PREZENTARE GENERALĂ A MODELELOR BMW SERIA 5.

BMW Seria 5 continuă conceptul de „Nouă Clasă”: automobile dinamice cu un design modern, echipate cu inovaţii tehnologice, cu motoare puternice şi caracteristici de confort din clasa de lux. Timp de mai bine de jumătate de secol, elementele optice precum grila frontală dublă sau „Hofmeister kink” pe stâlpul C au definit stilul şi elementele caracteristice mărcii la acest sedan sportiv de business. BMW Seria 5 este şi primul automobil de la BMW care introduce noua nomenclatură a diferitelor serii. Prima cifră indică seria, iar celelalte două cifre oferă informaţii despre motorizare. Toate seriile următoare folosesc acest sistem de denumiri. În 1975, acest principiu a fost adoptat de BMW Seria 3, în 1976 de BMW Seria 6, iar în 1977 de BMW Seria 7.

Citeşte în continuare

5 CARACTERISTICI ALE BMW SERIA 5.

  • 01 Dinamică de condus impresionantă
  • 02 Aspect elegant, modern
  • 03 Interior confortabil şi elegant
  • 04 Tehnologii de pionierat
  • 05 Conexiune excelentă la toate serviciile prin BMW ConnectedDrive
BMW Seria 5 Sedan, modele din 6 generaţii staţionând

O SCURTĂ ISTORIE A BMW SERIA 5.

O jumătate de secol cu BMW Seria 5 - automobilul este un pionier în clasa sa încă de la începuturi, fiind exponentul sedanurilor de business în întreaga lume. Află mai multe despre povestea modelelor BMW Seria 5.

Citeşte în continuare

O SCURTĂ ISTORIE A BMW SERIA 5.

PRIMA GENERAŢIE BMW SERIA 5.

BMW 520

(BMW E12)

În 1972, a apărut pe piaţă primul automobil creat pentru BMW de Paul Bracq, legendarul designer. BMW Seria 5 deja includea toate caracteristicile care vor distinge şi în viitor acest sedan din clasa medie superioară: grila frontală caracteristică cu faruri duble, silueta prelungită, tracţiunea spate tipică BMW. Pe lângă aceste caracteristici, au fost adăugate suspensiile, o combinaţie de sportivitate, siguranţă şi confort. În habitaclu, predomină caracteristicile funcţionale mai degrabă decât detaliile fanteziste. Interiorul uimeşte prin materialele incredibile la atingere şi prin caracteristicile de confort. 

În anul următor, apar pe piaţă motoare mai puternice: BMW 525 cu 145 CP (107 kW), urmat de BMW 528 cu un motor de 165 CP (121 kW).

Începând cu modelul anului 1977, procesul de modernizare realizat la toate automobilele a condus la înălţarea uşoară a capotei de la grila frontală până la parbriz, la mărirea stopurilor şi la echiparea modelelor cu 6 cilindri BMW 525 şi BMW 528 cu carburator dual. Aceasta a condus la creşterea puterii automobilelor. După producerea unui număr de aproximativ 700.000 de unităţi, producţia este oprită la apariţia următorului BMW Seria 5 (E28).

Perioada de producţie: 1972 – 1981
Motoare: 1,8 - 3,5 litri (66 - 160 kW, 90 - 218 CP), 4 şi 6 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.620 mm/1.690 mm/1.425 mm

A DOUA GENERAŢIE BMW SERIA 5.

BMW Seria 5 Sedan

(BMW E28)

Modelul succesor al primului BMW Seria 5 aduce în primul rând evoluţii tehnologice faţă de prima generaţie. Designul devine mai clar, mai precis şi, în special ca urmare a ridicării secţiunii spate, mai aerodinamic. Secţiunea frontală tipică rămâne neschimbată, cu farurile duble în grila radiatorului. Noile inovaţii tehnice precum ABS, airbag, controlul electronic al motorului, convertoarele catalitice pe eşapament sau computerul de bord devin disponibile pentru prima oară. Aproape toate motoarele au acum injecţie multiplă.

În 1983, apare primul model BMW Seria 5 echipat cu un motor diesel: BMW 524td care genera 115 CP (85 kW) şi era cel mai rapid sedan diesel din lume la momentul respectiv. 

În 1985, alături de BMW M535i, apare primul BMW M5, care devine fondatorul unei linii de sedanuri sport care demonstrează că performanţele de excepţie la volan nu sunt de domeniul exclusiv al maşinilor sport exotice. Fabricat manual în întregime, BMW M5 are acelaşi motor cu 6 cilindri în linie şi cilindree de 3,5 litri ca BMW M635Csi şi generează o putere de 286 CP (210 kW). Totodată, aspectul elegant este subliniat de simplitatea sa.

Variantele M ale E12 erau disponibile de la BMW M GmbH în număr mic încă din 1974. Această evoluţie culminează cu BMW M535i. Cu spoilerul faţă de mari dimensiuni şi un motor în 6 cilindri care generează 218 CP (160 kW), acesta stabileşte noi standarde atât ca aspect, cât şi ca performanţe sportive.

Până la sfârşitul lui 1987, din fabrică ies peste 722.000 de automobile BMW Seria 5 (E28).

Perioada de producţie: 1981 – 1987
Motoare: 1,8 - 3,5 litri (66 - 210 kW, 90 - 218 CP), 4 şi 6 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.620 mm/1.700 mm/1.415 mm

A TREIA GENERAŢIE BMW SERIA 5.

BMW M Sedan

(BMW E34)

BMW Seria 5 (E34) prezentat publicului în ianuarie 1988 este semnificativ mai mare şi mai lat decât predecesorul său: aerodinamica mult îmbunătăţită cu o valoare Cw de 0,30 asigură capacitatea tuturor modelelor BMW Seria 5 pe benzină de a se deplasa la viteze care depăşesc 200 km/h. Mulţumită ampatamentului lung şi a unei distribuţii aproape optime a greutăţii în proporţie de 50:50 pe axele faţă şi spate, automobilul impresionează prin caracteristicile sale sportive şi dinamice de condus - de la BMW 518i alimentat de 4 cilindri, până la BMW M5 cu cei 315 CP (232 kW), care este de asemenea disponibil în anul lansării. 

În 1991, BMW Seria 5 Touring a surprins motoriştii: pentru prima oară apare un model estate de la BMW în segmentul executiv de dimensiuni mijlocii. Un element deosebit este luneta care se deschide independent de portbagaj. În acelaşi an, portierele sunt dotate cu protecţie la impactul lateral, pentru o siguranţă îmbunătăţită.

În 1992, se lansează pe piaţă primul BMW Seria 5 cu tracţiune integrală, şi anume BMW 525iX. O altă premieră este echiparea modelelor BMW Seria 5 cu motoare cu opt cilindri în V. La BMW 530i şi BMW 540i, aceste motoare se remarcă prin comportamentul de rulare deosebit de lin. BMW M5 păstrează motorul cu 6 cilindri în linie. Cu toate acestea, cilindreea este crescută la 3,8 litri la acest model, ceea ce duce la creşterea puterii până la 340 CP (250 kW). Modelul BMW M5, acum şi mai puternic, devine disponibil şi în versiune Touring. 

Producţia sedanului este oprită în 1995, dar vânzările BMW Seria 5 Touring continuă până în 1996. În total, s-au livrat peste 1,3 milioane de unităţi din acest model.

Perioada de producţie: 1988 – 1996
Motoare: 1,8 - 4,0 litri (83 - 250 kW, 113 - 340 CP), 4, 6 şi 8 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.720 mm/1.751 mm/1,412 – 1.421 mm 

A PATRA GENERAŢIE BMW SERIA 5.

BMW Seria 5 Sedan

(BMW E39)

În pofida dimensiunilor sale mai mari, greutatea caroseriei BMW Seria 5 (E39) rămâne identică. Acest lucru se datorează utilizării aluminiului, suspensia fiind confecţionată majoritar din acest material uşor. Rezistenţa la torsiune creşte şi ea semnificativ. În plus, BMW Seria 5 (E39) disponibil în showroomuri începând cu 1995 beneficiază de o protecţie deosebită împotriva coroziunii - mai mult de trei sferturi din caroserie este galvanizată la cald. În combinaţie cu detaliile deosebite, designul elegant generează un coeficient aerodinamic record, transformând modelul în liderul calităţii în clasa sa. Ca garanţie pentru siguranţă, pot fi incluse până la zece airbaguri.

Începând din 1997, BMW Seria 5 Touring devine şi el disponibil în această gamă. Iar în 1998, la motoarele diesel îşi face debutul o nouă tehnologie: cu primul motor cu 6 cilindri în linie cu rampă comună, BMW stabileşte standardele globale de performanţă şi eficienţă pentru motoarele diesel, standarde care fi utilizate timp de mulţi ani. Motoarele moderne sunt o sursă de inspiraţie prin performanţele lor şi prin regularitatea funcţionării, de la motorul diesel cu 4 cilindri până la motorul extraordinar de puternic cu 8 cilindri în V montat pe BMW M5, care generează 400 CP (294 kW).

Revizuirea modelului BMW Seria 5 în anul 2000 aduce luminile de fază scurtă care sunt încă folosite astăzi, sub forma unui inel în jurul farurilor; tot acum sunt introduse şi farurile de ceaţă rotunde, în locul celor unghiulare de la modelele anterioare. Cu peste 1,48 de milioane de automobile produse (inclusiv 266.000 de modele Touring), BMW Seria 5 stabileşte un nou record de vânzări până la oprirea producţiei în anul 2004.

Perioada de producţie: 1995 – 2004
Motoare: 2,0 - 5,0 litri (85 - 294 kW, 115 - 400 CP), 4, 6 şi 8 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.775 – 4.805 mm/1.800 mm/1,435 – 1.445 mm

A CINCEA GENERAŢIE BMW SERIA 5.

BMW Seria 5 Sedan

(BMW E60, E61)

Designul BMW Seria 5 Sedan (E60/60) disponibil din 2003, cu formele sale caracteristice, a fost conceput sub conducerea lui Chris Bangle. Planurile concave şi convexe alternative creează un joc unic de lumini şi umbre, care denotă putere şi dinamism. Conceptul de operare este adoptat de la sedanul BMW din clasa lux, permiţând şoferului să controleze diferitele sisteme ale BMW Seria 5 prin iDrive. Această funcţie este oferită ca opţiune care însoţeşte Head-Up Display, care proiectează cele mai importante informaţii relevante pentru călătorie direct în câmpul vizual al şoferului, pe parbriz. 

Noul BMW Seria 5 Sedan este mai mare şi mai spaţios decât modelul precedent, deşi nu este deloc mai greu, ba chiar cu până la 75 kg mai uşor, în funcţie de model. Unul dintre factorii responsabili este secţiunea faţă din aluminiu uşor, care, în designul compozit cu restul caroseriei din oţel, reprezintă un pas deschizător de drumuri în construcţia de caroserii. 

Alte opţiuni disponibile sunt luminile adaptive în viraje şi luminile de frână. În afară de stabilizatorul Dynamic Drive, la BMW Seria 5 îşi face debutul şi Active Cruise Control (ACC). În combinaţie cu suspensia sport, aceasta oferă o dinamică de condus unică în clasa sa. Motoarele cu 6 cilindri în linie impresionează la motoarele diesel cu tehnologia de rampă comună şi la versiunea pe benzină prin Bi-VANOS. 

De la începutul anului 2005, BMW M5 intră pe piaţă cu un motor enorm de 5 litri, cu 10 cilindri în V, care generează 507 CP (373 kW). Sedanul sport dinamic este disponibil atât în versiunea Sedan, cât şi în versiunea Touring, devenind una din cele mai rapide maşini estate din lume.

În 2007, aspectul automobilului este modernizat prin modificări la sistemul de iluminat şi la spoilere, precum şi prin sistemul iDrive modernizat.

Perioada de producţie: 2003 – 2010
Motoare: 2,0 - 5,0 litri (120 - 373 kW, 163 - 507 CP), 4, 6, 8 şi 10 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.841 – 4.855 mm/1.846 mm/1,468 – 1.512 mm

BMW SERIA 5 GRAN TURISMO.

BMW Seria 5 Gran Turismo

(BMW F07)

În paralel cu BMW Seria 5, BMW defineşte un segment de automobile cu totul nou: BMW Seria 5 Gran Turismo reuneşte caracteristicile unui sedan, ale unui Sports Activity Vehicle (SAV) pentru utilizare flexibilă şi ale unui Gran Turismo clasic. Acest model combină eleganţa, un nivel de confort generos şi spaţios şi dinamica de condus specifice BMW.

Linia plafonului specifică modelelor coupé şi vederea laterală prelungită se armonizează cu grila frontală BMW de mari dimensiuni şi cu aspectul masiv al spatelui, obţinut din luminile spate în formă de L şi contururile aliniate orizontal. Datorită versiunilor de motorizare şi caracteristicilor standard Dynamic Driving Control şi transmisie automată cu 8 viteze, BMW Seria 5 Gran Turismo oferă nivelul suprem de dinamică şi eficienţă. Suspensia impresionează prin inovaţiile tehnice, precum axul faţă cu braţ dublă şi axul spate în V integral, precum şi direcţia activă integrală opţională. 

La interior, modelul este surprinzător prin dimensiunile cu proporţii generoase şi spaţiul versatil, cu o poziţie elevată a scaunelor şi suprafeţe vitrate mari. Materialele selecte completează ambientul de lux. Datorită BMW iDrive, şoferul poate avea mereu o imagine clară a funcţiilor extinse ale BMW Seria 5 Gran Turismo, precum BMW Connected Drive (opţional) cu sisteme de asistenţă precum avertizare la părăsirea benzii de rulare, BMW Night Vision şi asistenţă pentru fază lungă. În plus, sistemul permite sistemele BMW Online şi BMW Teleservices prin intermediul conexiunii la internet.

Perioada de producţie: 2009 – 2017
Motoare: 2,0 - 4,4 litri (135 - 330 kW, 184 - 450 CP), 4, 6 şi 8 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.998 mm/1.901 mm/1.559 mm

A ŞASEA GENERAŢIE BMW SERIA 5.

BMW 518d Sedan

(BMW F10, F11)

Cea mai de succes generaţie a BMW Seria 5, cu peste două milioane de modele vândute, este lansată pe piaţă în 2010. Designul sportiv şi elegant, plăcerea pură de a conduce tipică BMW şi numărul mare de tehnologii inovatoare asigură instantaneu pole position pentru acest model în segmentul de sedanuri de business.

Automobilul poate fi comandat cu sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, care distribuie forţa propulsoare către roţi în funcţie de situaţie. Motorul cu 8 cilindri în V cu BMW Twin Power Turbo care generează o putere de 407 CP (300 kW) este cel mai puternic motor pe benzină. Corespondentul său la modelele diesel este un motor cu 6 cilindri în linie care generează 300 CP (220 kW). În septembrie 2010 devine disponibil pachetul M pentru BMW Seria 5, care adaugă sportivitate atât la interior, cât şi la exterior. Suspensia M Sport, pachetul M Aerodinamic şi jantele M din aliaj uşor creează o impresie deosebit de puternică. Îmbunătăţirile la interior sunt scaunele sport cu design M, volanul M îmbrăcat în piele, mânerul M pentru schimbătorul de viteze şi ornamentele interioare M.

Faceliftul din 2013 a adus modernizări ale designului şi opţiuni suplimentare de motorizare. Seria are acum faruri cu xenon şi interfaţă Bluetooth Hands Free ca standard.

Din 2016 devine disponibil BMW Seria 5 hibrid: BMW 530e iPerformance are un motor plug-in hybrid care permite deplasarea urbană fără emisii. Acesta se combină cu caracteristicile tipice BMW: dinamică de condus, confort şi eficienţă.

Perioada de producţie: 2010 – 2017
Motoare: 2,0 - 4,4 litri (105 - 423 kW, 143 - 575 CP), 4, 6 şi 8 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.899 – 5.039 mm/1.860 mm/1,464 – 1.471 mm

A ŞAPTEA GENERAŢIE BMW SERIA 5.

BMW 530e Sedan

(BMW G30, G31)

Din 2017, BMW Seria 5 duce conceptul de sedan sportiv de business spre noi culmi. Designul este dominat de proporţiile tipice BMW, reprezentate de ampatamentul lung, capota prelungită şi linia plafonului continuă. Grila frontală BMW, direct conectată cu farurile şi subliniind lăţimea automobilului, întăreşte senzaţia produsă de suprafeţele libere şi contururile precis modelate. 

Motoarele moderne, eficiente şi disponibile la cerere şi ca modele hibrid produc o dinamică de condus fără egal în clasa sa. Suspensia adaptivă opţională şi direcţia activă integrală aduc contribuţii suplimentare. 

Sistemele avansate de asistenţă sunt o garanţie a siguranţei în situaţii dificile de trafic. Driving Assistant Professional, disponibil la cerere, oferă asistenţă în situaţii care necesită menţinerea benzii de deplasare sau la oprirea de urgenţă.

Faceliftul din 2020 accentuează mai clar formele exterioare, precum grila frontală reproiectată, farurile mai plate cu lumină laser opţională şi noile culori disponibile. La interior, sunt disponibile scaune noi, mai confortabile, iar sistemele de asistenţă includ acum Emergency Corridor Assistant şi City Braking Activation.

Perioada de producţie: 2017 – prezent
Motoare: 1,6 - 4,4 litri (110 - 467 kW, 150 - 635 CP), 4, 6 şi 8 cilindri
Lungime/lăţime/înălţime: 4.936 – 5.001 mm/1,868 – 1.903 mm/1,467 – 1.479 mm

Automobile rulate BMW

AUTOMOBILE RULATE BMW.

BMW Seria 5 Sedan

BMW SERIA 5 SEDAN.

BMW Seria 5 Sedan M

MODELELE BMW SERIA 5 SEDAN M.

BMW Seria 5 Touring

BMW SERIA 5 TOURING.

Consum de combustibil şi emisii de CO2.

  • BMW Seria 5 Sedan:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 1,7 – 10,7
    Emisii medii de CO2, în g/km: 39 – 246

    Modelele BMW Seria 5 Sedan M:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 10,7
    Emisii medii de CO2, în g/km: 246

    BMW Seria 5 Sedan Plug-in Hybrid:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 1,7 – 2,3
    Emisii medii de CO2, în g/km: 39 – 53

    BMW Seria 5 Touring:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 1,8 – 8,3
    Emisii medii de CO2, în g/km: 42 – 189

    BMW Seria 5 Touring Plug-in Hybrid:
    Consum mixt de combustibil, în l/100 km: 1,8 – 2,4
    Emisii medii de CO2, în g/km: 42 – 54

    Datele oficiale cu privire la consumul de combustibil, emisiile de CO2, consumul de electricitate şi autonomia electrică au fost stabilite în conformitate cu procedura de măsurare prescrisă şi respectă Regulamentul (UE) 715/2007 modificat. Cifrele WLTP iau în considerare orice echipamente opţionale în cazul autonomiei. Pentru automobilele nou omologate începând cu data de 01.01.2021, specificaţiile oficiale există numai conform WLTP. Mai multe informaţii despre metodele de măsurare WLTP sunt disponibile la adresa www.bmw.de/wltp.