Instrumentul nostru pentru gestionarea permisiunilor dvs. să utilizăm cookie-uri este offline temporar. Prin urmare, pot lipsi unele funcționalități care necesită consimțământul dvs. să utilizăm cookie-uri.
CONSUM DE COMBUSTIBIL ŞI EMISII DE NOXE.
BMW EfficientDynamics: detalii despre procedura de măsurare a consumului de combustibil şi a emisiilor de noxe, precum şi informaţii despre tehnologia diesel.
Consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale vehiculelor noi sunt determinate prin intermediul unei proceduri standardizate. În septembrie 2018, Noul ciclu de conducere european (NEDC), aplicabil anterior, a fost înlocuit cu un ciclu de conducere mai realist, numit WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Testul RDE (Real Driving Emissions), care măsoară poluanții emiși direct pe carosabil, vine în completarea acestuia. Datorită noilor proceduri de testare, consumatorii vor putea evalua mai bine în viitor consumul de combustibil și emisiile vehiculelor lor. În această pagină, puteți obține, de asemenea, informații utile despre randamentul motoarelor diesel.
Consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale vehiculelor noi sunt determinate prin intermediul unei proceduri standardizate. În septembrie 2018, Noul ciclu de conducere european (NEDC), aplicabil anterior, a fost înlocuit cu un ciclu de conducere mai realist, numit WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Testul RDE (Real Driving Emissions), care măsoară poluanții emiși direct pe carosabil, vine în completarea acestuia. Datorită noilor proceduri de testare, consumatorii vor putea evalua mai bine în viitor consumul de combustibil și emisiile vehiculelor lor. În această pagină, puteți obține, de asemenea, informații utile despre randamentul motoarelor diesel.
CINCI ASPECTE DESPRE PROCEDURA DE TESTARE WLTP.
- 01 Noua procedură de măsurare legală WLTP are o bază mai practică.
- 02 Testele se efectuează pe o perioadă mai lungă de timp, la viteze mai mari şi cu o evoluţie mai dinamică.
- 03 Valorile standard ale noii proceduri sunt mai apropiate de valorile reale ale consumului de combustibil.
- 04 Detaliile oferă un grad mai mare de transparenţă în ceea ce priveşte costurile anticipate pentru combustibil.
- 05 Tehnica de măsurare WLTP a fost implementată treptat încă de la 1 septembrie 2017.
TEHNICA DE MĂSURARE WLTP.
Procedură de testare precisă pentru obţinerea unor valori cât mai realiste posibil ale consumului de combustibil şi ale emisiilor de noxe.
Tehnica de măsurare WLTP este bazată pe date de condus reale, colectate la nivel global, astfel valorile stabilite vor fi, de asemenea, mult mai realiste. Printre schimbările implicate, se numără condiţiile de testare redefinite şi semnificativ mai stricte, vitezele de testare mai mari, împreună cu durata mai mare de testare (30 de minute în loc de 20).
Pentru a stabili cu mai multă precizie valorile emisiilor de noxe, noua procedură de testare include atât echipamentele standard, cât şi echipamentele opţionale disponibile în automobil. Prin urmare, sunt comunicate două valori pentru fiecare model de automobil: cea mai scăzută şi cea mai ridicată valoare standard a consumului de combustibil, în funcţie de aerodinamică, greutate şi rezistenţă la rulare. Datorită procedurii WLTP, vei putea evalua mai bine consumul de combustibil şi emisiile de noxe ale automobilului. În cazul unei configuraţii specifice a automobilului, valoarea standard individuală va fi indicată direct. Chiar şi cu această procedură de testare, pot apărea abateri în situaţiile reale de condus. Cu toate acestea, consumul de combustibil şi emisiile de noxe obţinute în călătoriile zilnice variază în funcţie de diverse condiţii, precum topografia, climatul şi stilul personal de condus. Alţi factori care pot influenţa rezultatul sunt traficul, greutatea transportată şi sistemele utilizate în automobil, precum aerul condiţionat. Dar un lucru este clar: condiţiile de testare sunt mai realiste ca înainte, ceea ce înseamnă că se aşteaptă, în teorie, atât consum de combustibil şi emisii de noxe mai mari, cât şi autonomie mai scăz ută pentru modelele electrice. Însă, acest lucru nu va avea niciun impact asupra consumului de combustibil sau a autonomiei în situaţii reale de condus. În plus, BMW Group lucrează mereu la tehnologii noi pentru a scădea consumul de combustibil şi pentru a creşte autonomia.
Toate automobilele BMW Group care pot fi comandate în ţările UE 28+ sunt omologate în conformitate cu metoda de testare WLTP. În Germania, însă, legea stipulează faptul că valorile măsurate cu WLTP vor fi iniţial comunicate printr-un calcul care le transformă înapoi în valori NEDC. Comisia Europeană a creat o tehnică de corelaţie în acest scop, care va fi obligatorie pentru toţi producătorii de automobile.
Din septembrie 2018, toţi producătorii de automobile sunt obligaţi să efectueze teste conform procedurii WLTP pentru toate automobilele vândute atât în Uniunea Europeană, cât şi în Elveţia, Turcia, Norvegia, Liechtenstein şi Israel (UE 28+).
Iar din ianuarie 2021, toate ţările care adoptă legislaţia Uniunii Europene pentru înmatricularea automobilelor trebuie să emită şi să comunice valori WLTP pentru toate automobilele.
WLTP EXPLICAT ÎN VIDEOCLIPURI.
Aceste filmuleţe te informează despre cele mai importante aspecte ale tehnicii de măsurare WLTP.
WLTP ÎN COMPARAŢIE CU NEDC.
Află mai multe detalii despre diferenţele specifice dintre procedura de testare veche şi cea nouă.
Procedură de testare | NEDC | WLTP | |
---|---|---|---|
Durată test | 20 min. | 30 min. | |
Test distanţă | 11 km | 23,2 km | |
Timp petrecut în staţionare | 25% | 13% | |
Faze de testare | Urban, extraurban, mixt | Scăzut, mediu, ridicat, foarte ridicat, mixt; (plus consumul în oraş pentru modelele electrice şi cele cu tren de rulare plug-in hybrid) | |
Viteza | Medie: 34 km/h Maximă: 120 km/h | Medie: 46,6 km/h Maximă: 131 km/h | |
Temperatura la pornire | 20 – 30° C; pornire cu motorul rece | 14° C (testat la 23° C corectat pentru 14° C) Pornire cu motorul rece | |
Echipamente opţionale speciale | Nu sunt luate în considerare. | Toate echipamentele opţionale sunt luate în considerare în ceea ce priveşte influenţa lor asupra aerodinamicii, a greutăţii şi a rezistenţei la rulare. |
EMISII DE NOXE GENERATE ÎN CONDIŢII REALE DE CONDUS (RDE).
Proceduri de măsurare realiste ale poluanţilor emişi de un automobil condus pe şosea.
De la mijlocul lunii mai 2016, procedurile de măsurare RDE („Real Driving Emissions”, trad. „Emisii de noxe generate în condiţii reale de condus”) sunt obligatorii pentru toţi producătorii de automobile din Uniunea Europeană, precum şi din Elveţia, Turcia, Norvegia, Liechtenstein şi Israel. În cadrul testelor RDE, emisiile de poluanţi, precum particulele în suspensie şi oxizii de azot (NOx), sunt măsurate direct în timpul condusului. Această metodă stabileşte valorile medii ale emisiilor de noxe la care te poţi aştepta în călătoriile zilnice.
Pentru a scădea mai mult valorile poluanţilor în utilizarea zilnică, BMW Group aplică diverse tehnologii pentru scăderea emisiilor de noxe ale modelelor sale.
Măsurile BMW „BluePerformance”, de exemplu, scad emisiile de oxizi de azot (NOx) la motoarele diesel. Odată cu introducerea noii generaţii de motoare diesel cu 6 cilindri din 2020, convertorul catalitic pentru depozitare localizat în apropierea motorului este înlocuit de un sistem SCR mult mai eficient, care se află tot în apropierea motorului. Ca rezultat, conversia oxizilor de azot (NOx) este îmbunătăţită, în special în timpul condusului urban. Un al doilea convertor catalitic SCR („Selective Catalytic Reduction”, trad. „Reducere catalitică selectivă”, SCR), localizat în şasiu, asemenea celui anterior, oferă suport suplimentar şi, în funcţie de automobil, are propriul sistem de dozare AdBlue.
BMW Group a fost primul producător de automobile care a introdus combinaţia de convertor catalitic pentru depozitarea oxizilor de azot (NOx) şi sistem SCR în producţia de serie. Prin stabilirea dozei duble de AdBlue, BMW stabileşte noi standarde în purificarea gazelor de evacuare şi în scăderea poluării.
În plus, din anul 2006, modelele diesel au filtru de particule în echiparea standard, pentru a reduce emanarea particulelor în suspensie. De asemenea, la modelele cu motor pe benzină, filtre de particule speciale sunt acum disponibile în toată gama.
Astfel, BMW Group poate respecta valorile limită RDE ale standardului de emisii de noxe EU6d, care a devenit obligatoriu pentru toate automobilele noi începând cu luna ianuarie 2020. Spre deosebire de EU6c, standardul de emisii de noxe EU6d acum, de asemenea, defineşte valorile limită pentru numărul de particule şi oxizi de azot (NOx) în testele RDE efectuate.
Standardul EU6d garantează faptul că automobilul tău respectă cele mai stricte valori limită EU ale emisiilor de noxe, din prezent.
MOTOARE CU TEHNOLOGIE BMW TWINPOWER TURBO.
Puternice şi eficiente: motoare BMW pe benzină şi diesel.
Motoarele inovatoare pe benzină şi diesel cu tehnologie BMW TwinPower Turbo reprezintă punctul central al fiecărui automobil BMW. Acestea îmbină cele mai noi sisteme de injecţie, controlul complet variabil al performanţei şi tehnologia inovatoare a turbocompresorului.
Motoare BMW TwinPower Turbo pe benzină.
Iată câteva exemple de motoare care stabilesc standarde noi: motorul inovator pe benzină cu 3 cilindri, care oferă rulare excepţională; motorul pe benzină cu 4 cilindri; motorul BMW TwinPower Turbo pe benzină cu 6 cilindri în linie, distins în multiple rânduri cu premiul „Engine of the Year” (trad. „Motorul anului”). Ultima generaţie de motoare din familia BMW EfficientDynamics este economică, are emisii de noxe mici şi oferă putere mai mare decât predecesoarele sale.
Pentru a creşte eficienţa şi dinamica, acest pachet inovator – un punct de reper în strategia BMW EfficientDynamics – îmbină cea mai recentă tehnologie de injecţie şi controlul complet variabil al supapei Valvetronic, inclusiv VANOS dublu cu tehnologia inovatoare a turbocompresorului. Rezultatul este un sistem de propulsie foarte eficient, care ilustrează în mod impresionant expertiza BMW în domeniul motoarelor.
Motoare BMW TwinPower Turbo diesel.
Principiul BMW EfficientDynamics este implementat în mod sistematic la motoarele BMW TwinPower Turbo diesel: prin îmbinarea economiei, a randamentului şi a caracteristicilor de rulare optime cu consumul mic de combustibil. Nu există nicio îndoială cu privire la eficienţa şi la dinamica acestor motoare. În acelaşi timp, motoarele BMW TwinPower Turbo diesel cu 3 cilindri, ca motoare mici ideale, motoarele inovatoare BMW TwinPower Turbo diesel cu 4 cilindri şi mai ales motoarele puternice BMW TwinPower Turbo diesel cu 6 cilindri în linie – toate au emisii de noxe foarte mici şi coeficient de frecare scăzut. Prin urmare, distracţia maximă la condus este garantată. Motoarele diesel cu construcţie uşoară din aluminiu, aparţinând familiei de motoare BMW EfficientDynamics, au turbocompresoare cu geometrie variabilă a turbinei, iar injecţia de combustibil este realizată de cea mai recentă generaţie a sistemului de injecţie directă Common Rail.
MOTOARELE DIESEL BMW: PROGRES ȘI EFICIENȚĂ.
Motorul diesel nu este doar un motor important al economiei, ci și un motor extrem de eficient. Datorită tehnologiei inovatoare de injecție cu AdBlue, emisiile de azot ale vehiculelor diesel BMW moderne tind spre zero. În plus, sunt utilizate proceduri suplimentare de purificare a gazelor de eșapament pentru a reduce și mai mult emisiile poluante. Prin urmare, motorul diesel este un sistem de propulsie eficient, în special pentru conducătorii auto care parcurg în mod regulat distanțe lungi. În cadrul BMW Group, toate tipurile de propulsie sunt supuse în paralel dezvoltării și îmbunătățirii continue.
CE TREBUIE SĂ ŞTII DESPRE MOTOARELE DIESEL.
Fie că este vorba de rentabilitate, fie că este vorba de eficiență, există multe motive întemeiate care vin în sprijinul motoarelor diesel moderne. Totuși, există deseori o lipsă de date și de informații de bază. Construiți-vă propria opinie cu ajutorul prezentării informative furnizate aici pe tema sistemelor de propulsie diesel și a emisiilor poluante.
Motorul diesel şi mediul înconjurător.
Uniunea Europeană şi multe alte ţări din întreaga lume s-au angajat să scadă semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră. Motorul diesel joacă un rol important în atingerea acestui obiectiv de mediu: la urma urmei, modelele diesel pot avea o amprentă de carbon pozitivă, pe baza consumului de combustibil mai mic. Un model diesel care respectă standardul UE Euro 6, de exemplu, produce cu aproximativ cu 15% mai puţin dioxid de carbon decât un model comparabil cu motor pe benzină. În acest context, modelele diesel din Europa au economisit aproximativ 1.000.000.000 de tone de dioxid de carbon în ultimii 20 de ani. Iar datorită filtrelor de particule, care au fost integrate în echiparea standard a modelelor BMW încă din anul 2006, numărul de modele diesel care contribuie în prezent la emisiile de particule generate de motoare este practic irelevant.
Particule în suspensie şi filtre de particule.
Particule în suspensie este termenul folosit pentru toate substanţele solide distribuite în aer. Sursele naturale sunt eroziunea, pulberile fine, erupţiile vulcanice şi, de asemenea, polenul. În plus faţă de traficul de pe şosea, sursele cauzate de oameni includ traficul aerian şi maritim, precum şi industria. Aproximativ 20% din particulele în suspensie apar din cauza automobilelor, mai puţin de la emisiile de noxe decât de la abraziunea anvelopelor şi turbulenţe. Iar datorită filtrelor de particule, care au fost instalate în cadrul BMW Group încă din anul 2006, automobilele noastre aproape că nu mai au emisii de particule generate de motoare.
Ce este mai exact dioxidul de carbon?
Dioxidul de carbon este un gaz cu efect de seră care este generat, de exemplu, de combustia cărbunelui, a motorinei, a gazului natural petrolier şi a lemnului. Aceasta are un rol important în natură pentru metabolismul multor organisme vii şi al plantelor. În exces, dioxidul de carbon este în mare parte responsabil de producerea efectului de seră şi, prin urmare, a schimbărilor climatice. În cadrul Uniunii Europene, traficul generează mai puţin de 30% din întreaga cantitate de emisii de noxe, cu traficul de pe şosele producând 72% din aceasta. Fără motorul diesel, care emite mai puţin dioxid de carbon decât un motor pe benzină datorită consumului mic, valorile emisiilor de noxe ar fi mult mai mari.
Ce înseamnă oxidul de azot (NOx)?
NOx este denumirea colectivă a oxizilor de azot, oxizii gazoşi ai azotului (N). Concentraţiile prea mari de oxizi de azot (NOx) afectează plămânii şi sunt dăunătoare pentru plante. Aceştia apar în urma procesului de ardere la temperaturi foarte înalte al combustibililor, dar şi al cărbunilor, al uleiului, al lemnului şi al deşeurilor. Între 1990 şi 2017, emisiile de oxid de azot (NOx) cauzate de traficul de pe şosele au scăzut cu peste 60%. Ca rezultat, procentajul emisiilor totale de oxid de azot (NOx) cauzate de traficul de pe şosele în 2017 era de aproximativ 37,5%. BMW se bazează pe o procedură în mai multe etape pentru scăderea oxizilor de azot (NOx), care în prezent este recunoscută ca fiind extrem de eficientă. Pe lângă scăderea emisiilor din reciclarea motoarelor şi recircularea gazelor de eşapament, aceasta în special include post-tratarea gazelor de evacuare prin combinaţia sistemelor NSC („Nitrogen Oxide Storage Catalytic Converter”, trad. „Convertor catalitic pentru depozitarea oxizilor de azot”) şi SCR („Selective Catalytic Reduction”, trad. „Reducere catalitică selectivă”). Prin interacţiunea cu temperatura gazelor de evacuare şi cu injecţia AdBlue, sistemul SCR transformă oxizii de azot toxici în componentele sale netoxice, apă şi azot.
În noul motor diesel cu 6 cilindri de la BMW, sistemul anterior foarte eficient de post-tratare a gazelor de evacuare alcătuit dintr-un convertor catalitic pentru depozitarea oxizilor de azot, un filtru de particule diesel şi un sistem SCR plasat în şasiu este înlocuit de un sistem cu un potenţial de funcţionare superior. Aici un sistem SCR (bazat pe filtrul de particule diesel) aflat în apropierea motorului funcţionează împreună cu un sistem SCR plasat în şasiu pentru a acoperi o gamă foarte largă de operaţiuni ale motorului, cu conversie optimă a oxizilor de azot (NOx). În plus, acesta reprezintă şi baza pentru viitoarele standarde de emisii de noxe.Standardul EU de emisii de noxe.
Standardul EU de emisii de noxe stabileşte valorile limită pentru emisiile de noxe, în funcţie de tipul automobilului şi de motor. În fiecare an, automobile noi trebuie să respecte reglementările tot mai stricte privind emisiile de noxe pentru a obţine omologarea. Fie că au motor pe benzină sau diesel, toate automobilele noi actuale de la BMW Group respectă standardul Euro 6 pentru emisii de noxe. Vei găsi clasa de emisii de noxe a automobilului tău, relevantă pentru omologarea europeană (UE) de tip, în secţiunea V9 a certificatului de omologare de tip.
Zone ecologice.
Pentru a îndeplini limitele EU pentru emisii de noxe în oraşele foarte poluate şi pentru a îmbunătăţi calitatea aerului pe termen lung, unele oraşe europene au zone ecologice sau zone cu emisii de noxe mici şi restricţii de trafic. În funcţie de ţară, automobilele pot intra în aceste zone doar în anumite condiţii, precum afişarea autocolantelor pentru emisii sau integrarea în anumite clase de emisie. Fie că au motor pe benzină sau diesel, toate modelele noi actuale de la BMW Group respectă standardul Euro 6 pentru emisii de noxe şi, prin urmare, au permisiunea de a intra în majoritatea zonelor ecologice din Europa.
Autocolant pentru emisii.
Autocolantul pentru emisii oferă informaţii cu privire la clasa de emisie EU a unui automobil. Acesta este necesar în anumite oraşe europene, precum Berlin, de exemplu, pentru a conduce prin zonele ecologice cu emisii de noxe mici. În prezent automobilele primesc un autocolant roşu, galben sau verde sau nu primesc niciunul, în funcţie de nivelul poluanţilor emişi. Modelele noi actuale de la BMW Group respectă întotdeauna standardul Euro 6 pentru emisii de noxe şi, prin urmare, primesc autocolantul verde pentru emisii la înmatriculare. Acest lucru îţi permite să-ţi conduci automobilul BMW în majoritatea zonelor ecologice din Europa.
ÎNTREBĂRI FRECVENTE – METODE DE MĂSURARE PENTRU CONSUM DE COMBUSTIBIL ŞI EMISII DE NOXE.
Întrebările tale. Răspunsurile noastre.
Ce este WLTP?
Abrevierea WLTP vine de la „Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure” (trad. „Proceduri de testare armonizate la nivel global pentru automobile uşoare”). Aceasta reprezintă o nouă procedură de testare pentru stabilirea mai realistă a valorilor pentru consumul de combustibil şi emisiile de noxe ale automobilelor, este obligatorie din punct de vedere legal pentru toate automobilele începând cu luna septembrie 2018. WLTP înlocuiește procedura NEDC aplicabilă anterior.
Ce este ciclul de condus WLTP?
Consumul de combustibil şi emisiile de noxe ale unui automobil depind, printre altele, de stilul de condus. Din acest motiv au fost adunate date din întreaga lume pentru procedura WLTP. Aceste date au fost utilizate pentru a defini patru faze reprezentative cu diferite viteze: scăzută, medie, ridicată şi foarte ridicată. În cadrul fiecăreia din aceste faze, există diverse nivele de acceleraţie, de frânare şi de oprire, pentru a ilustra situaţii relevante pentru condusul zilnic. Combinaţia acestor faze are ca rezultat ciclul de condus, care este comunicat printr-o valoare mixtă (medie) în informaţiile producătorului. Pentru că automobilele electrice şi cele hibrid sunt folosite cu predominanţă în zone urbane, ciclul lor de condus include şi a cincea fază: consumul în oraş. Aceasta rezultă din condusul cu viteză mică şi medie.
Ce presupune WLTP pentru mine?
Introducerea procedurii WLTP a însemnat faptul că valorile indicate ale consumului de combustibil şi ale emisiilor de noxe sunt mai apropiate de cele din situaţiile de condus reale. Cu toate acestea, luând în considerare echipamentele speciale, WLTP rezultă în valori mai realiste, pentru că acestea sunt bazate pe configuraţia propriului automobil. În acelaşi timp, valorile mai realiste înseamnă şi cifre mai mari ale consumului de combustibil şi ale emisiilor de noxe pentru automobilele cu motor cu ardere internă, şi autonomie mai scăzută pentru modelele electrice şi Plug-In-Hybrid. În funcţie de legislaţia specifică fiecărei ţări, pot rezulta taxe de poluare mai mari.
Ce este RDE?
Abrevierea RDE vine de la „Real Driving Emissions” (trad. „Emisii de noxe generate în condiţii reale de condus”). Aceasta este o procedură nouă de stabilire a poluanţilor, precum oxizii de azot (NOx) şi particulele în suspensie. Aspectul cel mai important este faptul că măsurătorile se realizează pe şosea în condiţii de condus reale, nu în laborator. Un dispozitiv numit „Portable Emissions Measurement System” (trad. „Sistem portabil de măsurare a emisiilor de noxe”, pe scurt PEMS) este ataşat în acest scop de sistemul de evacuare al automobilului de test.
Ce este EU6?
Euro 6 reprezintă numele standardului curent de emisii de noxe pentru poluanţi. Acesta defineşte valori maxime mai mici pentru particulele în suspensie şi oxidul de azot (NOx), în comparaţie cu EU5. Începând cu luna septembrie 2018*, standardul EU6c de emisii de noxe a devenit obligatoriu, iar în comparaţie cu standardul EU6b, acesta indică limite mai mici pentru particulele în suspensie emise de automobilele cu motor pe benzină. Aceleaşi valori limită se aplică şi pentru automobilele cu motor diesel în cadrul ciclului de condus, pentru standardele EU6b şi EU6c. Standardele EU6d-TEMP aplicat din luna septembrie 2019* şi EU6d aplicat din luna ianuarie 2021* scad din nou valorile limită ale particulelor în suspensie şi ale oxidului de azot (NOx), conform procedurii RDE.
*Se aplică automobilelor noi. Fiecare tip de automobil nou va fi supus noilor standarde pentru emisii de noxe cu un an mai devreme.Ce înseamnă „Selective Catalytic Reduction” (trad. „Reducere catalitică selectivă”, SCR)?
Pentru a scădea şi mai mult valorile emisiilor de noxe, în sistemul de evacuare al motoarelor diesel este introdus amoniac lichid, denumit „AdBlue®”. „Selective Catalytic Reduction” (trad. „Reducere catalitică selectivă”, SCR) cu „AdBlue®” scade până la 90% din oxidul de azot (NOx). Astfel, în motor rămân doar vapori de apă, azot şi dioxid de carbon.
Ce este „BluePerformance”?
BMW utilizează tehnologia „BluePerformance” pentru a scădea şi mai mult emisiile de oxizi de azot (NOx) ale automobilelor. Această tehnologie creşte performanţa motoarelor diesel în ceea ce priveşte emisiile de noxe. În plus faţă de filtrul de particule diesel şi de convertorul catalitic pentru depozitarea oxizilor de azot (NOx), toate motoarele diesel cu 4 cilindri au convertor catalitic SCR („Selective Catalytic Reduction”, trad. „Reducere catalitică selectivă”) cu sistem de injecţie „AdBlue®” pentru a scădea semnificativ oxizii de azot (NOx) din gazele de evacuare. Odată cu introducerea noii generaţii de motoare diesel cu 6 cilindri din 2020, convertorul catalitic pentru depozitare localizat în apropierea motorului este înlocuit de un sistem SCR mult mai eficient, care se află tot în apropierea motorului. Ca rezultat, conversia oxizilor de azot (NOx) este îmbunătăţită, în special în timpul condusului urban. Un al doilea convertor catalitic SCR, localizat în şasiu, asemenea celui anterior, oferă suport suplimentar şi, în funcţie de automobil, are propriul sistem de dozare AdBlue.
Ce este un filtru de particule?
Filtrul de particule reprezintă o măsură pentru scăderea particulelor în suspensie prezente în motoarele diesel şi în motoarele pe benzină.
Ce înseamnă WLTP pentru automobilele electrice şi cele hibrid?
Pentru că automobilele electrice şi cele hibrid sunt folosite cu precădere în zone urbane, WLTP oferă, pe lângă cele patru faze de viteză (scăzută, medie, ridicată şi foarte ridicată) şi o a cincea fază de testare: consumul în oraş. Această fază îmbină vitezele scăzute şi medii şi este concepută pentru a reflecta în mod ideal situaţia de condus din mediul urban. În plus, aceasta permite o estimare mai realistă a autonomiei.