Racing League Romania

RACING LEAGUE ROMÂNIA

powered by BMW.

RACING LEAGUE ROMÂNIApowered by BMW.
09.04.2020

Cel mai nou sezon Racing League Romania powered by BMW se dovedeşte deosebit de spectaculos.

Sunt deja peste 200 de piloţi înscrişi în campionat, printre care o serie de nume importante din motorsportul românesc, dar şi jurnalişti auto cu o experienţă bogată sau sportivi de top precum tensimenul Florin Mergea sau snowboarder-ul Andrei Morţilă. Competiţia este transmisă live pe pagina de Facebook BMW România, în fiecare duminică, de la ora 20:25.

 

Competiţia se desfăşoară cu prima generaţie BMW M3 E30, considerat cel mai de succes model care a concurat în competiţiile de turisme din istoria motorsportului. A avut o carieră de excepţie în campionatul German de Turisme DTM, cu 40 de victorii şi un titlu câştigat în 1989. BMW M3 E30 şi-a adjudecat şi un titlu în Campionatul Mondial de Turisme (1987), două în Campionatul European de Turisme (1987 şi 1988), 5 victorii în cursa de 24h de la  Nürburgring şi 4 în cursa de 24h de la Spa. La acestea se adaugă o serie foarte lungă de campionate naţionale pe multe continente. Tot BMW M3 este eroul uneia din cele două victorii BMW în Campionatul Modial de Raliuri (WRC), în Raliul Corsicii, cu Bernard Béguin şi Jean-Jacques Lenne copilot.

 

BMW M3 E30 a fost primul model M din istorie construit pe baza BMW Seria 3. Construcţia lui a fost coordonată de legendarul inginer M Paul Rosche, dezvoltarea fiind inspirată de succesul BMW M635 CSI. Performanţele în motorsport şi pe şosele au făcut ca acest model să fie unul dintre cele mai populare modele M construite vreodată. BMW M3 rămâne referinţa pentru modelele sport din acest segment.

Citeşte în continuare

#STĂMACASĂ

Ultima etapă a sezonului 5 din RLR powered by BMW, disputată pe circuitul Brands Hatch GP s-a încheiat, concretizând astfel un nou campionat online de simracing în România care a stabilit noi recorduri naţionale de streaming de la etapă la etapă. Evenimentul a putut fi urmărit în transmisiune live pe pagina de Facebook BMW România, în fiecare duminică, de la 20:30. Pentru mai multe detalii te rugăm să accesezi şi restul paginilor dedicate celui mai bun campionat de simracing din România.

O oră de pilotaj virtual în care nu am avut timp să beau o gură de apă, deși îmi plasasem strategic o sticlă în apropiere cu dopul scos. O oră de epuizare psihică, dar una extrem de plăcută, iar aici mai adaug și efortul fizic... nu zâmbiți, chiar și virtual, efortul există. Fabuloasă a fost starea de bine și împlinire de la final, nu o pot descrie în cuvinte, ceea ce este suficient pentru a mă încărca cu motivare să lupt pentru a încerca să degust sentimentele din cursele superioare.
Constantin Ciobanu, Jurnalist auto cu două decenii de experienţă, participant la mai multe competiţii pe circuit, concurent RLR.

Puteţi citi poveştile despre participarea lui în campionat aici.

Citeşte în continuare

NOUTĂŢI

Race of Champions Romania
25.05.2020

ALEXANDRU BOTOȘ A DOMINAT PRIMA EDIȚIE A RACE OF CHAMPIONS BY MINI.

Campionul categoriei R5 din sezonul inaugural al Romanian Rally League a triumfat în toate manșele de rallycross de la Race of Champions by MINI, devansându-i pe Radu Dumitrescu și Octavian Bostan într-un eveniment urmărit de peste 8.000 de pasionați.

 

Sim racerii de circuit au încheiat o campanie de 10 etape săptămânale la comenzile legendarului model BMW M3 E30 DTM, în timp ce iubitorii raliurilor virtuale au completat un maraton cu opt evenimente de câte trei zile. Mulți dintre protagoniști au ales să concureze în ambele serii, înfrățirea comunităților ducând la inițiativa acestei curse a campionilor. Race of Champions exista în realitate încă din 1988, mari campioni ai raliurilor dominând acest show în primii 15 ani: Juka Kankkunen, Stig Blomqvist, Didier Auriol, Francois Delecour sau Colin McRae. Apoi s-a renunțat la traseul exclusiv de macadam din Gran Canaria și RoC a devenit un spectacol găzduit de trasee asfaltate de pe stadioane, întâlnirea numelor mari de pe circuite și de pe probele speciale disputându-se în fața unui public numeros. Sébastian Loeb, Mattias Ekström, Sebastian Vettel, Sébastien Ogier sau David Coulthard au arătat echilibrul dintre discipline în acest format, iar aceasta a fost sursa de inspirație pentru conceptul virtual Race of Champions by MINI. La bordul modelelor MINI Cooper SX1 de 600 cai-putere, protagoniștii celor mai puternice serii de sim racing din România și-au disputat supremația pe traseele din FIA World Rallycross.

 

Semifinale

Seara a început cu semifinala Racing League Romania la Hell (Norvegia), în care s-au aliniat campionul Cristian Berindea, vicecampionul Andrei Bechir, Radu Dumitrescu, Alex Cascatău și Andrei Morțilă. Bechir s-a dovedit cel mai adaptabil, însă Cascatău l-a presat până la final și a încheiat manșa la mai puțin de o secundă în urma liderului. Semifinala Romanian Rally League a avut loc tot pe traseul norvegian, Alexandru Botoș fiind urmărit de-a lungul cursei de către Jancsi Soos, care nu a slăbit ritmul. Departajarea între piloții clasați pe poziţia a treia în aceste manșe i-a fost favorabilă lui Octavian Bostan, care a devenit astfel al cincilea finalist în detrimentul lui Cristian Berindea. 

 

Finala

Prima cursă de şase tururi a avut loc la Silverstone, unde Alexandru Botoș s-a desprins de rivali și a câștigat cu un avans de două secunde în fața lui Andrei Bechir. Jancsi Soos s-a clasat al treilea, în fața lui Dumitrescu și Bostan care s-au luptat roată la roată până în ultimul moment. A urmat surpriza vremii potrivnice pe Circuit de Barcelona-Catalunya, însă asta nu l-a împiedicat pe Botoș să triumfe din nou. Dumitrescu a respins un atac al lui Bechir în ultima buclă și astfel s-au stabilit pozițiile pe podium într-o manșă marcată de pana suferită de Jancsi Soos. Mult mai greu i-a fost lui Botoș să se impună și pe Yas Marina, unde a revenit de pe ultimul loc și i-a depășit rând pe rând pe Bostan, Dumitrescu și Bechir. Soos a trecut primul linia de sosire, însă o penalizare de cinci secunde l-a aruncat pe poziția a treia și astfel Botoș a reușit "careul" în Race of Champions by MINI, fiind neînvins pe tot parcursul serii și devenind primul Campion al Campionilor din sim racing-ul românesc. Radu Dumitrescu a încheiat finala pe poziția secundă cu 69 de puncte, iar Octavian Bostan a totalizat 66 de puncte pentru a completa podiumul întrecerii de rallycross.

 

Competiția a fost transmisă în direct pe pagina de Facebook MINI Romania şi poate fi urmărită aici.

Citeşte în continuare

__________

Racing League Romania - Race of Champions
22.05.2020

ELITA SCENEI VIRTUALE DIN ROMÂNIA SE REUNEȘTE LA PRIMA EDIȚIE A RACE OF CHAMPIONS BY MINI.

La final de sezon pe circuite și pe probe speciale, sim racerii autohtoni sărbătoresc împreună succesele majore ale fenomenului din ultimele luni.

 

Primăvara aceasta a rescris toate recordurile de participare și de audiență în motorsportul virtual. Racing League Romania a ajuns la 280 de participanți de-a lungul sezonului al cincilea de curse pe circuit, reușind să atragă parteneri de calibru și să ofere o expunere internațională, dar și un fond de premiere considerabil.

 

Pasionații de raliuri s-au reunit și au pus bazele unui concept unitar și puternic, Romanian Rally League, care a avut cifre impresionante încă de la prima campanie: 175 de înscriși s-au duelat la cele trei categorii.

 

Protagoniștii acestor sezoane recent încheiate pe circuite și pe probele speciale își dau întâlnire în această duminică pe teren neutru - asfalt și macadam în reprize scurte și intense de adrenalină în formatul de rallycross al Dirt Rally 2.0. Traseele alese pentru finală subliniază locul de intersecție al disciplinelor, fiind acele etape din Campionatul Mondial de Rallycross ce se dispută pe circuite din Formula 1: Yas Marina, Silverstone și Circuit de Barcelona-Catalunya. Semifinalele vor avea loc în Norvegia, la Hell.

 

După ce s-a concurat îm ambele campionate cu legendarul BMW M3 E30, mașina potrivită pentru Race of Champions vine tot din familia BMW Group. MINI România devine partener al evenimentului, urmând ca piloții virtuali să ruleze cu MINI Cooper SX1, un model cu tracțiune integrală ce dezvoltă o putere de 600CP la o greutate de 1225kg.

 

Format

Semifinala RLR - o manșă a 6 tururi în care vor fi prezenți protagoniști ai sezonului recent încheiat: campionul Cristian Berindea, vicecampionul Andrei Bechir, Radu Dumitrescu, Alex Cascatău și Andrei Morțilă.

Semifinala RRL - o manșă a 6 tururi în care vor fi prezenți laureații categoriilor H3 - Andrei Bangălă, R5 - Alexandru Botoș și Jancsi Soos, R2 - Octavian Bostan și Paul Lambrino.

Finala - 3 manșe a câte 6 tururi pe cele trei trasee de rallycross ce împrumută viraje ale circuitelor de Grand Prix din Marea Britanie, Spania și Abu Dhabi.

 

Program

7:00 PM - 7:10 PM Semifinala RLR

7:15 PM - 7:25 PM Semifinala RRL

7:30 PM - 7:55 PM Finala Race of Champions by MINI – 3 manșe

7:55 PM - 8:00 PM Interviu cu campionul

 

Competiția va fi transmisă în direct pe pagina de Facebook MINI Romania.

Citeşte în continuare

__________

Brands Hatch GP - Racing League Romania
18.05.2020

CRISTIAN BERINDEA ÎȘI APĂRĂ CU SUCCES TITLUL ÎN RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW.

Al cincilea sezon Racing League Romania powered by BMW s-a încheiat odată cu disputarea finalei de la Brands Hatch. Acțiunea din campionat a totalizat aproape 250 de mii de vizualizări de-a lungul celor 10 etape programate în al cincilea sezon. Pentru a doua oară în istoria RLR, un pilot reușește “dubla”, Cristian Berindea venind astfel alături de Victor Nicolae în fruntea ierarhiei all-time.

 

Într-o demonstrație de forță în materie de sportivitate și racing spectaculos, ultima etapă din Racing League Romania powered by BMW a reprezentat un demn ultim tribut adus legendarului BMW M3 E30 DTM după 10 weekend-uri de curse virtuale. Cel mai mare campionat de sim racing din România și-a încoronat un campion ce a avut de înfruntat opoziția a mai bine de 280 de piloți înscriși în acest sezon.

 

Cursa 1
După o absență de două etape, consacrarea poziției a treia la final de sezon l-a motivat pe Victor Nicolae să revină pentru finală. Cu toate acestea, ritmul s-a dovedit foarte bun chiar și după pauză, pilotul East Friendly Racing reușind să învingă în prima manșă, spărgând astfel monopolul Apex Hunters Red. În urma sa a terminat Cristian Berindea, care o bună parte din cursă s-a duelat cu coechipierul Andrei Bechir. Pretendentul la titlu n-a putut converti pole position-ul într-o victorie, Nicolae afișând un ritm superior în cursă. O greșeală pe final de cursă i-a năruit șansele la titlu, dar și la un podium în prima manșă.

 

Cursa 2
Lider preliminar al manșei cu grilă inversată, Akos Szabo i-a predat ștafeta lui Alex Cascatău după câteva tururi la conducerea întrecerii. La rândul său, pilotul West Competition Racing s-a menținut în frunte până la duelul cu Andrei Bechir, care în cele din urmă a și bifat victoria în ultima cursă din acest sezon. Bechir a ajuns la 7 succese stagionale, devansându-l la acest capitol pe Berindea (6). Noul campion l-a secondat pe acest ultim podium la Brands Hatch, al treilea fiind Victor Taraș, care a profitat de o greșeală în penultimul tur a lui Cascatău pentru a-și adjudeca primul podium în Racing League Romania.

 

La final de sezon, BMW România va premia primii trei piloți din clasament precum și echipa câștigătoare în cadrul galei de premiere a campionatului. Data și locația se vor stabili odată ce măsurile de prevenție ale autorităților pot fi respectate.

 

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România. Racing League Romania va veni în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane, iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Detaliile exacte referitoare la calendar, circuite și mașina aleasă vor fi comunicate ulterior.

 

Reluarea etapei a zecea, de pe Brands Hatch Grand Prix Circuit, poate fi revăzută aici.

Citeşte în continuare

__________

Kyalami Grand Prix - Racing League Romania
08.05.2020

PENULTIMA ETAPĂ DIN RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW ADUCE LUPTA PENTRU TITLUL LA PILOȚI ÎN AFRICA DE SUD.

Fostul traseu de Grand Prix de la Kyalami propune un cadru spectaculos pentru o etapă crucială din RLR powered by BMW, unde Cristian Berindea și Andrei Bechir își vor disputa titlul la piloți.

 

Favoritul la titlu, Cristian Berindea, este în acest moment al doilea în precalificări, iar lupta pentru titlu o va purta chiar cu coechipierul său, un 1:52.849 aducându-i lui Andrei Bechir reperul săptămânii. Cursele extrem de spectaculoase din etapa precedentă, de la Zandvoort, au atras aprecieri unanime pentru calitatea acțiunii de pe pistă, însă natura circuitului a făcut ca incidentele în a doua jumătate a plutonului să fie destul de numeroase. Ca urmare, comisarii  RLR au dispus acordarea unui număr record de suspendări, nu mai puțin de 3 piloți fiind privați de participare la Kyalami: Florin Botea, Leo Borlovan și Robert Prepeliță.

 

Dacă natura circuitului olandez face depășirile destul de dificile, este de așteptat ca acestea să fie ceva mai firești în penultima etapă, modernizarea circuitului de la Kyalami dispunând de zone de degajare și o de suprafață asfaltică mai lată. Totodată, natura virajelor care permit abordări multiple promite spectacol în penultima etapă din sezonul al cincilea al Racing League Romania powered by BMW.

 

Repere istorice.


Africa de Sud are o bogată tradiție în competițiile de circuit, încă din perioada interbelică având loc curse de Grand Prix în orașul East London. În 1961 a fost inaugurat complexul de la Kyalami, traseul neiertător și extrem de rapid fiind gazda Formulei 1 între 1967 și 1985. Contextul politic tulbure a afectat adesea întrecerile, etapele sud-africane din F1, DTM și MotoGP fiind prezențe fără continuitate în ultimii 35 de ani. O investiție masivă a adus circuitul la standarde moderne și a redat parte din caracterul pistei legendare prin reprofilarea unor viraje cu personalitate.

 

În 2019 a fost reînviată tradiția cursei de 9 ore, inclusă în Intercontinental GT Challenge, iar revenirea pistei în calendarul Campionatului Mondial de Anduranță (FIA WEC) este programată pentru februarie 2021, cu o etapă de 6 ore. BMW a triumfat în această probă în 1976 prin Gunnar Nilsson și localnicul Jody Scheckter (3.0 CSL), ce avea să devină și unicul campion mondial de Formula 1 dat de Africa de Sud. În 1979, la Kyalami triumfa modelul M1 pilotat de Helmut Kelleners și Eddie Keizan. În 1990 și 1991 au făcut deplasarea și vedetele din DTM, al doilea an fiind dominat de piloții BMW Bigazzi - Johnny Cecotto a reușit victoria în ambele manșe, secondat în prima de către Steve Soper. Scena domestică de turisme a Africii de Sud a fost adesea dominată de BMW, iar printre numele de referință sunt Deon Joubert, Giniel de Villers, Shaun van der Linde și Chris Aberdein, ultimii doi fiind acum în postura de a-și însoți fiii în parcursul lor în DTM. În lumea anduranței, Daytona a fost un teren propice pentru sudafricani: Wayne Taylor și Sarel van der Merwe au triumfat în cursa de 24 de ore.

 

Reluarea etapei a opta, de pe Circuit Park Zandvoort, poate fi revăzută aici

Citeşte în continuare

__________

Racing League Romania
30.04.2020

RACING LEAGUE ROMANIA ADUCE CURSELE VIRTUALE PE SCENA GAMING MARATHON.

Organizat pe 1 mai, Gaming Marathon marchează o premieră națională, incluzând pentru prima oară acțiunea din cel mai important campionat de motorsport virtual autohton, Racing League Romania powered by BMW.

 

Pe plan internațional, sim racing-ul a crescut spectaculos în ultimii ani, devenind o direcție prioritară de comunicare pentru brandurile de top din domeniul auto. BMW Motorsport are o implicare majoră în această nouă direcţie de dezvoltare a motorsportului. În ultima perioadă, principalii piloţi ai mărcii au fost prezenţi în competiţii importante şi au adjudecat victorii în cursele digitale ale Nürburgring 24h, Daytona 24h sau prima etapă Formula E.

 

Evoluția internaţională sim racing s-a oglindit și pe plan național, unde comunitatea Racing League Romania a devenit tot mai numeroasă și, implicit, mai valoroasă. În această primăvară au avut loc etape în fiecare duminică, acestea fiind difuzate live pe pagina de Facebook a partenerului principal, BMW România, dar și televizate pe Telekom Sport.

 

La acest maraton pasionații de gaming au ocazia să descopere un domeniu nou, cu skill-uri transferabile de pe circuitele reale pe cele virtuale, fapt ilustrat de numărul însemnat de piloți de top din viața reală ce concurează în Racing League Romania. Un pluton valoros va efectua trei curse demonstrative în intervalul 17:00-19:00, printre protagoniști numărându-se foști campioni ai seriei ce are o istorie de mai bine de un deceniu și sportivi de calibru, precum vicecampionul olimpic Florin Mergea și piloții Alexandru Cascatău, Marian Andrei și Alex Mirea. Probele vor fi:

 

  1. BMW Seria 1 M Coupe pe Motorpark România, primul circuit de mare viteză din țara noastră, recreat de către echipa RLR pentru platforma Assetto Corsa;
  2. BMW M3 E30 DTM, mașina ce se folosește în sezonul actual al RLR, pe traseul american Laguna Seca Raceway;
  3. Monoposturi GP2 de generație 2016 pe traseul de Grand Prix de la Monza.

Fiecare cursă de 20 de minute va fi precedată de o sesiune de calificări cu o durată de 5 minute, iar în pauzele dintre curse urmăritorii pot câștiga premiile puse în joc de streamerii RLR Andrei Bechir și Alex Cascatău împreună cu partenerii maratonului și ai competiției – BMW România, Motul, Crama Histria, HTC. Ulterior, piloți din RLR vor schimba volanul și pedalele pe comenzile uzuale din lumea gaming-ului și vor da piept cu vedetele în competiții de CS:GO, League of Legends sau PUBG.

 

Evenimentul va putea fi urmărit aici.

 

Pentru mai multe detalii şi pentru lista completă a participanţilor, accesează comunicatul de presă aici.

Citeşte în continuare

__________

Spa - Racing League Romania
27.04.2020

DRAMA A FOST CUVÂNTUL-CHEIE LA SPA-FRANCORCHAMPS ÎN RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW.

După ce un nou record a fost doborât în precalificări, unde nu mai puţin de 145 de piloţi au încercat să-şi asigure un loc între primii 30, cele două curse programate pe 26 aprilie pe varianta virtuală a circuitului de la Spa au fost extrem de disputate. Din nou, imprevizibilul a fost cuvântul de ordine în RLR. Nume cunoscute, dar şi sim raceri într-un progres notabil au ţinut capul de afiş în etapa de la Spa-Francorchamps, unde Andrei Bechir şi Bogdan Mutu şi-au adjudecat victoriile în cele două curse de 30 de minute.

 

Cursa 1. Plecat din pole-position pe traseul belgian, Andrei Bechir părea să aibă un avantaj de viteză faţă de coechipierul său, dar cursa a avut tensiune până în ultima clipă, doar nouă zecimi de secundă separându-i pe cei doi la linia de finish. O eroare a lui Bechir în ultimul tur l-a făcut pe Berindea să spere, dar Cristian nu a reuşit să profite pentru a trece la conducerea manşei. Acesta reuşea să treacă de Victor Nicolae la începutul cursei, după ce Victor a avut un start bun şi a menţinut poziţia a doua pentru ceva timp. Echipa junior a celor de la West Competition Racing a punctat bine graţie lui Bogdan Moldovan - clasat al patrulea -, urmat de Alex Cascatău de la echipa mare, pe poziţia a cincea.

 

Cursa 2. Grila inversată a redistribuit toate cărţile, iar primele două tururi au fost extrem de disputate, plutonul celor 30 de modele BMW M3 E30 DTM fiind foarte compact. În turul al doilea, pe linia dreapta Kemmel, imprevizibilul se produce: Cristian Berindea, având o ieşire mai bună din Raidillon, încearcă să-şi facă loc printre maşinile lui Bechir şi Nicolae, dar îşi atinge coechipierul şi declanşează astfel un accident în lanţ, în care au fost implicate cinci maşini. Singurul care a scăpat fără pierderi majore a fost Alex Cascatău, care apoi a bifat o cursă bună de recuperare. Fiind pe locul al 11-lea după start, acesta reuşeşte să urce până pe ultima treaptă a podiumului, în spatele lui Bogdan Mutu şi Andrei Dincă. Toţi cei trei favoriţi la titlu au ieşit din puncte în această manşă, iar acest lucru ne-a oferit al şaselea câştigător diferit din acest sezon.

 

Motorsportul virtual pregăteşte a opta etapă, la Zandvoort, duminică 3 mai, pentru care precalificările sunt deschise până duminică la ora 16:00. Până atunci, colectivul Racing League Romania se pregăteşte de sărbătoare odată cu o nouă premieră: porţile evenimentelor de gaming, tot mai populare în România, se deschid şi către sim racing. Pe 1 mai, populăm grila la evenimentul invitaţional RLR din cadrul Gaming Marathon, iniţiativă a colectivului Bucharest Gaming Week.

 

Reluarea etapei a şaptea, de pe Circuit de Spa-Francorchamps, poate fi revăzută aici.

Citeşte în continuare

__________

Nürburgring-Nordschleife - Racing League Romania
20.04.2020

RĂSTURNĂRI DE SITUAȚIE ȘI CURSE SPECTACULOASE ÎN ETAPA A ȘASEA DIN RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW.

Circuitul american Virginia International Raceway a conturat una dintre cele mai spectaculoase întreceri din Racing League Romania powered by BMW de până acum. Atât sesiunea de calificări, cât și cele două curse au oferit privitorilor numeroase momente de suspans și desfășurări imprevizibile de fapte.

 

După spectacolul oferit în etapa de anduranță de pe Nurburgring Nordschleife, numărul celor care vor să concureze împotriva sim racerilor de top ai României a continuat să crească, trecând de borna celor 200 de înscrisi pe serverele oficiale Racing League Romania powered by BMW. 

 

Cursa 1

Seria de pole-position-uri a liderului la general, Cristian Berindea, a continuat și aici, trei zecimi despărțindu-l pe acesta de coechipierul său, Andrei Bechir. Victor Nicolae a obținut al treilea timp, urmat de Radu Dumitrescu. Mihai Neg, Robert Prepeliță și Victor Taraș au afișat un ritm fulgerător în calificări și au ocupat următoarele poziții. Prima manșă a fost câștigată tot de Apex Hunters Red, însă victoria i-a revenit pentru a doua oară în sezonul actual lui Andrei Bechir, după ce Cristian Berindea a comis o greșeală în timp ce se afla la conducerea întrecerii. Între cei doi coechipieri s-a clasat Victor Nicolae, care a terminat la doar opt zecimi de secundă în spatele lui Bechir, după o cursă de urmărire în care nu a reușit să treacă de adversarul său.

 

Cursa 2

Pole-ul în cursa a doua, cu grilă inversată, nu s-a dovedit a fi un atu suficient de puternic pentru Moldovan, care a fost depășit în primele tururi. În fruntea întrecerii, Radu Dumitrescu a încercat evadarea. Balastul primit după victoria din manșa întâi i-a pus probleme lui Andrei Bechir, cele 30 kg suplimentare făcându-și simțită prezența. Coechipierul său a redus în cele din urmă ecartul față de lider și, cu două tururi înainte de final, Berindea a trecut de Dumitrescu după o lungă fază de presiune. Însă, în ultimul tur, Dumitrescu a vrut să recâștige șefia cursei în primul viraj, o frânare târzie și un atac la interior rezultând într-un contact între cele două BMW-uri. De incident a profitat Alex Cascatău și și-a trecut astfel în cont prima victorie din acest sezon. Berindea s-a clasat pe doi, urmat de Dumitrescu și de Robert Prepeliță, care a afișat un progres constant și un ritm de top în această etapă. Andrei Bechir încheie manșa abia pe cinci, fiind urmat de Hellman și Dragoș Simion – pilotul Willi Motorsport fiind la prima apariție în stagiunea actuală din Racing League Romania.

 

Reluarea etapei a șasea, de pe Virginia International Raceway, poate fi revăzută aici.

Citeşte în continuare

__________

Nürburgring-Nordschleife - Racing League Romania
13.04.2020

RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW AJUNGE LA JUMĂTATEA SEZONULUI DUPĂ O NOUĂ ETAPĂ CU CIFRE-RECORD DE AUDIENȚĂ.

Singura etapă de anduranță din calendar a avut loc pe Nürburgring-Nordschleife și a marcat jumătatea campionatului. Reluarea cursei va fi televizată pe Telekom Sport 3, marți, 14 aprilie, de la ora 17.00.

 

Reperele pentru sim racing-ul românesc au fost rescrise din temelii în acest an, odată cu creșterea în popularitate a disciplinei. Ultima cursă, de pe Nürburgring, a atins un nou vârf de audiență - peste 41.000 de vizualizări până în momentul de față.

 

Pe lângă rivalitatea deja născută între piloți, etapa a prezentat o nouă dimensiune a provocării: traseul deosebit de dificil din Munții Eifel. Se va folosi varianta Endurance Cup, care cuprinde și o porțiune din circuitul modern de Grand Prix, după care piloții se vor îndrepta spre bucla nordică, totalizând astfel 24 de kilometri pe tur. Etapa a cincea esteunică, rulându-se într-o singură cursă de 60 de minute, unde punctele vor fi dublate pentru participanți.

 

Etapa RLR pe Nürburgring Nordschleife a venit încă o dată cu mult spectacol şi multe restăurnări de situaţie, dar a confirmat experienţa piloţilor deja consacraţi. La vârful clasamentului se păstrează componenții Apex Hunters Red, câștigătorii ultimelor patru manșe din RLR. Cristian Berindea s-a desprins după un parcurs aproape perfect la Norisring - o victorie și un loc secund. Coechipierul său, Andrei Bechir, se află la doar șapte puncte în spate, în timp ce incidentele îl distanțează puțin pe Victor Nicolae, ocupantul locului al treilea. Alex Cascatău rămâne cel mai bun pilot activ şi pe circuitele reale, pe locul al patrulea, după o etapă calmă în care a urcat la doar un punct în fața lui Cristian Moisescu.

 

Dominația lui Cristian Berindea din timpul săptămânii a continuat și aici, acesta obținând pole-ul fără mari emoții, la peste patru secunde de cel mai rapid urmăritor – Cristian Moisescu. Surprizele au fost clasările slabe obținute de pretendenții la titlu, Victor Nicolae și Andrei Bechir, pe locurile al 22-lea, respectiv al 27-lea. Startul curat - fără incidente, dar cu schimburi dure de poziție - a făcut ca parcurgerea secțiunii de Grand Prix a traseului să fie foarte disputată. Strategiile au fost împărțite - carburantul cu care concurenții au fost obligați să ia startul fiind suficient pentru trei sau patru tururi, în funcție de stilul individual de pilotaj.

 

În fața întrecerii, Cristian Berindea își impunea ritmul superior cu lejeritate, cu Cristian Moisescu pe un loc al doilea destul de distant. Constant pe locurile al treilea și al patrulea, coechipierii West Competition Racing au întâmpinat probleme la revenirea pe circuit, traficul mai lent dovedindu-se cheia cursei. În urma unui accident între Penghis și Cascatău, Nicolae avea să profite și astfel să încheie o cursă senzațională de recuperare, ocupând ultimul loc al podiumului după un progres de 19 poziţii.

 

Reluarea etapei a cincea, de pe Nürburgring, poate fi revăzută aici.

Citeşte în continuare

__________

Racing League Romania
10.04.2020

ETAPA DE ANDURANȚĂ DE PE NÜRBURGRING NORDSCHLEIFE OFERĂ PROVOCAREA SUPREMĂ DIN RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW.

Singura etapă de anduranță din sezonul actual Racing League Romania powered by BMW se ține pe cel mai dificil circuit permanent din lume, Nürburgring Nordschleife. "Iadul Verde" - așa cum a fost poreclit de triplul campion mondial de Formula 1, Sir Jackie Stewart - îi va testa pe piloții virtuali într-o cursă de 60 de minute. 

 

BMW M3 E30 a ajuns pe podium încă de la prima prezență a Nordschleife în DTM, prin Markus Oestreich și Christian Danner în 1988. Un an mai târziu, BMW a trecut la roțile de 18 inch și modelele înscrise de Schnitzer pentru Johnny Cecotto și Roberto Ravaglia au vizitat podiumul. Cea de-a treia ediție a adus și victoria, grație fostului pilot de Formula 1 Jacques Lafitte, care a fost vârful de lance al unei triple Bigazzi de generic, cu șampanie pentru Winkelhock și Soper. După un an de pauză, Nordschleife a revenit în 1992 în calendarul DTM, iar Johnny Cecotto a plecat din pole și s-a clasat în ambele manșe pe locul secund. BMW M3 E30 devenise favoritul piloților privați, nu mai puțin de 12 astfel de mașini rulând în "Iadul Verde" la ultima prezență a mașinilor de Grupa A în seria germană de turisme.

 

Astăzi, multe dintre aceste exemplare continuă să fie păstrate în condițiile optime pentru competiție şi, an de an, cursa de trei ore a modelelor clasice - desfăşurată înaintea Cursei de 24 de ore de la Nürburgring - adună pe Nordschleife un număr însemnat de M3 E30, la bordul cărora sunt adesea glorii de odinioară precum Armin Hahne, Marc Hessel sau Eric van de Poele. Ca o curiozitate, ecarturile considerabile ce se formează pe un tur de circa 25 de kilometri cu un asemenea grad de dificultate sunt legitime: în DTM, pe grila din 1992, aveam o diferență de până la 25 de secunde între Cecotto și numele importante ce rulau cu aceeași mașină! În şase sezoane DTM, BMW M3 E30 a reuşit 40 de victorii, dar şi referinţa absolută pentru un tur de circuit pe Nordschleife în DTM, în versiunea de 25,359 km de la acea vreme. Venezueleanul Johnny Cecotto obţinea pole position în 1992 cu timpul-record de 8:44,33 şi o viteză medie de 174,1 km/h. Tot Cecotto avea să înregistreze şi cel mai rapid tur în regim de cursă, o zi mai târziu, cu 8:46,93 (viteză medie 173,2 km/h).

 

Legătura dintre BMW şi Nordschleife a produs multe momente legendare în istoria motorsportului. Hubert Hahne a fost primul care a coborât aici sub pragul de 10 minute pe tur într-un turism. Se întâmpla la 6 august 1966, într-o cursă suport pentru Marele Premiu al Germaniei, pilotând un BMW 1800 TI. Prima cursă Nürburgring 24h a fost câştigată de Hans-Joachim Stuck şi Clemens Schickentanz în 1970, de această dată cu un BMW 2002 TI. Stuck avea să revină cu o nouă victorie în 1998, una foarte specială, alături de Marc Duez, Andreas Bovensiepen (actualul CEO Alpina) şi Christian Menzel. Era pentru prima dată în istorie când un diesel - BMW 320d (E36) - se impunea într-o cursă de 24h importantă. În 2004, la 34 de ani de la prima victorie în cursa de 24h de la Nürburgring, Stuck mai termina o dată pe prima poziţie aici. Reuşea această performanţă alături de Pedro Lamy, Dirk Müller şi Jörg Müller pe un BMW M3 GTR (E46), primul BMW M3 echipat cu un propulsor V8.

 

Primii musafiri au fost pilotul de motociclism George Cațan și instructorul de circuit Andrei Morțilă, concurenți cu rezultate notabile încă de la debut în campionat. Reluarea etapei a patra, de pe Norisring, poate fi revăzută aici.

Citeşte în continuare

__________

Racing League Romania
06.04.2020

#STĂMACASĂ - UN NOU RECORD DE AUDIENȚĂ ÎN ETAPA A PATRA A RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW.

Formula 1 are Monaco, IndyCar are Indy 500, iar pentru DTM perla este Norisring. O grilă de modele legendare BMW M3 E30 DTM va lua cu asalt faimosul circuit stradal din sudul Germaniei, odată cu etapa a patra din Racing League Romania powered by BMW.

 

Philipp Eng, pilot BMW în DTM descrie traseul de la Norisring astfel: ”Cele patru viraje par relativ ușoare, însă în realitate nu sunt deloc așa. În calificări trebuie să te concentrezi 100% să atingi fiecare punct optim de frânare și să intri perfect în viraje. Doar câteva zecimi va fi distanța dintre primul și ultimul, așa că nu e loc nici de cea mai mică eroare!”

 

Un alt record important a fost numărul de înscrişi în campionat – 160, ceea ce a dus la organizarea a două sesiuni de curse suport faţă de una, aşa cum era cazul până acum. S-au stabilit astfel încă două categorii valorice, pentru cei clasaţi pe locurile 31-60 şi respectiv 61-90 în precalificări.

 

Noisring găzduiește curse încă din 1947. Două ace de păr și o șicană dreapta-stânga împrejmuiesc tribuna uriașă de beton de la care liderii naziști țineau discursuri în fața a sute de mii de fideli reuniți pe Zeppelinfeld, însă competițiile sportive au dobândit în scurt timp după război un renume deosebit. Evoluția tehnologică a dictat scurtarea parcursului de la 4 la doar 2,3 kilometri după decesul lui Pedro Rodriguez, însă asta a permis supraviețuirea circuitului, spre deosebire de celălalt traseu similar de mare viteză, AVUS, închis în 1998.

 

Din 1972 se folosește varianta actuală - mai întâi pentru competițiile sport-prototip ce rulau pe o distanță de 200 de mile (Campionatul Mondial de Anduranță, Interserie, DRM, Supercup), ulterior devenind cursa-vedetă a seriei DTM în ambele sale iterații. Modelul BMW M3 E30 obținea victoria încă de la debutul pe Norisring prin Olaf Manthey (Team Isert). În ultimii trei ani, BMW a triumfat pe Norisring în DTM prin Bruno Spengler, Maxime Martin și Marco Wittmann.

 

Cursele deosebit de strânse erau de așteptat pe faimosul circuit stradal de la Nuremberg, după cele mai strânse precalificări din sezonul curent al Racing League Romania powered by BMW. Surprizele au început să apară încă din sesiunea de 10 minute de calificări, unde Andrei Bechir a reuși să spargă monopolul de pole-position-uri al lui Cristian Berindea. Un timp excelent de 55.843s i-a rezervat startul din prima poziție a grilei, dar și trei puncte în clasament.

 

Cursa 1. Robert Prepeliță a fost marele câștigător al loteriei de pe Norisring, urcând un număr de 10 poziții după primul viraj, progresul de pe 14 pe 4 fiind extraordinar.Luptele s-au dat de-a lungul plutonului pe toată durata cursei, dar Berindea i-a dat un răspuns ferm lui Nicolae la conducere și a reușit o nouă victorie în acest sezon. Podiumul a fost completat de Andrei Morțilă, care a confirmat ritmul bun de la Imola, iar Cascatău și Prepeliță s-au clasat în top 5.

 

Cursa 2. După recuperarea spectaculoasă din prima cursă, Andrei Bechir obținea pole-ul în cursa cu grilă inversată. El a repetat practic performanța de la Imola, unde a învins în circumstanțe similare, fără a avea balastul ce le revine primilor trei piloți după prima cursă. Startul de data aceasta a fost curat, lipsit de incidente în lanț în primul viraj. Marele perdant al primului tur a fost Victor Nicolae, ghinionul făcând ca problemele tehnice să ducă la un contact ciudat cu mașina lui Prepeliță și forțându-l să abandoneze în această cursă. Alex Manițiu a impresionat la debutul în sezonul actual, reușind să termine pe podium, după componenții echipei Apex Hunters Red.

 

Reluarea etapei a patra, de pe Norisring, poate fi revăzută aici.

Citeşte în continuare

__________

Racing League Romania
30.03.2020

UN NOU RECORD DE AUDIENȚĂ ÎN ETAPA A TREIA DIN RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW.

Ajuns la a treia etapă din actualul sezon Racing League Romania powered by BMW, a continuat să crească în audiență, aproape 20.000 de vizualizări fiind contorizate pe streamul oficial al etapei de la Imola.  

 

Cursa 1. Legendara pistă de Formula 1 de la Imola a oferit cadrul perfect pentru o a treia etapă plină de spectacol în Racing League Romania powered by BMW. Duelurile roată la roată au fost la ordinea zilei, iar spectacolul pe circuit a fost pe cinste în ambele manșe de 30 de minute. Marja mare avută în calificări a confirmat avantajul lui Cristian Berindea pe această pistă, acesta conducând întrecerea în intregime, fără prea multe probleme în prima manșă. Duelurile mai intense s-au purtat în urma sa, unde Alex Cascatău și Andrei Bechir au avut un schimb de poziții curat dar ferm, cu multiple rocade între cei doi. Câștig de cauză în cele din urmă în favoarea pilotului real, Cascatău reușind o manevră decisivă pentru locul al doilea și menținându-se acolo, la mică distanță față de Victor Nicolae.

 

Cursa 2. Acțiunea a fost frenetică în cursa a doua, grila inversată pentru top 10 și aplicarea balastului dovedindu-se elementele cheie în generarea spectacolului. Fundamentele victoriei au fost puse la start, când Andrei Bechir a țâșnit rapid de pe locul șapte până pe trei în primul viraj. Ritmul superior și lipsa balastului și-au spus cuvântul în etapa de pe Imola, timpii reușiți în frunte de pilotul Apex Hunters Red fiind inaccesibili pentru urmăritori. Cristian Moisescu a profitat și el de lipsa balastului pentru a termina pe doi, urmat de Nicolae (cu 10kg în plus) și Berindea (20kg în plus).

 

O altă premieră a fost şi prezentarea, în pauza din cele două curse, a ceea ce va deveni imnul oficial al Racing League România: este vorba de melodia Speed, al formaţiei Urma, de pe albumul „Lost End Found”. Victoriile din Racing League Romania vor fi răsplătite de către Motul - partener al Racing League Romania powered by BMW. Aceștia vor oferi vouchere pentru schimburi de ulei sau obiecte de merchandising – geci, tricouri, șepci și alte produse Motul celor doi câștigători din fiecare manșă.

Reluarea etapei a treia, de pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari di Imola, poate fi revăzută aici.

Citeşte în continuare

__________

Racing League Romania
23.03.2020

DUELURI LA LIMITĂ ȘI DOI NOI ÎNVINGĂTORI ÎN ETAPA DE PE MOTORPARK A RACING LEAGUE ROMANIA POWERED BY BMW.

10.000 de vizualizări au fost contorizate în streamul oficial de pe pagina de Facebook BMW România iar odată cu trecerea motorsportului în era digitală, pasionații au putut urmări în acțiune 30 de modele BMW M3 E30 DTM în Racing League Romania. A doua sesiune virtuală a sezonului a fost singura pe un circuit