BMW Isetta

65 DE ANI BMW ISETTA

BMW este recunoscut în prezent pentru automobile premium sportive. De-a lungul timpului compania a creat segmente care au transformat industria auto, precum cel al modelelor sedan foarte sportive, deschis acum 36 de ani cu BMW M5, sau cel al modelelor Sport Activity Coupé, deschis în 2007 cu BMW X6. Iar în istoria de peste 100 de ani a inovat şi s-a transformat permanent, depăşind momente dificile. Aceasta este povestea unui model care a ajuns să reprezinte simbolul optimismului reconstrucţiei germane postbelice: „Biluţa de giugiulit” pe 3 roţi, BMW Isetta.

Citeşte în continuare
65 de ani BMW Isetta

UN NOU TIP DE MOBILITATE.

BMW Isetta

„Bubble cars”.

În perioada dificilă de reconstrucţie a Europei după cel de-al doilea Război Mondial au apărut aşa numitele „bubble cars”. Astfel, BMW a profitat de această oportunitate pentru a cumpăra de la producătorul italian Iso, un proiect cu potenţial care avea să debuteze în martie 1955 cu numele de BMW Isetta. Despre noul model, BMW avea să spună că nu este nici automobil, nici motocicletă, ci „motocoupé”.

ÎNCEPUTURILE BMW ISETTA.

BMW Isetta

Un model extrem de simpatic şi accesibil.

BMW a preluat licenţa Isetta în 1954 şi a îmbunătăţit-o, inclusiv cu o motorizare proprie, monocilindru, pregătind modelul pentru lansarea din 1955. Astfel, BMW Isetta 250 Standard dispunea de un motor cu capacitate cilindrică de 250 cmc, care avea 12 CP şi o viteză maximă de 85 km/h. La un preţ de doar 2.580 DM, s-a bucurat de o recepţie excepţională atât din partea publicului, cât şi a presei. Ca referinţă, un BMW Isetta era de aproximativ cinci ori mai ieftin decât eleganta limuzină BMW 501 şi costa de 15 ori mai puţin decât legendarul roadster BMW 507.

UN MODEL BMW APARTE.

BMW Isetta

Într-o versiune nemaiîntâlnită.

A fost disponibilă şi o versiune cu o singură roată pe puntea spate, foarte populară în Marea Britanie din motiv de taxe. Isetta „tropicale” erau oferite în ţările cu climă caldă, modelul dispunând de grile de ventilaţie în portiere.

ÎNDRĂGIT DE MULŢI.

BMW Isetta

Un model care te captivează instant.

Atunci când era vorba de maşini germane, Elvis Presley prefera BMW 507. Regele Rock'n'Roll a achiziţionat un astfel de model în timpul stagiului militar efectuat în Germania. Ulterior, un al doilea BMW 507 a fost achiziţionat şi a fost oferit cadou actriţei Ursula Anders, Elvis fiind renumit pentru că obişnuia să facă maşini cadou. Legenda spune că şi un BMW Isetta a intrat în atenţia marelui artist, un astfel de model fiind oferit managerului lui, probabil tot în timpul stagiului militar.