Formula 1 are Monaco, IndyCar are Indy 500, iar pentru DTM perla este Norisring. O grilă de modele legendare BMW M3 E30 DTM va lua cu asalt faimosul circuit stradal din sudul Germaniei, odată cu etapa a patra din Racing League Romania powered by BMW.
Philipp Eng, pilot BMW în DTM descrie traseul de la Norisring astfel: ”Cele patru viraje par relativ ușoare, însă în realitate nu sunt deloc așa. În calificări trebuie să te concentrezi 100% să atingi fiecare punct optim de frânare și să intri perfect în viraje. Doar câteva zecimi va fi distanța dintre primul și ultimul, așa că nu e loc nici de cea mai mică eroare!”
Un alt record important a fost numărul de înscrişi în campionat – 160, ceea ce a dus la organizarea a două sesiuni de curse suport faţă de una, aşa cum era cazul până acum. S-au stabilit astfel încă două categorii valorice, pentru cei clasaţi pe locurile 31-60 şi respectiv 61-90 în precalificări.
Noisring găzduiește curse încă din 1947. Două ace de păr și o șicană dreapta-stânga împrejmuiesc tribuna uriașă de beton de la care liderii naziști țineau discursuri în fața a sute de mii de fideli reuniți pe Zeppelinfeld, însă competițiile sportive au dobândit în scurt timp după război un renume deosebit. Evoluția tehnologică a dictat scurtarea parcursului de la 4 la doar 2,3 kilometri după decesul lui Pedro Rodriguez, însă asta a permis supraviețuirea circuitului, spre deosebire de celălalt traseu similar de mare viteză, AVUS, închis în 1998.
Din 1972 se folosește varianta actuală - mai întâi pentru competițiile sport-prototip ce rulau pe o distanță de 200 de mile (Campionatul Mondial de Anduranță, Interserie, DRM, Supercup), ulterior devenind cursa-vedetă a seriei DTM în ambele sale iterații. Modelul BMW M3 E30 obținea victoria încă de la debutul pe Norisring prin Olaf Manthey (Team Isert). În ultimii trei ani, BMW a triumfat pe Norisring în DTM prin Bruno Spengler, Maxime Martin și Marco Wittmann.
Cursele deosebit de strânse erau de așteptat pe faimosul circuit stradal de la Nuremberg, după cele mai strânse precalificări din sezonul curent al Racing League Romania powered by BMW. Surprizele au început să apară încă din sesiunea de 10 minute de calificări, unde Andrei Bechir a reuși să spargă monopolul de pole-position-uri al lui Cristian Berindea. Un timp excelent de 55.843s i-a rezervat startul din prima poziție a grilei, dar și trei puncte în clasament.
Cursa 1. Robert Prepeliță a fost marele câștigător al loteriei de pe Norisring, urcând un număr de 10 poziții după primul viraj, progresul de pe 14 pe 4 fiind extraordinar.Luptele s-au dat de-a lungul plutonului pe toată durata cursei, dar Berindea i-a dat un răspuns ferm lui Nicolae la conducere și a reușit o nouă victorie în acest sezon. Podiumul a fost completat de Andrei Morțilă, care a confirmat ritmul bun de la Imola, iar Cascatău și Prepeliță s-au clasat în top 5.
Cursa 2. După recuperarea spectaculoasă din prima cursă, Andrei Bechir obținea pole-ul în cursa cu grilă inversată. El a repetat practic performanța de la Imola, unde a învins în circumstanțe similare, fără a avea balastul ce le revine primilor trei piloți după prima cursă. Startul de data aceasta a fost curat, lipsit de incidente în lanț în primul viraj. Marele perdant al primului tur a fost Victor Nicolae, ghinionul făcând ca problemele tehnice să ducă la un contact ciudat cu mașina lui Prepeliță și forțându-l să abandoneze în această cursă. Alex Manițiu a impresionat la debutul în sezonul actual, reușind să termine pe podium, după componenții echipei Apex Hunters Red.
Reluarea etapei a patra, de pe Norisring, poate fi revăzută aici.