BMW M3, E36

BMW M3, E36.

TRADIŢIE ŞI AVANGARDISM.

BMW M3, E36.TRADIŢIE ŞI AVANGARDISM.

În 1992, BMW M a lansat următoarea generaţie a coupé-ului sport de înaltă performanţă BMW M3. Acesta se evidenţia prin designul modern, puterea semnificativ mai mare şi confortul crescut. La o privire mai atentă, însă, fanii automobilelor sport şi-au dat seama imediat că BMW M3 (E36) avea acelaşi ADN de motorsport specific M ca şi predecesorul său. Să privim îndeaproape primul BMW M3 echipat cu motor cu 6 cilindri.

Citeşte în continuare

5 DETALII EXCLUSIVE:

  • 01 Cea de-a doua generaţie a BMW M3
  • 02 Perioada de producţie: 1992 – 1999
  • 03 Motor cu 6 cilindri dispuşi în linie, capabil să urce în turaţii
  • 04 Putere: 286 – 321 CP
  • 05 Disponibil pentru prima dată şi ca model sedan

PIONIERUL CU O TRADIŢIE PUTERNICĂ.

Când cea de-a doua generaţie a BMW M3 a intrat pe piaţă în 1992, iniţial a părut că inginerii au educat modelul sedan sport neadaptat anterior pentru a deveni un gentleman desăvârşit. Pentru mulţi pasionaţi ai modelelor BMW M, prima impresie cu privire la succesorul rebelului BMW M3 (E30), a fost faptul că noul model este destul de rezervat. De fapt, a doua generaţie BMW M3 a atins, încă de la început, un nou nivel în ceea ce priveşte caracterul practic în călătoriile zilnice. Însă, în acelaşi timp, caracterul său M specific a fost accentuat cu ajutorul numeroaselor tehnologii din motorsport. Astfel, BMW M3 (E36) a menţinut puterea impresionantă care a propulsat legendarul predecesor şi pionier şi, în acelaşi timp, şi-a găsit propria identitate urmând căi noi.

Citeşte în continuare
BMW M3, E36
BMW M3, E36

CARISMATICUL CU DOUĂ FAŢETE.

BMW M3 (E36) a fost creat pornind de la motor. Odată cu debutul său, motorul cu şase cilindri dispuşi în linie a debutat şi el pe un model de top BMW Seria 3. Încă de la început, motorul aspirat S50B30 caracteristic BMW a îmbinat ceea ce era mai bun din ambele lumi. Funcţionarea cursivă asemenea motoarelor turbo, era în topul specificaţiilor, mai ales sub sarcină parţială. Cu toate acestea, motorul trebuia să ofere emoţii şi să se simtă ca un motor de curse, totul fără compromisuri. La scurt timp, experţii şi pasionaţii de automobile sport din toată lumea au fost convinşi că inginerii de la BMW M GmbH şi-au atins pe deplin obiectivul. 

BMW M3, E36
BMW M3, E36

NU TE TEME DE IDEI NOI.

Cu BMW M3 (E36), limitele posibilităţilor au fost restabilite. Una dintre marile sale inovaţii a fost reglajul variabil al arborelui cu came, VANOS pe scurt, care a fost utilizat aici pentru prima dată. Această tehnologie de avangardă a oferit dezvoltatorilor noi libertăţi în optimizarea motorului pentru diferite turaţii. VANOS reglează întotdeauna arborele cu came, astfel încât cuplul maxim este disponibil atât la turaţii mici, cât şi la turaţii mari. Motorul oferea 286 CP la o capacitate de 3,0 litri, suficient pentru un raport putere-capacitate impresionant pentru motoarele aspirate clasice – chiar şi pentru standardele din prezent.

BMW M3, E36
BMW M3, E36

PUTEREA NU ESTE DEFINITĂ DE ASPECT.

Din punct de vedere vizual, BMW M3 (E36), şi-a arătat caracterul rezervat încă de la început. Aceia care nu sunt familiari cu detaliile modelului de top al seriei E36 nu-şi vor putea da seama de puterea ascunsă sub contururile sale line. Însă, oglinzile exterioare M aerodinamice, care scad perceptibil rezistenţa aerodinamică, sunt componente distinctive. În plus, erau şi spoilerele faţă şi spate, precum şi jantele speciale de 17". De asemenea, BMW M a coborât şasiul modelului BMW Seria 3 de înaltă performanţă cu până la 3 centimetri. Această nouă apropiere de şosea a fost benefică pentru centrul de greutate şi manevrabilitatea automobilului, dar a oferit modelului BMW M3 şi o postură mult mai lină în comparaţie cu „fraţii” lui mai civilizaţi.

BMW M3, E36
BMW M3, E36
BMW M3, E36
BMW M3, E36

CAPACITATE MAI MARE. PUTERE PE MĂSURĂ.

În toamna anului 1995, BMW M a îmbunătăţit modelul M3. În timp ce schimbările vizibile la exterior erau în mare parte limitate la detalii, precum lentilele acum albe ale semnalizatoarelor şi o retuşare a designului grilei frontale, diferite tehnologii au fost integrate sub caroserie. Inginerii au ridicat BMW M3 (E36), la un nou nivel, în special în ceea ce priveşte motorul. Pe lângă cosmetizare, S50B30 a fost optimizat şi el. Datorită noii capacităţi de 3,2 litri şi a puterii de 321 CP ale motorului S50B32, BMW M3 era capabil de a sprinta de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde, cu jumătate de secundă mai repede ca înainte. 

Puterea crescută era transferată către roţi prin intermediul noii transmisii manuale cu 6 trepte, care înlocuia cutia de viteze cu 5 rapoarte a predecesorului său. Cei care doreau şi mai multă inovaţie puteau opta, din 1996, pentru noua transmisie M secvenţială. Aceasta era o transmisie manuală automatizată cu 6 trepte pe care M GmbH a folosit-o pentru prima dată la E36, înaintea celorlalţi producători dedicaţi de automobile sport din întreaga lume. Pentru a păstra noul potenţial al BMW M3 (E36) sub control în orice moment, din acel moment a început să fie folosit aşa-numitul sistem de frânare din material compozit. Noul său design a scăzut masele nesuspendate şi l-a făcut mai puţin sensibil la stresul termic.

SUB LUMINA REFLECTOARELOR. BMW M3 GT.

BMW M3 GT.

SUB LUMINA REFLECTOARELOR. BMW M3 GT.

La sfârşitul anului 1994, cu doar câteva luni înainte ca BMW M3 (E36), să fie actualizat în mod vast, BMW M GmbH a încântat fanii seriei cu singurul model special autentic. BMW M3 GT (E36), a fost limitat la 350 de exemplare şi a fost oferit exclusiv în Verde British Racing. Inovaţiile privind motorul au oferit o avanpremieră a modelului optimizat BMW M3 (E36), şi au crescut performanţa până la 295 CP/ 217 kW, lăsând neschimbată capacitatea cilindrică. În plus, pentru a îmbunătăţi performanţa au fost făcute modificări, precum spoilerul spate, disponibil în echiparea standard, şi uşile din aluminiu.

SEGMENTUL MODELELOR SPORT COMPACTE DE LA BMW M.

BMW M3 Compact este şi mai puţin cunoscut decât BMW M3 GT. Cu combinaţia sa neobişnuită de console spate caracteristic scurte, masa redusă şi „ingredientele M3”, acesta ar fi fost fără îndoială automobilul sport compact al vremurilor sale. De fapt, modelul nu a fost mai mult decât un prototip. În plus faţă de caroseria semnificativ mai scurtă, interiorul este foarte atractiv. Inginerii M GmbH au decis să elimine tot ceea ce nu era absolut necesar şi, în schimb, au echipat BMW M3 Compact cu scaune sport Recaro şi un roll-bar. Un alt detaliu interesant al acestui concept este sistemul de evacuare cu patru ţevi de eşapament, care a oferit o avanpremieră a BMW M3 (E46).

Citeşte în continuare
BMW M3, E36
BMW M3, E36
BMW M3, E36
BMW M3, E36

MAI PUŢINĂ PUTERE DINCOLO DE EUROPA.

Pentru piaţa nord-americană, BMW M a lansat un BMW M3 care era independent de seria E36. Iniţial, era disponibil în showroomuri chiar ca 325is. Având o capacitate mai mare, S50B30US - folosit din 1994 până la mijlocul anului 1996 - i-a oferit o putere de 243 CP/ 179 kW şi un cuplu de 305 Nm. S52B32US folosit din 1996 a ajuns la aceeaşi putere maximă, dar avea un cuplu de până la 320 Nm. Versiunile europene ale BMW M3, E36, nu au intrat niciodată în mod oficial pe piaţa americană. 

NOILE BMW M3 ŞI BMW M4.

BMW M3 & M4

NOILE BMW M3 ŞI BMW M4.

 

 

Cea de-a şasea generaţie a BMW M3 şi cea de-a doua generaţie a BMW M4 sunt gata de lansare. Descoperă conţinut exclusiv şi o primă impresie despre cele mai noi automobile de înaltă performanţă de la BMW M.

BMW M3, E36. PERFORMANŢĂ REMARCABILĂ.

BMW M3, E36