Instrumentul nostru pentru gestionarea permisiunilor dvs. să utilizăm cookie-uri este offline temporar. Prin urmare, pot lipsi unele funcționalități care necesită consimțământul dvs. să utilizăm cookie-uri.
BMW M3, E46.
UN AUTOMOBIL DE LEGENDĂ.
La puţin timp după trecerea în noul mileniu, cea de-a treia generaţie a BMW M3 a intrat în lumea auto: BMW M3 (E46). Ceea ce a urmat a fost continuarea poveştii de succes fără precedent, care a început în 1986 cu modelul purist BMW M3 (E30), şi a fost consolidată în 1992 cu modelul inovator BMW M3 (E36). Fanii M3 asociază trei caracteristici cu numele de cod E46: plăcerea de a conduce, sunetul fascinant şi modelul special legendar.
5 DETALII EXCLUSIVE:
- 01 Cea de-a treia generaţie a BMW M3
- 02 Perioada de producţie: 2000 – 2006
- 03 Motor cu 6 cilindri dispuşi în linie, capabil să urce în turaţii
- 04 Putere: 343 – 360 CP
- 05 Opţiunea unei transmisii manuale automatizate (SMG)
UN MODEL M3 PENTRU NOUL MILENIU.
BMW M3 Coupé (E46), i-a fascinat pe adevăraţii fani ai maşinilor sport la lansarea sa din anul 2000. Cu construcţia uşoară şi capacitatea de a urca în turaţii a motorului cu 6 cilindri dispuşi în linie, acesta a reprezentat pentru mulţi o revenire la virtuţile emblematicului BMW M3 (E30). Anul următor a apărut un model cabriolet, îmbinând, într-un mod fără precedent, experienţa de condus sportivă cu luxul condusului unei decapotabile.
85.000
Numărul de modele BMW M3 (E46), vândute în perioada de producţie dintre 2000 şi 2006 – cel mai de succes model BMW M de până acum.
DESIGN CLASIC ŞI PROPORŢII PUTERNICE.
Unui model M nu-i lipsesc niciodată elementele de design distinctive. La fel ca în cazul emblematicului BMW M3 (E30), BMW M3 (E46), este recunoscut imediat ca modelul premium al seriei sale datorită numeroaselor detalii. În special, schimbările de aspect, precum apărătoarele de noroi mai late, pragurile laterale speciale şi spoilerul frontal modificat, atrag toate privirile. Aceste schimbări au şi un scop important, în principal în ceea ce priveşte aerodinamica. Acelaşi lucru este valabil şi pentru aşa-numitul spoiler „Gurney” din spate: aripioara scade portanţa în mod considerabil şi, astfel îmbunătăţeşte tracţiunea – esenţială în virajele mai rapide.
Din lateral, branhiile cromate ale BMW M3 (E46), situate în partea superioară a aripilor faţă, sunt detalii care ies în evidenţă. Iniţial, acestea au fost canale de aer pentru răcirea motorului. Însă, în timpul testelor, s-a dovedit că acele canale nu erau necesare. Cu toate acestea, au fost păstrate – şi au devenit un detaliu atât de emblematic, încât au captat atenţia tuturor, nu doar a fanilor BMW M. De asemenea, alte elemente care nu pot fi trecute cu vederea sunt oglinzile exterioare speciale, care au formă aerodinamică pentru a scădea rezistenţa aerodinamică. Priza de aer de pe capotă, aşa-numita powerdome, care poate fi recunoscută prin curbura de pe capotă, a creat spaţiu pentru sistemul de admisie puternic al motorului. Designul capotei nu lasă nicio îndoială asupra puterii reale ascunse sub aceasta.
RECONCEPUT ÎN 2003.
EMOŢII PURE. Motorul BMW M3 (E46).
Performanţa excepţională este oferită de motorul cu 6 cilindri caracteristic seriei BMW M. Motorul S54B32, cu o capacitate de 3,2 litri, a continuat tradiţia predecesorului său. Cu toate acestea, a fost o dezvoltare aproape complet nouă. Acesta este considerat pionierul conceptului BMW capabil să urce în turaţii, acum consacrat, la care trecerea la următoarea treaptă este necesară doar la aproape 8.000 de turaţii.
Combinaţia plină de emoţie şi inspirată din motorsport, a ajutat M3 să ajungă la puterea maximă de 343 CP (252 kW) şi un cuplu de 365 Nm – fiind totodată distins de opt ori cu premiul „Engine of the Year”. Un punct de referinţă în evoluţia de succes a acestui concept: pentru funcţionarea extrem de lină şi performanţă maximă pe o plajă largă de turaţii, inginerii au optat pentru un sistem VANOS dublu. Spoilerul faţă atractiv asigură menţinerea apei şi a uleiului în intervalul optim de temperatură şi disponibilitatea puterii maxime a motorului în orice moment. În plus, acesta permite şi răcirea sistemului de frânare al maşinii. Cu prizele de aer generoase, spoilerul oferea M3 (E46), o apariţie încrezătoare şi inconfundabilă.
FĂRĂ SCUZE. ÎNTOTDEAUNA MERGI MAI DEPARTE.
Cumpărătorii celei de-a treia generaţii M3 aveau posibilitatea de a alege între transmisia manuală cu 6 trepte şi transmisia SMG cu 6 trepte. Cea din urmă, este o transmisie manuală automatizată, pe care conducătorul o poate acţiona prin clapetele de schimbare a vitezelor de pe volan sau prin schimbătorul de viteze din consola centrală. Spre deosebire de versiunea manuală, schimbarea vitezelor se realizează întotdeauna în mod secvenţial, iar treptele individuale nu pot fi sărite.
TRACŢIUNE INTEGRALĂ CU SENSIBILITATE.
Diferenţialul cu alunecare limitată de pe puntea spate a fost integrat şi el încă de la început în echiparea standard. Blocarea variabilă a casetei de transfer oferea automobilului un efect de blocare de până la 100% în diferite condiţii, pentru tracţiune excepţională la ieşirea din viraje – care, de asemenea, permite şi derapaje spectaculoase.
SENTIMENT DE CURSE ÎN FIECARE VIRAJ.
Aripile mai late şi impresionante au fost concepute iniţial pentru a crea spaţiu pentru ampatamentul lărgit împreună cu zona de contact mai mare a anvelopelor acum mai late. Şasiul la fel de elaborat şi de puternic contribuie în plus la performanţa acestui sportiv de înaltă performanţă. În general, aceste măsuri au avut ca rezultat viteze mai mari în viraje faţă de cele obţinute cu BMW Seria 3 (E46) obişnuit.
LEGENDARUL COUPÉ SPORTIV ŞI UŞOR.
CSL: trei litere care oferă fiecărui fan M3 fiori de plăcere. BMW M3 CSL este considerat modelul emblematic şi cea mai mare realizare a celei de-a treia generaţii a BMW M3. Prin intermediul acestuia, în 2003, BMW M a obţinut tot ceea ce eşaloanele superioare ale motorsportului aveau de oferit şi a ridicat din nou M3 la un nou nivel. Inginerii BMW M au contribuit la acest lucru făcând modelul de serie, unul deja îmbunătăţit, mai uşor cu 110 kg (masă proprie de 1.385 kg).
LORD OF THE RING.
Cu timpi pe tur de sub opt minute pe varianta Nordschleife de la Nürburgring, BMW M3 CSL a avansat în categorii care anterior erau dominate de automobile mult mai puternice, la începutul anilor 2000.
360 CP
dezvoltă motorul reconceput al BMW M3 CSL, permiţând acestui coupé de înaltă performanţă să ajungă de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde.
3,85 KG/ CP
Raportul impresionant masă-putere al BMW M3 CSL.
PRECURSORUL.
Raportul masă-putere impresionant al BMW M3 CSL a fost posibil prin folosirea constantă a materialelor uşoare. Materialele compozite din motorsport au fost folosite la difuzorul spate, spoilerul faţă, prizele de aer şi unele componente din interior. În plus, capota era din aluminiu, iar luneta dintr-o sticlă subţire specială. Opţionale, anvelopele sport semi-slick subliniau aspectul de motorsport al acestui model la lansarea sa pe piaţă, în 2003. Însă, detaliul cel mai important poate fi găsit deasupra ocupanţilor: BMW M3 CSL a fost primul model cu plafon din fibră de carbon vizibilă – o particularitate care de atunci a devenit parte integrantă a gamei BMW M.
ÎN FRUNTE PE ŞOSELE ŞI PE CIRCUIT.
Cea de-a treia generaţie BMW M3 a devenit faimoasă în motorsport prin intermediul legendarului BMW M3 GTR Race. Încă de la început, extensiile puternice ale aripilor şi aripa spate imensă erau componentele inconfundabile ale acestui model fără compromis. Această maşină de curse impunătoare a făcut senzaţie pentru prima dată în American Le Mans Series (ALMS) din 2001, obţinând titluri pentru BMW Motorsport la piloţi, constructori şi echipe. Ulterior, aceasta a reuşit să-şi dovedească abilităţile în competiţii legendare, precum tradiţionalele curse de 24 de ore de la Nürburgring şi Spa-Francorchamps – reluând de unde rămăsese la sfârşitul anului 2001. Cele două victorii duble în 2004 şi 2005, la clasica de pe Nürburgring au dovedit acest lucru.
PUTEREA MOTORULUI V8. BMW M3 GTR.
Pentru sezonul 2001, regulamentul clasei GT din American Le Mans Series solicita producătorilor să aibă un model similar disponibil în mod liber şi omolgat de serie. BMW M a îndeplinit această cerinţă şi a produs o serie mică de zece automobile BMW M3 GTR Street. Această versiune era aproape la fel de puternică precum dea de curse. Motorul V8 de 4,0 litri, cu unghi de 90° al celor două rânduri de cilindri, se asemăna, în mare parte, cu motorul P60B40 al versiunii de curse, care avea o putere maximă de peste 450 CP. În pofida condiţiilor-cadru stricte pentru emisii de noxe şi zgomot, motorul V8 a oferit peste 350 CP şi în versiunea de stradă. De fapt, chiar şi cel mai mic detaliu a arătat că ediţia foarte limitată BMW M3 GTR a rămas cât se poate de apropiată de modelul de curse în ceea ce priveşte dinamica. Acest lucru includea eliminarea echipamentelor de confort, în timp ce plafonul, spoilerul faţă şi cel spate, precum şi aripa spate imensă erau create din plastic armat cu fibră de carbon, la fel ca la modelul de curse. Doar atunci a fost posibilă obţinerea unei sarcini utile de doar 1.350 kg.