BMW i5 M60 xDrive Sedan: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 19,5–17,1; autonomie electrică, WLTP în km: 473–539
Valorile indicate se bazează pe procedura obligatorie de măsurare WLTP. Valorile reale depind de diverşi factori, cum ar fi greutatea încărcăturii, stilul de condus, traseul, condiţiile meteorologice, consumul electric auxiliar (inclusiv aer condiţionat), anvelope, starea bateriei.
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 18–14,9; autonomie electrică, WLTP în km: 506–613
Valorile indicate se bazează pe procedura obligatorie de măsurare WLTP. Valorile reale depind de diverşi factori, cum ar fi greutatea încărcăturii, stilul de condus, traseul, condiţiile meteorologice, consumul electric auxiliar (inclusiv aer condiţionat), anvelope, starea bateriei.
Ce face ca un automobil electric să fie special.
Motoarele electrice impresionează cu acceleraţia lor puternică.
În comparaţie cu un motor cu ardere internă, puterea unui motor electric este dezlănţuită şi mai dinamic. Atunci când este acţionată, întreaga sa putere este furnizată fără întârziere.
Bateria maşinii electrice înlocuieşte rezervorul de combustibil.
Condu cu electricitate, în loc să consumi combustibil. Un model electric nu are rezervor de benzină sau motorină. Are o baterie de automobil electric, bine protejată pentru a rezista la un accident, împreună cu un sistem de încărcare.
Energia recuperată în timpul frânării încarcă bateria.
Automobilele cu motor electric au un sistem de frânare regenerativ. Spre deosebire de sistemele de frânare convenționale, acesta recuperează energie. Acest lucru este cunoscut sub numele de recuperare sau recuperare de energie.
Bateria automobilului electric BMW. Bine de știut.
Capacitate, putere de încărcare sau greutate. O mulţime de termeni sunt utilizaţi pentru bateriile auto electrice. O scurtă prezentare generală.
O durată lungă de viață este valoarea inerentă a unei baterii a unui automobil electric.
La fel ca un motor cu ardere internă, bateria unui automobil electric este cea mai valoroasă componentă a unui model BMW. Printre altele, prețul unei baterii de automobil electric depinde de capacitatea acesteia. Pe scurt, cu cât bateria unui astfel de model poate stoca mai multă energie, cu atât costă mai mult. Cu toate acestea, conducătorii auto pot avea un impact pozitiv asupra duratei de viață a bateriei unui automobil electric prin adaptarea propriului comportament de condus. Funcțiile încorporate ajută, de asemenea, la protejarea acesteia.
Influențează pozitiv durata de viață a bateriei automobilului electric.
Bateria unui model electric a fost dezvoltată cu cea mai mare atenție. Cu toate acestea, autonomia și performanțele de încărcare scad în timp, ca parte dintr-un proces de îmbătrânire în condiții normale de uzură. Acest lucru este cunoscut sub denumirea de stare de sănătate (SoH). Acest termen exprimă capacitatea energetică maximă a unei baterii de automobil electric uzate în comparație cu una nouă. Un SoH mai scăzut echivalează cu o autonomie mai mică. Dar poți maximiza durata de viață a bateriei printr-un tratament atent și un stil de condus prudent.
Recomandări pentru optimizarea duratei de viață a bateriei modelului tău electric.
Modul în care bateria automobilului electric își păstrează nivelul ridicat de energie.
Bateria unui automobil electric este proiectată pentru toate tipurile de situații zilnice de condus, dar este supusă îmbătrânirii fizice. Un aspect al îmbătrânirii sale este legat de timp, prin vârsta sa în ani. Cu cât sunt evitate mai consecvent nivelurile superioare de încărcare și temperaturile ridicate ale bateriei atunci când automobilul este parcat, cu atât îmbătrânirea sa în funcție de timp este mai redusă. Al doilea aspect al îmbătrânirii este influențat semnificativ de numărul de cicluri de încărcare și descărcare. Acest lucru este desemnat prin termenul de îmbătrânire ciclică. Aceasta este redusă, printre altele, de un stil de conducere anticipativ și de o putere de încărcare moderată.
Experiența pe termen lung folosind exemplul BMW i3.
Durabilitatea bateriilor automobilelor electrice BMW este demonstrată de modelul nostru electric de pionierat, BMW i3. Am observat procesul de îmbătrânire a bateriei sale de automobil electric încă din 2013. Și chiar înainte de asta, în timpul dezvoltării BMW i3, am analizat procesul de îmbătrânire prin simularea acestuia în teste complexe de conducere și încărcare.
Baterii concepute pentru noile generații de automobile electrice BMW.
În comparație cu modelele actuale, primele modele BMW i3 aveau baterii pentru automobile electrice foarte mici. Dar, datorită progreselor tehnice și bateriilor mai mari, generațiile noi de automobile electrice BMW sunt mai bine echipate pentru a face față îmbătrânirii. În orice caz, deoarece acest lucru este afectat în cazuri individuale de mulți factori, este imposibil să se facă o afirmație generală cu privire la procesul de îmbătrânire al tuturor modelelor electrice.
Structura unui motor electric. Simplificat.
Cum funcţionează un motor electric.
Un motor electric transformă curentul în mișcare. Acesta are două componente cheie: rotorul și statorul. După cum sugerează și numele său, rotorul se rotește. Acest lucru se întâmplă prin interacțiunea câmpului magnetic al rotorului și statorului. Câmpul magnetic al rotorului este generat de magneți sau de curent, în funcție de tipul de motor. Motorul electric transmite această mișcare de rotație roților prin intermediul unei transmisii cu 1 viteză. Când te uiți la ciclul de conducere (WLTP), eficiența unui motor electric este de peste trei ori mai mare decât cea a unui motor cu ardere internă. Automobilele electrice BMW sunt adesea echipate cu motoare sincrone excitate cu curent foarte eficiente, așa-numitele CESM-uri.
Beneficiile motoarelor sincron acţionate de curent (CESM).
Un avantaj de bază la BMW este utilizarea pe scară largă a SSM-urilor. Aceste motoare se disting prin renunțarea la utilizarea de "elemente de pământuri rare" în rotor. În comparație cu alte tipuri de motoare, SSM-urile au caracteristici de putere eficiente și, de asemenea, accelerează bine la viteză mare. Acest lucru este util în cazul depășirii pe autostradă. SSM-urile au, de asemenea, un consum eficient. Deoarece magnetizează rotorul cu curent, acestea funcționează fie cu randament optimizat, fie cu putere optimizată, în funcție de situație.
Beneficiile motoarelor sincrone acţionate cu magneţi permanenţi (PMSM).
Un motor electric de tip PMSM dispune de o densitate mare de putere. Într-un spațiu dat, acesta poate genera niveluri înalte de putere comparabile. Din punct de vedere tehnic, se deosebește de un CESM prin faptul că generează câmpul magnetic în rotor în mod diferit, prin producerea acestuia de către magneți permanenți. Prin urmare, un PMSM este ideal pentru integrarea în transmisia automobilelor plug-in hybrid (PHEV) și a automobilelor M-PHEV (BMW XM).
Inginerie simplă. Simplu de condus.
Un model electric BMW accelerează imediat. Fără a fi nevoie să folosești ambreiajul și să schimbi viteza. Spre deosebire de un motor cu ardere internă, un motor electric își pune puterea la dispoziție chiar mai rapid. Cuplul său este mare și aproape constant în intervalele de viteză inferioare. La viteze mai mari, motorul electric își poate mobiliza întreaga putere în orice moment. Spre deosebire de un motor cu combustie, viteza sa nu trebuie reglată prin schimbarea treptei de viteză.
Conducerea unui model BMW electric.
O experiență deosebită.
Un automobil BMW electric se conduce relaxant și liniștit, dar în același timp într-un mod familiar. Când apeși pedala, accelerează imediat, puternic și cu o modulație excelentă. Iar la frânare, pedala se simte ușor. De asemenea, are un centru de greutate coborât, datorită faptului că bateria este amplasată sub șasiu. Astfel, modelul tău BMW are o ținută de drum excelentă.
De ce o maşină electrică accelerează atât de repede.
Utilizarea unei transmisii cu 1 viteză înseamnă că automobilul BMW electric accelerează fără întreruperi, fără schimbări. Cuplul este imediat disponibil atunci când apeşi pedala de acceleraţie. Când ridici piciorul de pe pedală, modelul tău BMW încetineşte la fel de uşor, în funcţie de preferinţele tale şi de setarea de recuperare a energiei selectată.
Modul de frânare a unui automobil BMW cu recuperare inteligentă a energiei.
Sistemul de frânare al unui model BMW electric analizează situațiile de frânare pentru eficiență crescută și utilizează întregul potențial de recuperare al motorului electric. Dacă este necesar, este activat și sistemul de frânare convențional. Această interacțiune inteligentă recuperează energia maximă, menajează frânele și reduce emisiile de particule ale frânei.
Întrebări frecvente.
Mai multe informații.
Autonomie electrică.
Automobilele noastre electrice dispun de o autonomie care îți permite să călătorești cu ușurință pe distanțe mai lungi. Planificatorul de traseu îţi va arăta unde poţi încărca automobilul pe drum.
Încărcare la domiciliu.
Încarcă automobilul tău electric sau plug-in hybrid peste noapte sau între deplasări. Începe ziua gata de plecare și adaptează ușor încărcarea automobilului tău BMW electric la viața ta de zi cu zi.
Menţiuni legale.
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé2: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 18–14,9; autonomie electrică, WLTP în km: 506–613
BMW i4 M60 xDrive Gran Coupé2: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 20,9–16,8; autonomie electrică, WLTP în km: 433–546
BMW i5 eDrive40 Sedan2: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 17,9–14,7; autonomie electrică, WLTP în km: 513–626
BMW i5 M60 xDrive Sedan2: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 19,5–17,1; autonomie electrică, WLTP în km: 473–539
BMW i5 eDrive40 Touring2: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 18,6–15,4; autonomie electrică, WLTP în km: 495–602
BMW i5 M60 xDrive Touring2: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 20,1–17,7; autonomie electrică, WLTP în km: 455–522
BMW i7 xDrive602: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 19,6–18,5; autonomie electrică, WLTP în km: 589–624
BMW i7 M70 xDrive2: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 23,7–20,8; autonomie electrică, WLTP în km: 490–559
BMW iX1 eDrive202: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 17,1–15,5; autonomie electrică, WLTP în km: 431–473
BMW BMW iX2 xDrive302: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 17,7–16,3; autonomie electrică, WLTP în km: 418–449
BMW iX xDrive602: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 17,9 – 21,9; autonomie electrică, WLTP în km: 563 – 701
BMW iX M70 xDrive2: consum de energie electrică, combinat WLTP în kWh/100 km¹: 23,5–20,6; autonomie electrică, WLTP în km: 521–600
¹ Datele oficiale privind consumul de combustibil, emisiile de CO₂, consumul de energie electrică şi autonomia electrică au fost stabilite în conformitate cu procedura de măsurare prescrisă şi respectă versiunea în vigoare a Regulamentului UE 1151/2017. Pentru autonomie, datele determinate conform WLTP iau în considerare orice echipamente opţionale (disponibile în acest caz pe piaţa din Germania). Pentru automobilele care au fost nou aprobate ca tip începând cu 1 ianuarie 2021, există doar datele oficiale conform WLTP. În plus, valorile NEDC sunt şterse din certificatele de conformitate începând cu 1 ianuarie 2023 conform Regulamentului UE 195/2022. Pentru mai multe informaţii despre procedurile de măsurare WLTP, accesează www.bmw.com/wltp
Mai multe informaţii despre consumul de combustibil şi despre emisiile oficiale de CO₂ în funcţie de model ale noilor automobile pentru pasageri consultă „Ghidul consumului de combustibil, emisiilor de CO₂ şi al consumului de electricitate ale noilor automobile pentru pasageri”, disponibil gratuit la toate punctele de vânzare, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Germania, şi la https://www.dat.de/co2/.
² Valorile indicate se bazează pe procedura obligatorie de măsurare WLTP. Valorile reale depind de diverşi factori, cum ar fi greutatea încărcăturii, stilul de condus, traseul, condiţiile meteorologice, consumul echipamentelor auxiliare (cum ar fi aerul condiţionat), anvelopele, starea bateriei.