Punte spre viitor: Designul BMW transferă inspiraţia din trecut - de la BMW 328 la BMW 328 Hommage şi până la BMW Seria 4 - în epoca modernă.

DESIGNUL AUTOMOBILULUI:
ADN-UL BMW.

<b>Designul automobilului: <br>ADN-ul BMW.</br></b>

Devino rapid un expert BMW. Christopher Weil, şeful departamentului de design exterior de la BMW, explică principalele caracteristici ale designului BMW, de la elementul de design „Hofmeister kink” şi farurile duble până la grila frontală, şi prezintă în detaliu principalii paşi ai dezvoltării unui automobil, de la primele schiţe până la modelul final, cum ar fi noul BMW Seria 4 Gran Coupé.

Punte spre viitor: Designul BMW transferă inspiraţia din trecut - de la BMW 328 la BMW 328 Hommage şi până la BMW Seria 4 - în epoca modernă.

Christopher Weil, liderul departamentului de design exterior de la BMW, a fost pasionat de ADN-ul designului BMW încă din copilărie. „Automobilele BMW m-au fascinat dintotdeauna. Soluţiile unice - cum ar fi liniile sportive şi, totodată, elegante dinspre partea frontală spre partea din spate a maşinii - m-au inspirat chiar şi în copilărie.” În prezent, el este implicat în mod activ în crearea maşinilor care l-au fascinat de când era mic. Printre altele, el a fost responsabil de BMW 328 Hommage, un concept creat pentru salonul auto Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2011, care s-a desfăşurat pe malul lacului Como. „Automobilul a fost inspirat de istoria brandului şi a adus elementele de design clasice în zilele noastre. De la faruri, care sunt un omagiu adus istoriei sporturilor cu motor, la jante, care fac trimitere la BMW 328, până la reinterpretarea poziţionării pe verticală a grilei frontale BMW, care acum este prezentă şi pe noul BMW Seria 4 (➜ Citeşte mai multe: Emblematic: 13 design-uri ale faimoasei grile frontale BMW). Legătura care uneşte tradiţia cu viitorul. Un brand premium precum BMW trebuie să ducă acest lucru la un alt nivel, iar BMW Seria 4, BMW Seria 4 Gran Coupé şi BMW i4 au depăşit din nou limitele în acest sens. De mulţi ani un model BMW nu a mai avut un panou lateral atât de puternic şi elegant precum BMW Seria 4.”

Citeşte în continuare
Care sunt cele mai importante elemente de design din ADN-ul unui BMW? Ce anume defineşte silueta sa caracteristică? În acest ghid stilistic, expertul Christopher Weil îţi va oferi o imagine de ansamblu asupra designului automobilelor BMW.

DESIGN: PAS CU PAS

 

 

De la ideea iniţială, la prima schiţă de design până la modelul final, BMW are un proces foarte bine pus la punct. Mereu începe într-un atelier unde caracterul automobilului este definit. Apoi, designerii auto primesc un document în care sunt prezentate caracteristicile estetice, tehnologice şi aerodinamice şi încep să creeze o gamă variată de schiţe şi design-uri. „Ideile sunt colectate din întreaga lume, iar studiourile Designworks din Los Angeles şi Shanghai, adevărate repere ale creativităţii joacă un rol important în proces”, dezvăluie Weil.

 

Apoi, din toate aceste idei, o direcţie călăuzitoare iese la iveală. O viziune specifică. Acest model va fi acompaniat de un al doilea proiect, un contracandidat, precizează expertul nostru. Obiectivul? Explorarea limitelor. „Automobilele BMW au beneficiat mereu de numeroase elemente stilistice unice. Iar scopul nostru este să continuăm să le dezvoltăm. La fel ca în cazul modelului BMW Seria 4, vrem să oferim clienţilor tehnologii şi design de ultimă generaţie. Dezvoltarea unor automobile cu impact pe termen lung face parte din responsabilităţile unui designer auto. Cu toate acestea, fiecare automobil BMW ar trebui să fie recunoscut încă din primul moment.” Şi aşa funcţionează.

Citeşte în continuare

DESIGN: CARACTERISTICI DE DESIGN SPECIFICE

.

„BMW are numeroase elemente stilistice emblematice pe care noi, în calitate de designeri auto, le păstrăm şi dezvoltăm. Cel mai important element este grila BMW - faimoasa grilă frontală - principala caracteristică de design a oricărui model BMW. Doar două modele au făcut excepţie în întreaga istorie a brandului: BMW 700 şi Isetta. Dacă analizăm puţin istoria BMW şi evoluţia grilei, vom observa cât de mult respectă noul BMW Seria 4 Coupé legendara tradiţie a sportivităţii brandului. Modele clasice emblematice precum BMW 328 Coupé, din anii 1930, şi BMW 3.0 CS, din anii 1970, fac parte din fascinanta istorie BMW coupé, o istorie caracterizată de prestigiu, plăcerea pură de a conduce şi succesul de pe circuite care m-a inspirat. Partea frontală a automobilul BMW 3.0 CS are un aranjament similar, cu o grilă frontală verticală ceva mai îngustă în acest caz. Am reinterpretat această istorie”, spune Weil înainte de a adăuga: „Desigur, şi în viitor fiecare BMW va avea  o grilă frontală cu un design unic conceput special pentru a se potrivi cu personalitatea automobilului.”

 

Automobilele emblematice au elemente de design ce nu pot lipsi. Dar reinterpretarea acestor elemente esenţiale este o sarcină captivantă pentru designerii auto şi echipele lor. ADN-ul de design include şi stopurile în formă de L, liniile laterale, antena în formă de aripioară de rechin şi farurile duble rotunde. Echipate pentru prima dată în 1968 pe BMW 2800 CS, acestea au devenit o caracteristică distinctivă a automobilelor sport. O tradiţie pe care noul BMW Seria 4 o continuă cu mândrie.

Citeşte în continuare
Forma alungită a BMW 2800 CS îi conferă un aspect atât sportiv, cât şi elegant, chiar şi atunci când staţionează. Acest model include şi faimosul element de design „Hofmeister kink”.

Un alt element spectaculos de design al unui model BMW este „Hofmeister kink”, denumit după unul dintre faimoşii lideri ai departamentului de dezvoltare a caroseriei de la BMW, Wilhelm Hofmeister. „Hofmeister kink” a fost introdus pentru prima dată pe modelul de lux BMW 3200 CS „Bertone” şi pe „noua clasă” de mijloc BMW (de la 1500 şi 115), care au fost prezentate la Salonul Auto Internaţional (IAA) din 1961 de la Frankfurt. Elementul dublu de pe stâlpul-C nu a fost inclus doar din motive estetice, ci şi din motive structurale. A sporit stabilitatea în această zonă a caroseriei. Acest element este mai fluid şi sportiv în noul BMW Seria 4.

 

Şi automobilele electrice, BMW i4 şi BMW i4 M50, utilizează acest limbaj de design. Sunt uşor de recunoscut ca fiind modele electrice, dar designul lor nu este complet diferit. „Designul noului BMW i4 este mult mai armonios, dar îţi poţi da seama de la exterior că este un model electric, prin accentele albastru i şi grila frontală închisă. Am vrut să păstrăm în automobilele noastre electrice proporţiile elegante şi alungite specifice BMW. Din punctul meu de vedere, cel mai impresionant element este capota alungită. Dacă te uiţi la ea din interior, o poţi vedea în totalitate. E foarte fascinant să vezi cum se reflectă copacii în ea când te afli pe un bulevard mare sau să admiri joaca reflecţiilor atunci când te plimbi prin natură.”

 

Elementele de design specifice se regăsesc şi în interior. Elementele de design specifice se regăsesc şi în interior. „Unul dintre cele mai impresionante lucruri din interiorul unui model BMW este consola centrală orientată spre conducătorul auto. Consola, care este înclinată spre conducătorul auto, se simte ca un costum făcut la comandă. Sportivitatea promisă de designul exterior este oferită şi de interiorul automobilului.”

 

 

Citeşte în continuare
Elementele de design specifice se regăsesc şi în interior. Consola, care este înclinată spre conducătorul auto, se simte ca un costum făcut la comandă. Sportivitatea promisă de designul exterior este oferită şi de interiorul automobilului.

DESIGN: PROPORŢII

 

 

Silueta şi proporţiile caracteristice au fost mereu elemente de design specifice BMW, atât în timpul procesului de schiţare, cât şi după finalizarea proiectului. Caracteristicile care definesc stilul BMW sunt consolele faţă scurte, capota lungă şi linia înclinată a acoperişului. Suprafaţa vitrată este acea parte a automobilului formată din parbriz, geamurile laterale, lunetă, montanţii dintre ele şi plafonul. Automobilul trebuie să stea bine pe drum, inclusiv atunci când este văzut din spate. Trebuie să fie dinamic chiar şi atunci când stă pe loc.

Citeşte în continuare
.

DESIGN: LINII, LUMINI ŞI CONTURURI

 

 

Pentru echipa de design BMW, designul auto înseamnă crearea unei mişcări captivante şi dinamice din interacţiunea dintre lumini şi umbre. Pentru echipa de design BMW, designul auto înseamnă crearea unei mişcări captivante şi dinamice din interacţiunea dintre lumini şi umbre. Pentru Christopher Weil, interacţiunea dintre lumină şi caroseria automobilului se aseamănă cu o poezie. „Într-un tunel iluminat poţi vedea perfect cum se reflectă lumina pe caroseria spectaculoasă a maşinii. Scopul designului BMW este crearea unui automobil care lasă o impresie de neuitat. În noul BMW Seria 4, forma caroseriei de deasupra roţilor din faţă şi din spate conferă o senzualitate aparte suprafeţei. Punctul central al automobilului este coborât din punct de vedere vizual prin coborârea marginii panoului lateral, iar silueta în formă de Z creează un joc de lumini dinamic.”

Citeşte în continuare
.

DESIGN: DE LA STUDIU LA PRODUCŢIE DE SERIE

 

 

Există trei tipuri diferite de studii la BMW. Maşinile Hommage sunt automobile care omagiază istoria, o îmbrăţişează şi îi conferă o interpretare modernă. Cu un model Vision vedem o viziune a viitorului. Automobilele concept ne ajută să creăm un exemplu concret înainte ca maşina să intre în producţie. Ne jucăm cu diferite teme de design, mai întâi schiţând automobile concept, care apoi pot fi regăsite în modele de serie, dar trebuie să respectăm anumite reguli şi cerinţe pentru producerea acestora.

Dar în cazul studiilor şi conceptelor ai parte de mai multă libertate în schiţe. Cu toate acestea, când vine vorba de designul BMW, trebuie să creezi o imagine generală coerentă atunci când reuneşti toate detaliile şi suprafeţele. Apoi, direcţiile stilistice urmate sunt transferate de la modelul concept, sub formă de elemente de design, în modelul de serie. Şi de acest lucru Christopher Weil este foarte mândru în cazul modelului BMW Seria 4. „Grila frontală verticală a fost o temă centrală încă din primul moment. Este o mare victorie faptul că am reuşit să ducem acest element de design emblematic de la modelul concept până la maşina de serie prezentă pe şosele. La fel cum este noul BMW Seria 4!”

Citeşte în continuare
Photos: BMW; Author: Markus Löblein; Animations: Nicolas Guyon

THE 4 GRAN COUPÉ

THE 4 GRAN COUPÉ

  • Te rugăm să reţii că următoarele informaţii sunt înconformitate cu legislaţia germană (Ordonanţa privind etichetarea consumului de energie pentru autoturisme).

  • Valorile privind consumul de combustibil, emisiile de CO2 şi consumul de energie indicate au fost calculate potrivit Regulamentului (CE) nr. 715/2007 în versiunea aplicabilă la momentul omologării. Aceste cifre se referă la automobile cu configuraţie de bază în Germania, iar autonomia este calculată în funcţie de echipamentele opţionale şi de dimensiunile jantelor şi anvelopelor disponibile pe modelul selectat.

     

    Valorile unor automobile sunt deja bazate pe noile reglementări WLTP („Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure”, „Proceduri de testare armonizate la nivel global pentru automobile uşoare”). \[În ceea ce priveşte aceste automobile, pentru taxele auto sau alte obligaţii referitoare la emisiile de CO2 (cel puţin printre altele), valorile emisiilor de CO2 pot fi diferite faţă de valorile indicate aici.] Specificaţiile privind eficienţa CO2 sunt calculate potrivit Directivei nr. 1999/94/CE şi a Regulamentului CE în versiunea curentă aplicabilă. Valorile indicate se bazează pe consumul de combustibil, valorile CO2 şi consumul de energie conform ciclului NEDC pentru clasificare.

     

    Informaţii suplimentare despre consumul de combustibil şi despre emisiile oficiale de CO2 pot fi obţinute consultând reglementările referitoare la consumul de combustibil şi emisiile de CO2 ale automobilelor noi. Acestea pot fi obţinute gratuit de la partenerul tău BMW. Informaţii detaliate despre datele tehnice pot fi găsite pe pagina BMW corespunzătoare ţării tale.