BMW iX3: Consum de energie (mixt, WLTP), în kWh/100 km[1]: 17,6 – 18,0; Autonomie electrică (WLTP) în km[2]: 461 – 471
Beneficiile legate de costurile automobilelor electrice.
Automobilele electrice reprezintă mai mult decât o investiție în viitor. În prezent, acestea oferă deja o gamă largă de beneficii care devin din ce în ce mai convingătoare cu fiecare nouă generație de modele. Un automobil electric este mai scump la achiziţie față de unul cu motor cu ardere internă de dimensiuni comparabile. Cu toate acestea, pe întreaga sa durată de viață, costul total implicat de deținerea unui model electric BMW este mai mic.
Beneficiile automobilelor electrice în viața de zi cu zi.
Cu un model electric BMW, mobilitatea devine din ce în ce mai ușoară, în special în orașe. În unele țări, benzile de autobuz sunt adesea aprobate pentru automobilele electrice private. Taxele de parcare sunt de obicei reduse sau chiar eliminate.
Baterii cu o durată de viață impresionantă.
Bateriile automobilelor electrice au fost dezvoltate cu cea mai mare atenție. Conducătorii auto pot avea un impact pozitiv asupra duratei de viață a bateriei unui model electric, prin adaptarea propriului comportament de condus. De asemenea, și prin menținerea stării de încărcare recomandate de 10-80%. Gestionarea inteligentă a căldurii reglează bateria la temperatura optimă de funcționare și previne supraîncălzirea.
Impactul automobilelor electrice asupra mediului.
Beneficiile recuperării energiei în cazul automobilelor electrice.
Frânarea regenerativă este cunoscută și sub numele de recuperare a energiei. În acest proces, energia cinetică este transformată în energie electrică atunci când automobilul frânează. Autonomia unui model electric depinde de comportamentul la volan și de profilul rutei. Un alt beneficiu este reducerea poluării cauzate de abraziunea plăcuțelor de frână.
BMW i5 M60 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,5–18,1; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 457–516
Eficiență sporită.
Randamentul unui automobil indică proporția de energie furnizată care este utilizată efectiv pentru propulsarea sa înainte. Dacă se iau în considerare ciclul de conducere prescris de UE (WLTP) și pierderile survenite în timpul încărcării și descărcării bateriei, randamentul actualei generații BMW de sisteme de propulsie electrică este de aproximativ 75%.
Aproximativ 75% din energia încărcată este utilizată efectiv pentru propulsarea automobilului atunci când conduci un model electric BMW. În cazul automobilelor cu motor cu ardere internă, randamentul în condiții comparabile este de aproximativ 33%. Pierderile de randament la motoarele cu ardere internă sunt rezultatul căldurii reziduale.
Gamă largă de modele electrice BMW.
BMW i4 eDrive40 Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 491–600
BMW i4 M50 xDrive Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 21,9–17,7; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 416–516
BMW i5 eDrive40 Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,8–16; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 499–579
BMW i5 M60 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,5–18,1; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 457–516
BMW i5 eDrive40 Touring: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 19,4–16,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 480–560
BMW i5 M60 xDrive Touring: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,9–18,3; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 442–506
BMW i7 xDrive60 Limousine: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 569–624
BMW i7 M70 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 488–559
BMW iX1 eDrive20: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 430–474
BMW iX2 xDrive30: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 417–449
BMW {model.description}: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: {techdata.electricConsumption}; autonomie electrică, WLTP în km[2]: {techdata.electricRangeWltpCombined}
BMW {model.description}: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: {techdata.electricConsumption}; autonomie electrică, WLTP în km[2]: {techdata.electricRangeWltpCombined}
Întrebări frecvente.
Totul despre electromobilitate.
Consum și emisii CO₂.
BMW i4 eDrive40 Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 491–600
BMW i4 M50 xDrive Gran Coupe: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 21,9–17,7; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 416–516
BMW i5 eDrive40 Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 18,8–16; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 499–579
BMW i5 M60 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,5–18,1; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 457–516
BMW i5 eDrive40 Touring: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 19,4–16,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 480–560
BMW i5 M60 xDrive Touring: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,9–18,3; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 442–506
BMW i7 xDrive60 Limousine: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 569–624
BMW i7 M70 xDrive Sedan: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 488–559
BMW iX1 eDrive20: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 430–474
BMW iX2 xDrive30: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; autonomie electrică, WLTP în km[2]: 417–449
BMW {model.description}: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: {techdata.electricConsumption}; autonomie electrică, WLTP în km[2]: {techdata.electricRangeWltpCombined}
BMW {model.description}: Consum de energie, cumulat WLTP, în kWh/100 km[1]: {techdata.electricConsumption}; autonomie electrică, WLTP în km[2]: {techdata.electricRangeWltpCombined}
[1] Datele oficiale cu privire la consumul de combustibil, emisiile de CO₂, consumul de energie electrică și autonomia electrică au fost stabilite în conformitate cu procedura de măsurare prescrisă și respectă versiunea în vigoare Regulamentului (CE) 715/2007 și a Regulamentului (UE) 1151/2017. Pentru autonomie, datele determinate conform WLTP iau în considerare orice echipamente opționale (disponibile în acest caz pe piața din Germania). Pentru automobilele care au fost nou aprobate ca tip începând cu 1 ianuarie 2021, există doar datele oficiale conform WLTP. În plus, valorile NEDC sunt șterse din certificatele de conformitate începând cu 1 ianuarie 2023 conform Regulamentului UE 195/2022. Pentru mai multe informații despre procedurile de măsurare WLTP, accesează www.bmw.com/wltp.
Mai multe informaţii despre consumul de combustibil și despre emisiile oficiale de CO₂ în funcţie de model ale noilor automobile pentru pasageri consultă „Ghidul consumului de combustibil, emisiilor de CO₂ și al consumului de electricitate ale noilor automobile pentru pasageri”, disponibil gratuit la toate punctele de vânzare, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Germany, şi la https://www.dat.de/co2/.
[2] Autonomia depinde de diverşi factori, în special: stilul individual de a conduce, caracteristicile rutei, temperatura exterioară, încălzire/sistemul de climatizare, sistemul de precondiţionare.
[3] Performanţele de încărcare depind de starea încărcării, temperatura ambientală, profilul individual de condus şi de utilizarea consumatorilor auxiliari. Intervalele de autonomie prezentate au la bază condiţiile optime WLTP. Durata de încărcare se aplică pentru o temperatură ambientală de 23 de grade Celsius după o călătorie şi poate diferi în funcţie de comportamentul de utilizare.
[4] Autonomia reîncărcată în km după 10 minute de încărcare de mare putere a fost determinată în conformitate cu DIN70080 în ciclul WLTP. Aceasta depinde de echipamentul vehiculului, de profilul individual de condus, de temperatura mediului ambiant, de starea de încărcare și de utilizarea consumatorilor suplimentari.