-ului său în diverse moduri, inclusiv adaptarea pentru tehnologii de asistenţă. În acest scop, dezvoltarea website-urilor respectă standardele tehnice prevăzute de standardul european EN 301 549 şi criteriile de succes din Directiva privind accesibilitatea website-urilor (WCAG) 2.1, la nivelurile de conformitate A şi AA.
Subpaginile relevante ale website-ului oferă, de asemenea, informaţiile prevăzute de Legea nr. 232/2022 privind cerințele de accesibilitate într-un format accesibil.
Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Ministerul Economiei, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Autoritatea pentru Digitalizarea României, Consiliul Național al Audiovizualului, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Consiliul Concurenței.
Feedback şi contact.
Nu ezita să ne contactezi dacă ai întrebări.
Telefon: +40 312 297 499
E-mail: infobmw@bmw.ro
Disponibilitate: de luni până vineri, între 08:00-18:00 (cu excepția sărbătorilor legale).
Actualizarea declaraţiei.
Prezenta declaraţie privind accesibilitatea a fost actualizată ultima dată la 28 iunie 2025.